beantwoord

WiFi Experia Box V8 valt regelmatig weg

• 24 april 2019
  • 10 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 1
De laatste tijd valt steeds vaker de wifi weg van onze experia box v8. We moeten hem nu zeker 1x in de 2 weken herstarten en ik vind dit inmiddels aardig irritant worden. Iemand tips?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 26 april 2019, 13:56

Dag @JPeters88. Ik begrijp dat je gisteren ook bekabeld geen verbinding had. Inmiddels is je verbinding wel weer online, maar gezien de instabiliteit die je ervaart wil ik je vragen om je modem eens te resetten. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt (zowel bekabeld als via WiFi).
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @JPeters88. Van harte welkom hier. Het is zeker onwijs irritant als je jouw modem vaak moet herstarten, omdat je WiFi vaak wegvalt. Wil je eens testen of je dit probleem bekabeld ook ervaart? Bij het doormeten van je verbinding valt me namelijk op dat je modem op dit moment offline is. Ik wil je daarom ook adviseren de kabel tussen je modem en het aansluitpunt te controleren. Zit deze goed aangedrukt en is deze nog in orde? Verder ben ik benieuwd welke lampjes er branden op je modem en welke kleur die hebben op het moment dat je verbinding wegvalt. Kun je dat aan mij doorgeven? Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Hoi. Zojuist alle kabels nog eens aangedrukt en de laptop aangesloten. Er is helaas geen wifi of internet via de vaste aansluiting. De lampjes van tv, broadband en power branden constant en die van de wireless knippert. Nu weer even 10 seconden uit gehad. Laat nog horen wat er dan aan staat.
Reputatie 1
Nu blijft internet ook branden
Reputatie 7
Badge +9
Dag @JPeters88. Ik begrijp dat je gisteren ook bekabeld geen verbinding had. Inmiddels is je verbinding wel weer online, maar gezien de instabiliteit die je ervaart wil ik je vragen om je modem eens te resetten. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt (zowel bekabeld als via WiFi).
Reputatie 1
Ik neem aan dat je met resetten bedoelt het aan en uit zetten van de experia box? Dit heb ik gister gedaan en daarna werkte het weer. Maar dit is ook wat we constant moeten doen.
Reputatie 8
Badge +11
Nee, uit en weer aan zetten is rebooten. Natasja heeft een haar reactie een linkje geplaatst naar hoe je moet resetten. Het linkje herken je aan de blauwe onderstreepte letters.
Reputatie 7
Badge +9
Wat @GJC zegt klopt, @JPeters88. 🙂 Ik doelde niet op het herstarten, maar op het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Laat je weten of het is gelukt en of je verbetering merkt na die handeling?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @JPeters88. Ik zie dat je niet meer op mijn vorige bericht hebt gereageerd. Ik zie wel dat de reset inmiddels is gelukt en ben daarom benieuwd hoe het nu is. Is je verbinding stabieler?
Reputatie 1
Ik heb hem inderdaad vorige week vrijdag gereset. Zaterdag hadden we wat problemen met de interactieve tv, maar voor alsnog blijft de wifi het nu doen. Mocht hij op korte termijn toch weer wegvallen laat ik het weten. Voor zover bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Mooi dat dat is gelukt, @JPeters88. En goed om te lezen dat je verbinding sinds de reset -ook via WiFi- stabiel is. Graag gedaan! 🙂 Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, weet je mij te vinden.

Reageer