beantwoord

Wegvallende WiFi verbinding en tv signaal

• 7 april 2020
  • 11 reacties
  • 219 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Sinds circa een half jaar, heb ik regelmatig (3 tot 5 keer per week) last van het wegvallen van het wifi signaal en het tv signaal (blauwe scherm → controle kabels / modem)

Alles mogelijke stappen op jullie website meerdere keren gevolgd, kabels vernieuwd, hard reset modem (meerdere malen) maar niks lijkt te helpen :persevere:

Ik heb sterk het vermoeden dat het modem aan het overlijden is!?

Kunnen jullie hier nog een oplossing bieden?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 april 2020, 14:16

Bedankt. Ik ben dan ook jouw verbinding gaan doormeten. Deze meet helemaal goed. Ik zie geen verbrekingen, dus dat zit goed, alleen waar wordt het probleem dan wel door veroorzaakt. TV en WiFi geven tegelijk problemen? En hoe is de tv-ontvanger op modem aangesloten? Met kabel of draadloze adapters in het stopcontact? 

En wil je nog een keer het modem een reset geven. Zorgt dat nu voor verbetering? Zo niet, dan ga ik een monteur voor je aanvragen. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @murkey, regelmatig valt de hele verbinding weg begrijp ik. Dat is knap irritant. Nu heb je al veel geprobeerd, maar zonder succes. Ik wil graag een meekijken en jouw verbinding doormeten. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? 

Kun je ook vast vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Je mag hier ook een foto van plaatsen als je dat makkelijker vindt.

Reputatie 1

@Bart - Telfort PB gestuurd met gegevens

Reputatie 1

modem in meterkast

80cm ronde kabel tussen isra punt en modemaansluiting

Reputatie 8
Badge +12

Bedankt. Ik ben dan ook jouw verbinding gaan doormeten. Deze meet helemaal goed. Ik zie geen verbrekingen, dus dat zit goed, alleen waar wordt het probleem dan wel door veroorzaakt. TV en WiFi geven tegelijk problemen? En hoe is de tv-ontvanger op modem aangesloten? Met kabel of draadloze adapters in het stopcontact? 

En wil je nog een keer het modem een reset geven. Zorgt dat nu voor verbetering? Zo niet, dan ga ik een monteur voor je aanvragen. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat je ondertussen een oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Reputatie 1

uuh tja.

niet geheel opgelost, maar anders opgelost...denk dat het probleem betreffende de wifi aan de laptop lag. Deze heb ik inmiddels bedraad gemaakt en signaal blijft nu stabiel.

probleem TV signaal = wisselend

gaat een tijdje goed en valt af en toe (1x per week) weg (geen signaal)

Dit betreft bedraad tussen modem en tv ontvanger

na reset modem pakt hij het signaal weer op

Reputatie 8
Badge +12

Bedraad is inderdaad het meest stabiel. 

Tv valt nog steeds wel eens weg. En dan moet je het modem opnieuw opstarten? Dat meet ik ook terug. Ik zie ook dat het een ouder type is. Ik zal deze daarom omruilen voor een nieuwe. Komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds problemen ervaart. 

Reputatie 1

wachten we dat even af, in ieder geval eerst maar bedankt voor je hulp!

Reputatie 8
Badge +12

Ik hoor het graag. 

Reputatie 1

De nieuwe tv ontvanger draait ongeveer 1 weekje, en helaas weer 1x in storing gegaan.  

Tegelijkertijd geeft het bedraade internet ook een storing.

Het ethernet geeft een dat er geen verbinding kan gemaakt worden, vanwege een onbekend netwerk.

na het modem aan/uit/aan start zowel het internet en TV ontvanger weer op en kunnen we weer een week verder.

Moet er nog iets veranderd worden in de instellingen van het modem oid om dit probleem op te lossen?

Reputatie 8
Badge +12

Dat meen je. :( De verbinding valt dus nog steeds weg. Ik ben daar verder mee gaan analyseren. Ik denk dat jouw modem de boosdoener is. Deze heb ik daarom ook vervangen. De nieuwe komt zo snel mogelijk naar je toe. Hoor graag hoe die zich gedraagt. 

Reageer