beantwoord

WiFi is traag, bereik slecht bij gebruik meerdere apparaten

• 28 mei 2020
  • 8 reacties
  • 248 keer bekeken

Mijn internet is traag als er meerdere apparaten verbonden zijn met het netwerk ik heb dan geen goed bereik als ik yt ga kijken het blijft maar laden en laden internetbox experia box v8 heb ik internetkanalen veranderen heb ik meerdere keren  gedaan maar het helpt niet wordt steeds slechter als ik verander is er een optie om een andere internet box te krijgen eentje dat wel goed bereik heeft als er meerdere apparaten verbonden zijn!

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door JanD 29 mei 2020, 11:38

Hallo @Tahir , als er meerdere apparaten verbonden zijn deel je de internetsnelheid en heb je per apparaat minder snelheid tot je beschikking.

Als je bekabeld een speedtest doet via 1 pc waar kom je dan op uit?

Zorg dan wel dat alle overige (draadloze) apparatuur uit is.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Tahir , als er meerdere apparaten verbonden zijn deel je de internetsnelheid en heb je per apparaat minder snelheid tot je beschikking.

Als je bekabeld een speedtest doet via 1 pc waar kom je dan op uit?

Zorg dan wel dat alle overige (draadloze) apparatuur uit is.

Heb speedtest gedaan kom uit op 10mb en 2 mb upload erg traag kanaal veranderen helpt ook niet

kan ik een andere internet box krijgen of bestellen?? Ben het nu wel zat bijna niks laat meer alles is traag geworden.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Tahir , kijk via onderstaande link eens wat er op jouw adres leverbaar is:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Vergelijk dat met je abo en het verschil is te verklaren dat je dan wat verder van de centrale woont.

Plaats s.v.p. een schermafdruk van bovenstaande, dan kunnen we meekijken/meedenken.

Een modem wordt alléén vervangen als deze defect is

Reputatie 8
Badge +18

Ik ga er vanuit dat het WiFi gedeelte van de V8 niet meer goed functioneert en dat komt de laatste tijd nogal eens voor na de laatste update van de V8 

Vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is 

Ja klopt jimny laatste tijd heb ik minder goed bereik en de internetsnelheid daalt als er meerdere apparaten verbonden zijn de beeld kwaliteit gaat automatisch naar beneden dus ik heb je echt geen idee wat ik nu moet doen!

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Tahir, door de drukte zijn we minder snel met reageren dan we zouden willen. Wat rot dat jouw WiFi verbinding het niet lekker doet, je merkt het vooral als meerdere apparaten de WiFi verbinding gebruiken, heb ik het zo goed begrepen? 

Heb je de Experia Box al een volledige reset gegeven? Als er iets niet helemaal goed gaat in het modem, wat nu goed zou kunnen, dan helpt deze reset heel goed. Ik raad je aan om na de reset onze handige WiFi check eens te doorlopen, deze helpt om de WiFi verbinding en instellingen in jouw modem zo optimaal mogelijk in te stellen.

Laat je weten of het is gelukt en hoe jouw verbinding het daarna doet?

Ja als meerdere apparaten verbonden zijn heb ik maar 10 mbps en ja dan kan je geen 1080p kijken maar laat die alleen maar op 480p reset heb ik 2x al gedaan maar nog steeds het zelfde helemaal bij keuken 2 mbps en dan laat die helemaal niet dus dat is wel dan jammer geen wifi in keuken dan maar.

Reputatie 8
Badge +11

@Tahir Dat is goed om te weten. Hoe doet de internetverbinding het als je deze, eventueel tijdelijk, bekabeld aansluit? Ik ben ook benieuwd wat de snelheid doet als je deze test via een internetkabel. Dit geeft het beste beeld van hoe het met de gehele verbinding gaat, kan je het daarom voor me uitproberen en laat je weten hoe dit is gegaan?

Reageer