Wel WiFi netwerk, geen internettoegang

• 6 januari 2012
  • 2 reacties
  • 2866 keer bekeken

Goedemiddag,

ik ben gisteravond bezig geweest om mijn internet aan te sluiten. Heb mijn telefoonkabel aan het kastje van Telfort gemaakt, daar mijn Zyxel router (die ik van telfort heb) op aangesloten. Power, Wireless en DSL lampjes branden. Wel signaal uit de kabel dus.

Netwerk wordt ook keurig gevonden, alleen krijg ik maar lokaal verbinding. Wat ik ook probeer, geen verbinding met internet. Heb zelf nog een Linksys Wireless N routen liggen, die erop gezet. Ook keurig verbinding met WiFi netwerk, maar ook geen internettoegang.

Bij probleemoplossing werd wel aangegeven dat DNS niet goed was. Heb even een instructie gedownload van Telfort en ga dat vanavond even proberen.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?

Vr.gr. H. Kuijer
Loppersum

2 reacties

Badge +7
Gisteravond heeft het modem wel verbinding gehad met onze servers maar is daarna weer uitgevallen. Waar heeft u het modem aangesloten? Waar zit het hoofd-aansluitpunt? Heeft u al eerder verbinding gehad op de huidige locatie?

Ik hoor het graag zodat ik u verder kan helpen.

Henk
Goedemiddag,

het hoofdaansluitpunt zit bij ons in de kelder. Daar hebben we de modem rechtstreeks op het kastje aangesloten (kastje waar de scheiding vanaf het ISRA punt naar de modem). Vervolgens de modem eraan gehangen. Hij gaat ook 2 tellen werken, dan niet meer. Op de telefoon werkt het verder wel goed (WiFi). Alleen op een vaste pc en een laptop werkt het niet.

Vr.gr. H. Kuijer

Reageer