Wel WIFI op 2 Samsung galaxys, maar niet op mn laptop?

• 11 februari 2013
  • 6 reacties
  • 2253 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds vorige week een telfort aansluiting. TV werkt prima. En WIFI/internet verbinding op 2 telefoons werkt ook prima.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om internet via de WIFI te krijgen op mijn laptop. Mijn verbinding blijft "lokaal". Als ik hem met draad aan de P-2812HNU-F1 hang, doet hij het prima. Ik heb hem al een paar x gereset, geen geluk. Zelf een dikke 20 minuten met de klantenservice aan de telefoon gezeten, maar geen succes. Wel heel vriendelijk en behulpzaam, maar de jongeman kwam er ook niet uit. 
Ook op de modem zelf, veranderd van B/G/N naar B/G, geen winst.
Nieuw netwerk gemaakt, wachtwoorden opnieuw ingesteld.
Maar nog steeds geen geluk, kan iemand mij helpen?
Als ik de internet browser (Chrome) opstart, krijg ik de melding dat de DNS-Lookup is mislukt.
Gaarne hulp, alvast bedankt!

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Misschien is de driver van de WLAN-kaart in je laptop wat verouderd, heb je al eens gecheckt of daar een recente versie voor is..?
Reputatie 8
Badge +16
Toevallig een artheros netwerkkaartje?

Zie dan mijn uitleg: https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/uitleg-atheros-wlan-drivers-updaten-windows-31201/
Badge
Bedankt voor de adviezen, ik heb de updates uitgevoerd en inderdaad de artheros geupdate. Maar ondanks dit alles, werkt mijn laptop nog steeds niet. Ik heb Vista 32 bit home premium. Ik heb vandaag wel een andere laptop aan mijn WIFI netwerk kunnen hangen. Vroeg om een sleutel en werken.

Heeft misschien iemand nog een andere oplossing. Ik heb een artheros AR5007 802.11 b/g.
Ik heb u hulp dringend nodig.

Nogmaals bedankt voor de hulp! 
Reputatie 8
Badge +18
Start de laptop eens op in de beveiligde modus en kies dan met internetverbinding, wellicht is er een programma op de laptop wat wireless tegenhoud
Reputatie 8
Badge +10
Vista zeg je..?

Misschien vergezocht, maar probeer onderstaande eens, dit (b)leek laatst ook iemand te helpen met een wifi-probleem op een Vista laptop.

"Is de laptop tijdens het uitvallen van wifi op het stroomnet aangesloten of werkt hij dan op de accu..?

Indien dit alleen gebeurd als de laptop op de accu draait kan het in de energie-instellingen zitten.
Windows Vista wil hier nogal eens last van hebben.

Ga op de laptop eens naar 'Energiebeheer/Geavanceerde energie-instellingen wijzigen'.
Zoek in de lijst de regel op "Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk" en klap deze uit middels het plusje ervoor. Doe dit ook met Modus voor energiebesparing en zet daarna "Op accu" op Maximale prestaties".
Badge
Goedenavond heren,

Na hem 2 dagen niet te hebben aangeraakt. Start ik hem vandaag op, zojuist. EN HIJ WERKT!!
Hartelijk dank!! Ik denk dat het uiteindelijk de updates zijn geweest. Maar zeker doe ik dat ook niet...

Nogmaals hartelijk dank, want ik heb het wel aan jullie te danken!!

Mvg.
Maarten

Reageer