beantwoord

Wifi

Al een hele tijd heb ik een zeer slecht wifibereik. Maar waar het eerst maandelijks eenmalig de modem herstarten was, sloop dat langzaam naar dagelijks. Alleen sinds een goede week heb ik helemaal geen wifi meer (zelfs niet na een harde reset een paar dagen geleden). Alle andere tips&tricks ook al geprobeerd, maar inmiddels ben ik er gigantisch klaar mee. Kunnen jullie hier nog iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 18 juni 2018, 11:32

Hi Roos,

Net heb ik je modem vervangen, het lijkt er namelijk op dat deze aan z'n eindje is. Ik verwacht dat je het nieuwe modem binnen enkele dagen in huis hebt. Zou je een update willen geven hoe het met het nieuwe modem gaat wanneer je deze hebt aangesloten? Ik hoor het graag van je!

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je
jimny schreef:

Welk type modem heb je

Experia box v8, van ong 5 jaar oud.
Reputatie 8
Badge +17
Vul in je forumprofiel je klantnummer in dan weet Telfort wie je bent als ze besluiten om je modem te vervangen en het lijkt mij dat het Wifi gedeelte van het modem defect is
jimny schreef:

Vul in je forumprofiel je klantnummer in dan weet Telfort wie je bent als ze besluiten om je modem te vervangen en het lijkt mij dat het Wifi gedeelte van het modem defect is

Als t goed is staat t er in 😉. In ieder geval bedankt voor de tip!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Roos247Petersen, wat balen dat de WiFi niet meer werkt. Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik begrijp dat dit probleem zich op alle apparaten speelt? Is het puur de WiFi die niet meer werkt? Kun je mij per lampje op het modem vertellen in welke kleur deze brandt/knippert? Dan ga ik aan de hand daarvan de vervolgstappen bepalen. Ik hoor het graag.
Bart - Telfort schreef:

Hoi Roos247Petersen, wat balen dat de WiFi niet meer werkt. Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik begrijp dat dit probleem zich op alle apparaten speelt? Is het puur de WiFi die niet meer werkt? Kun je mij per lampje op het modem vertellen in welke kleur deze brandt/knippert? Dan ga ik aan de hand daarvan de vervolgstappen bepalen. Ik hoor het graag.

Beste Bart,

Er is niks veranderd qua knipperende lampjes op mn modem. En alle apparaten hier in huis is enkel mn iphone, die nu dus batterij vreet en mn bundel weghapt. Ben benieuwd of jij stappen weet waar jouw collega mij van de week niet doorheen heeft gepraat aan de telefoon 😉
Reputatie 8
Badge +18
Ben benieuwd of jij stappen weet waar jouw collega mij van de week niet doorheen heeft gepraat aan de telefoon 😉

En wat zijn conclusie dan?
nelly jacoba schreef:

Ben benieuwd of jij stappen weet waar jouw collega mij van de week niet doorheen heeft gepraat aan de telefoon 😉

En wat zijn conclusie dan?

Dat eindigde in een harde reser die mij een half uur wifi opleverde 🤣
Roos247Petersen schreef:

Bart - Telfort schreef:

Beste Bart,

Er is niks veranderd qua knipperende lampjes op mn modem. En alle apparaten hier in huis is enkel mn iphone, die nu dus batterij vreet en mn bundel weghapt. Ben benieuwd of jij stappen weet waar jouw collega mij van de week niet doorheen heeft gepraat aan de telefoon 😉

De vraag was welke lampjes al dan niet knipperen en de kleur. Of heb je dit aan de collega ook al verteld dan zou dit te vinden zijn. Maar het maakt Barts werk makkelijker als je dat hier meld.

De oplossing lijkt redelijk voor de hand te liggen maar dat zal Bart moeten bekijken. Ps je hebt dus geen TV-ontvanger en of vaste telefoon lijn, je gebruikt alleen het wifi deel geen apparatuur wat op een andere manier met de Experia verbonden is.
Er is in 5 jaar tijd niks veranderd qua knipperende lampjes. Was niet mijn bedoeling om Bart zijn werk te bemoeilijken.

Ik heb wel een tv-ontvanger, maar deze is bekabeld. En daar heb ik ook wel af en toe storing, maar veel minder en veel minder lang.

Mijn excuus Galdor dat ik het knipperende lampjes deel niet naar behoren heb beantwoord, ben ook maar een leek in dit soort ellende.
Geen excuus nodig hoor 🙂 de kleur van een led kan al veel zeggend zijn vandaar die herhaling.

Zelf zegt mijn boerenverstand me dat de Experia vervangen moet worden en het kabeltje waar deze mee aangesloten is op je isra ook.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Roos,

Net heb ik je modem vervangen, het lijkt er namelijk op dat deze aan z'n eindje is. Ik verwacht dat je het nieuwe modem binnen enkele dagen in huis hebt. Zou je een update willen geven hoe het met het nieuwe modem gaat wanneer je deze hebt aangesloten? Ik hoor het graag van je!
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hi Roos,

Dank je wel Rozemarijn! Ik zal het laten weten 😊

Reageer