Wifi krijgt ip op protocol 802.11 / n maar werkt niet

• 14 november 2012
  • 3 reacties
  • 1774 keer bekeken

Op mijn pc heb ik sinds kort een wifi usb adapter geinstalleerd ICIDU 300 N, waarmee ik alleen kan internetten als ik de wireless instellingen op 802.11 b of b/g zet. Zodra ik deze op b/g/n zet dan krijg ik geen internet verbinding meer en kan ik mijn netwerk niet benaderen. Pingen van de gateway geeft een time out terwijl ik wel een ip-adres toebedeeld krijg... Ik heb het netwerk beveilingd op wpa2-psk en aes. Na mijn idee zou het moeten werken. Wat doe ik verkeerd?

Mijn modem type is P-2812HNU-F1 en de mode select staat ingesteld op 802.11 b/g/n. 

Iemand een idee of dit zelfde probleem ondervonden? Ik heb het forum al afgezocht en heel google doorgespit maar nog geen resultaat helaas.

Groet,
Mathijs

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk IPadres krijg je dan toegewezen? Niet 192.168.1.x maar iets van 169.254.x.y? Dat is een zg APIPA adres en dat doet de PC zelf als deze géén DHCP server ziet (in de modem).

Waarschijnlijk moet je de drivers voor die adapter vernieuwen.
Hoi

Ik krijg het ip-adres 192.168.1.49, dus wel van de DHCP. Ik zie mijn pc ook staan in het modem. En ik heb de laatste drivers geinstalleerd van de fabrikant..

Dus dat is het niet
Badge +2
Hier ook in het bezit van deze adapter

Deze werkt ook onder het N protocol. even een kwestie van de drivers nalopen op de nieuwste versie.

In iedergeval huidige driver opnieuw instelleren maar wel zonder wifi utillity. Met deze combo kreeg ik ook geen signaal
Wel de computer even herstarten

Weet niet welke windows versie u gebruikt maar zelf gebruik ik W8
maar ook werkzaam onder W7

Reageer