beantwoord

Wifi

• 19 juni 2018
  • 21 reacties
  • 211 keer bekeken

Hallo,

Sinds vorige week zondag heb ik af en aan last van dat de WiFI verbinding wegvalt. Ik kan dat wel oplossen door de modem opnieuw op te starten, maar het gebeurt zo vaak dat dat een beetje irritant begint te worden. Kunnen jullie kijken wat er mis is? Ik dacht eerst dat het wellicht aan mijn telefoon lag, maar op mijn iPad heb ik hetzelfde probleem. Met m’n mobiele verbinding en TV is verder niets mis.

Groet, Marita
icon

Beste antwoord door Stephen 21 juni 2018, 12:12

Hallo Marita, aangezien de harde reset niet heeft geholpen stuur ik je een nieuw modem. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Geen probleem Marita, we hopen dat dit probleem zo snel mogelijk verholpen is. De tijdelijke oplossing is even een overbrugging. Laat het me weten wanneer er nog onduidelijkheden zijn!
Hi Marita,

Ik zag je reactie net voorbij komen. Er is momenteel een storing met de Experiabox V8 en iOS-apparaten, naar verwachting zal dit met een update van iOS in de tweede week van juli opgelost zijn. Je kunt in het topic [Melding] iPhone maakt geen goede verbinding met V8 lezen wat er allemaal precies over dit probleem is gecommuniceerd. Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7). Het is dus even een kwestie van afwachten, laat je het me weten of de tijdelijke oplossing verbetering geeft?

Had alles al geprobeerd, behalve herstellen netwerkinstellingen. Lijkt eerst goed. En anders wacht ik de update wel even af. Fijn dat in ieder geval bekend is waar het probleem ligt, bedankt voor je reactie.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Marita,

Ik zag je reactie net voorbij komen. Er is momenteel een storing met de Experiabox V8 en iOS-apparaten, naar verwachting zal dit met een update van iOS in de tweede week van juli opgelost zijn. Je kunt in het topic [Melding] iPhone maakt geen goede verbinding met V8 lezen wat er allemaal precies over dit probleem is gecommuniceerd. Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7). Het is dus even een kwestie van afwachten, laat je het me weten of de tijdelijke oplossing verbetering geeft?
Ja, die heb ik tijdje geleden bij jullie aangeschaft inclusies abonnement. Dus gebruik wifi met iPad, iPhone en af en toe een laptop. iPad en iPhone zijn ook met elkaar verbonden. Maar levert dus pas sinds een paar weken problemen op. Op het werk geen en in huis van mn vriend ook niet. Lange tijd gewoon goed gegaan, waarschijnlijk toeval maar sinds ingang van avg ongeveer niet meer
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marita, maak je soms ook gebruik van een iPhone?
Helaas! Te vroeg gejuigd. Hetzelfde probleem blijft bestaan. En nu? Ik heb de oude modem al terug gestuurd. Hoor graag van jullie..
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan!
Nieuwe modem aangesloten en probleem lijkt opgelost! Fijn! En lekker snelle actie, bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martita, wij kunnen alleen bekabelde verbindingen monitoren. Helaas kunnen wij niet zien hoe draadloos internet functioneert. Ik zie geen haperingen maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat WiFi niet hapert. 🙂
Hallo Marita, aangezien de harde reset niet heeft geholpen stuur ik je een nieuw modem. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.

Wat relaxt! Hopelijk helpt dat! Kan je op afstand inderdaad ook zien dat hij hapert of dat niet? Nou, hoe dan ook.. Ik ga het even in de gaten houden als de nieuwe modem binnen is. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marita, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met WiFi. Ik zie dat het modem nog geen harde reset heeft gehad. Kun je dit nog even uitvoeren? Ik hoor graag van je welk resutaat dit heeft opgeleverd.

Helaas blijft het probleem bestaan. Heb de link met de speedtest bekeken en verschillende dingen geprobeerd, maar vraag me af of daar het probleem in zit. Als ik verbinding heb is er namelijk niets mis met de snelheid. Punt is dat de verbinding gewoon regelmatig wegvalt en dat hij het weer doet als ik opnieuw opstart of wachtwoord op m’n telefoon/iPad opnieuw invoer. Wat kan er nu nog gedaan worden? Het lijkt wel erger te worden.

Groet, Marita
Zeker doen!
En geen dank, graag gedaan. 🙂
Heb de reset geprobeerd. Wacht het even af. Verbinding is nog niet weggevallen, maar signaal is nog niet heel sterk. Bedankt voor de reactie in ieder geval, als het nog niet goed is kom ik uiteraard bij jullie terug!
Heb eerst de reset geprobeerd, kijken wat dat doet, dan zal ik die punten nog even nalopen. Dank!
Er was nooit wat aan de hand, dus dat laatste zou gek zijn toch?
.........

Er kan altijd wat veranderd zijn in het bereik van je wifi omgeving.
De punten uit de link nalopen kan geen kwaad.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marita, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met WiFi. Ik zie dat het modem nog geen harde reset heeft gehad. Kun je dit nog even uitvoeren? Ik hoor graag van je welk resutaat dit heeft opgeleverd.
Er was nooit wat aan de hand, dus dat laatste zou gek zijn toch? En dat eerste zal ik een keer proberen, maar moet nu eerst weg. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Heb je je modem al een keer gereset? Dat is wat anders dan uit en weer aan.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En je kent deze service pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm
Welk merk/type modem heb je?
En staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.

Dank, heb het toegevoegd aan mijn profiel! Had ik zelf even niet aan gedacht. Heb een ExperiaBox V8.

Groet, Marita
Welk merk/type modem heb je?
En staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.

Reageer