beantwoord

wifi Experia pakt oude wificode

• 25 november 2019
  • 11 reacties
  • 148 keer bekeken

Vorige week een nieuwe modem ontvangen, maar onze WiFi experia pakt de oude WiFi op.

ondanks dat ik hem al meerdere malen heb gereset en opgestart, blijft de oude code erin staan,

sterker nog, deze is beter en sneller dan de nieuwe WiFi van de modem?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 december 2019, 13:14

Ik heb nog even overlegd. Als de Experia WiFi niet het juiste SSID overneemt. Lijkt deze toch niet helemaal goed gereset, want deze zou dan het SSID van het modem over moeten nemen. Zou je de instructies op deze pagina eens willen volgen? 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MaxdeBruin, welkom hier op het Forum.

De Experia WiFi blijft dus de oude SSID aanhouden in plaats van dat deze de SSID van het modem overneemt. Dit komt omdat het oude SSID bij ons is opgeslagen. Bij een nieuw modem blijft deze de oude aanhouden. Je kunt deze gewoon blijven gebruiken. :) 

Hallo Bart,

dank je voor jouw antwoord, ik snap dat ik deze gewoon kan blijven gebruiken,

alleen hebben wij een WiFi experia nodig om het signaal te versterken zodat wij op zolder ook dekking hebben, alleen nu neemt hij dus niet het nieuwe WiFi signaal over, maar gebruikt hij nog steeds het oude signaal, waardoor wij dus een slecht bereik hebben op de eerste verdieping en geen bereik op de zolder.

Dus mijn vraag is hoe ik de WiFi experia kan aanpassen aan de code van de nieuwe modem.

Reputatie 8
Badge +17

De WiFi experia neemt het signaal van je nieuwe modem over als hij daar op aangesloten is, heb je de experia al even gereset door het knopje in te drukken of van de stroom afhalen

Ja ik heb alles al geprobeerd, ook opnieuw instellen via de app, maar hij blijft de oude WiFi oppakken

Reputatie 8
Badge +17

Heb je de Experia op de 1e verdieping bekabeld of draadloos aangesloten, neem onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/experia-wifi-installeren.htm

Reputatie 8
Badge +11

Je hebt deze wel met een bedraad aangesloten? Je hebt de link van jimny ook doorgenomen en deze als nieuw aangesloten? Nu begrijp ik het in ieder geval beter. Ik dacht eerst dat de oude SSID beter werkt, maar dat is dus niet zo. 

Hallo Bart,

klopt, de WiFi experia is bedraad aangesloten bij de mediabox, de Stappen van Jimmy heb ik doorgenomen en uitgevoerd, want dat is ook wat men telefonische heeft aangeraden. Helaas pakt de WiFi experia niet ons nieuwe SSID, en blijven we met twee zwakke signalen zitten, ons apparatuur switcht continue tussen de twee signalen,

Samemgevat alleen de experia wifi heeft een oud ssid de nieuwe modem heeft wel zijn eigen nieuwe ssid?

De gebruikte ssid heeft weinig met de signaal sterkte te doen. Welk model Experia Wifi is in gebruik de vierkante zwarte of de nieuwe witte ronde?

Hallo Bart,

klopt, de WiFi experia is bedraad aangesloten bij de mediabox,

Bedoel je hiermee tussen de Experiabox en de TV ontvanger?

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog even overlegd. Als de Experia WiFi niet het juiste SSID overneemt. Lijkt deze toch niet helemaal goed gereset, want deze zou dan het SSID van het modem over moeten nemen. Zou je de instructies op deze pagina eens willen volgen? 

Reputatie 8
Badge +11

Ik ga er van uit dat het ondertussen gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. Mocht ik toch nog kunnen helpen, hoor ik graag van je. 

Reageer