beantwoord

Wifi 2.4 netwerk valt steeds weg

  • 29 februari 2020
  • 31 reacties
  • 740 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

heb sinds paar maanden de Experiabox V10 waar vanaf het begin het 2.4 netwerk steeds uitvalt. 
we hebben al van alles geprobeerd van kanaal wisselen, positie box veranderd, reset van de box en kabel vervangen maar niets helpt. Het rare is we nooit dit probleem hebben met het 5ghz netwerk.

hoe krijg ik een stabiel 2.4 ghz netwerk?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 maart 2020, 08:54

Lijkt er toch op de de WiFi module zijn beste tijd gehad heeft. Ik heb daarom een nieuw modem gestuurd. Deze krijg je binnen twee werkdagen. Ik ben benieuwd. 

Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 1

👍

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat nu alles naar behoren werkt. :)

Reputatie 1

Bart, tot nu toe geen uitval gehad. 
Dus toch de modem.

bedankt voor de reacties.

Reputatie 8
Badge +11

En de uren daarna ook? 

Reputatie 1

Bart, heb de modem vanmiddag geïnstalleerd.
Het eerste uur gaat goed!

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben heel benieuwd. 

Reputatie 1

Oke, ik laat je weten hoe het gaat na installatie van de nieuwe modem.

Bedankt alvast.

Reputatie 8
Badge +11

Lijkt er toch op de de WiFi module zijn beste tijd gehad heeft. Ik heb daarom een nieuw modem gestuurd. Deze krijg je binnen twee werkdagen. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 1

Bart, het 2.4 netwerk is net weer uitgevallen.

 

Reputatie 1

Bart, de vorige reset was circa 2,5wk geleden. 
nu weer gereset en alles weer aangezet (5ghz) in de Experiabox en de speedtesten gedaan.

2.4 netwerk, ping 7 en down 23,6 - jitter 3 en up 46,0

5 netwerk, ping 4 en down 87,7 - jitter 3 en up 118,7

Als hij weer wegvalt meld ik het.

Reputatie 8
Badge +11

Dat zijn mooie snelheden. Alleen het valt weg. Ik zie nog geen recente reset weer. Ik wil je vragen die uit te voeren en dan nogmaals de WiFi check te doorlopen. Als het daarna nog blijft wegvallen moeten we eens kijken wat we kunnen betekenen. 

Reputatie 1

Voor het 5ghz netwerk heb ik de volgende resultaten,

Ping 5, 93,5 down, jitter 1 en 123,1 up

Reputatie 1

Bart, bij opmerkingen in mijn profiel staat nude postcode met huisnummer.

Reputatie 1

Hoi Bart,

herstel en reset (met paperclip) al gedaan en dat geeft geen verbetering want het blijft wegvallen.

Probleem is het wegvallen van de verbinding.

Ik heb nu net weer een test gedaan en kom maar op ping 64, down 24,7 jitter 10 en up 9.8 voor het 2.4 netwerk.

Reputatie 8
Badge +11

Heeft het modem al een reset gehad? Ik kan dat niet uitlezen. Ik zie namelijk nog geen postcode + huisnummer in jouw Forumprofiel? En als je daarna de WiFi check doorloopt om de WiFi te optimaliseren? Lukt dat? 

Reputatie 1

Nee met de TP link had ik geen problemen. 
mijn zoon wilde ook een 5 ghz verbinding vandaar dat ik blij was met de experiabox.

Kreeg net de melding van hem dat ook de 5 ghz verbinding hapert.  Hij had een speedtest gedaan met 0,15 down en 56 mb up.

Ik twijfel nu wel aan die Experiabox. Wat kan ik nu doen om een goede verbinding te houden?

Reputatie 8
Badge +11

Wat Galdor68 zegt. Een extra WiFi punt. Was de TP link dat ook?

Een extra Wifi punt ook wel foutief wifi versterkers genoemd 

Reputatie 1

Bart, hiervoor had ik een TP link modem waar ik geen problemen mee had. Omdat ik naar een 100Mb aansluiting ben gegaan kreeg ik de Experiabox v10 als modem die door een Telfort monteur is geplaatst. 

wat bedoel je met een versterker of acces point? 

Reputatie 8
Badge +11

Het modem is pas een paar maanden oud. De 5 GHz werkt prima. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de WiFi module van het modem kapot is. Had je voor dit modem ook problemen? En heb je al eens een versterker of acces point  overwogen?

Lijkt me duidelijk de 2,4 ghz wifi chip is defect. 

Reputatie 1

Hoi Bart, nee nu gebruik ik geen versterkers en als de wifi wegvalt is dat op alle apparaten hetzelfde. 

Reputatie 8
Badge +11

Maak je ook gebruik van extra versterkers of wat dan ook? Maakt dat nog verschil? En als de WiFi wegvalt? Is dat dan op alle apparaten tegelijk? Of slechts een?

Reputatie 1

Hoi Bart, de wifi check heb ik ook doorlopen. Het is trouwens niet zo dat ik een slechte verbinding heb als hij er is. Het netwerk valt alleen soms geheel uit.

 

@ babylonia, van 1 tot 13 geprobeerd en overal valt hij af en toe uit. 
 

 

Reputatie 8

Bepaalde apparaten willen kanalen 13 (en 12) niet altijd oppikken.

Er wordt gesteld dat er wel andere kanalen zijn geprobeerd.
Zijn daar ook specifiek lagere kanalen (lager dan 12) uitgeprobeerd?

Reageer