beantwoord

WiFi kanaal kiezen

• 15 januari 2020
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik was wat op de site aan het zoeken naar hoe ik mijn wifi kan verbeteren. Ik vond een pagina op de site over het aanpassen van het kanaal. Er staan een paar apps om te kijken wat het beste kanaal is. Echter heeft de Android app die jullie voorstellen een wifi kanaal anlyse mogelijkheid, maar de Ios app heeft dat niet? Volgens mij kan ik het beste kanaal helemaal niet vinden met de Ios app. Hoe bepaal ik dan het beste kanaal?

icon

Beste antwoord door GJC 16 januari 2020, 10:55

Misschien kom je verder met wat ik hier heb gevonden:

https://aartjan.nl/blog/wifi-signaal/

Bekijk reactie

6 reacties

Klopt dat heeft de ios versie van die app niet. Het is mogelijk dat geen enkele analyzer app voor ios dat kan.

Een alternatief is mogelijk een app met de naam Wifiman deze app is gemaakt voor of door ubiquity een router fabrikant. Als ik de plaatjes bekijk heeft ook deze app geen kanalen overzicht.

Hier een link

@MKH  zie deze aanvulling.

Er lijkt wel in ios zelf een optie te zitten lees ik hier

Reputatie 1

Als ik de omschrijving lees is het meer een speedtest and netwerk analyser in een en kan ik nog steeds geen kanalen meten. Alleen door een voor een alle kanalen na te gaan denk ik.

Maar waarom stelt Telfort de Network Analyzer app voor om kanalen te vergelijken, als deze app dat niet kan?

Reputatie 8
Badge +11

Misschien kom je verder met wat ik hier heb gevonden:

https://aartjan.nl/blog/wifi-signaal/

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @MKH, goed dat je bezig bent met verbeteren van je WiFi verbinding, het kiezen van het juiste kanaal kan een wereld van verschil maken :slight_smile: Ik zie dat Galdor en GJC al met je mee gezocht hebben en oplossingen hebben aangedragen. Fijn om te zien. Is het daarmee gelukt en laat je ons weten hoe het afgelopen is?

Reputatie 1

oh, ik had van de laatste berichten geen mailtje meer gekregen. Ja, inmiddels snap ik dat ik als ik mijn WIFI wil verbeteren een Mac computer of een android telefoon/tablet moet aanschaffen. Is er nou niets dat ook op een gewone computer of op een Ipad/iPhone werkt om te kijken wat het beste wifi kanaal is? Ik wordt ech moe van hoe vaak het wifi wegvalt.

Voor een pc netstumbler

Reageer