beantwoord

WiFi erg wisselvallig

  • 16 september 2019
  • 6 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 1
De wifi “kakt” constant erg in. We hebben een 100/100 abonnement maar regelmatig komt de wifi niet verder dan 8/12 Mbit.
enig idee?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 18 september 2019, 11:06

Hoi @MelloD, ik begrijp dat de snelheid via WiFi een stuk lager is dan de snelheid die bij jouw abonnement hoort. Ik snap dat je dat graag wilt verbeteren, ik help je graag op weg!

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb meteen je gegevens erbij gepakt. Voor de zekerheid heb ik eerst je verbinding nagekeken, deze ziet er goed en stabiel uit. Het lijkt erop dat het echt in de WiFi verbinding zit. Heb je de snelheid al eens getest via een internetkabel?

De WiFi verbinding gaat door de lucht en is hierdoor gemakkelijk te beïnvloeden en verstoren door andere signalen, objecten en storingsbronnen. Denk bijvoorbeeld aan de andere WiFi netwerken in je omgeving, maar ook andere apparatuur die een signaal uitsturen en grote meubels en isolatie in huis. Daarom kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing.

Merk je dat de snelheid laag is op één of meerdere apparaten? Is dat ook het geval als je het test vlakbij het modem, op maximaal 3 meter afstand? Ik raad je ook aan om onze WiFi check te doorlopen, deze helpt je stap voor stap om de draadloze verbinding te verbeteren 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @MelloD, ik begrijp dat de snelheid via WiFi een stuk lager is dan de snelheid die bij jouw abonnement hoort. Ik snap dat je dat graag wilt verbeteren, ik help je graag op weg!

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb meteen je gegevens erbij gepakt. Voor de zekerheid heb ik eerst je verbinding nagekeken, deze ziet er goed en stabiel uit. Het lijkt erop dat het echt in de WiFi verbinding zit. Heb je de snelheid al eens getest via een internetkabel?

De WiFi verbinding gaat door de lucht en is hierdoor gemakkelijk te beïnvloeden en verstoren door andere signalen, objecten en storingsbronnen. Denk bijvoorbeeld aan de andere WiFi netwerken in je omgeving, maar ook andere apparatuur die een signaal uitsturen en grote meubels en isolatie in huis. Daarom kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing.

Merk je dat de snelheid laag is op één of meerdere apparaten? Is dat ook het geval als je het test vlakbij het modem, op maximaal 3 meter afstand? Ik raad je ook aan om onze WiFi check te doorlopen, deze helpt je stap voor stap om de draadloze verbinding te verbeteren 🙂
Reputatie 1
Dit is het nu! Alles opnieuw opgestart,

Reputatie 8
Badge +9
@MelloD Dat ziet er goed uit 🙂 Is de verbinding ook zo gebleven? Heb je de WiFi check nog doorgelopen?
Reputatie 1
Ik heb wifi check niet doorlopen. Na de herstart werkte alles goed,
bedankt
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @MelloD, Alexandra is vrij dus ik neem het even van haar over. Goed om te lezen dat het na de herstart weer goed ging 🙂 Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Yes! En bedankt weer.

Reageer