Wegvallende WiFi V10a

• 6 april 2019
  • 2 reacties
  • 111 keer bekeken

Hallo,

ik heb exact hetzelfde probleem als de titel van dit topic benoemt, maar raak een beetje in verwarring bij het lezen hier van alles wat er bij wordt gehaald. Mij oude Zyxel modem is een tijdje geleden vervangen door een Experia Box V10a en sinds dien valt mijn WiFi regelmatig weg. ik dacht eerst dat het een mijn 'oude' WiFi-adapter aan mijn PC lag, maar mijn laptop en WiFi-repeater hebben hetzelfde probleem van verliezen van de verbinding die dan soms ook spontaan weer terug komt. Er zit verder niks tussen, alles rechtstreeks via de Experia Box. Met NetSpot zie ik twee SSID's die van mij lijken te zijn: die van mijn zelf ingestelde netwerk een een hidden netwerk met een onbekend MAC-adres, dat ook ophoudt te bestaan als ik mijn V10a uit zet. Dat had mijn Zyxel niet. Op Netspot zie ik dat dat hidden netwerk inderdaad af en toe wegvalt en dat mijn eigen SSID (waar ik op inlog, maar is ook hidden) wel stabiel blijft, maar desondanks valt mijn verbinding toch weg. Blijft ook zo als ik mijn SSID niet op hidden zet.
Iemand nog een suggestie? Alvast bedankt.

Groeten,
Fred.

Admin: afgesplitst naar eigen topic

2 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @freja57, welkom bij ons op het Forum. Ik heb je bericht even afgesplitst naar een eigen topic. Dit om het overzicht te bewaren.

Ik lees dat je problemen ervaart met wegvallende WiFi. Dat is uiterst vervelend, dat begrijp ik goed. Heb je de WiFi-Check al eens doorlopen, geeft dat verbetering?

Wat betreft de hidden SSID. Deze zit verstopt in de firmware, deze hoort eigenlijk niet aanwezig te zijn. Met de nieuwste firmware welke je kan krijgen na een reset zou deze niet meer zichtbaar moeten zijn.
De hidden sidd leek opgelost, maar bij mij waren ze weer terug na een paar dagen, dus zit er nog steeds iets mis, lijkt op het gastnetwerk, als je die aanzet is de hidden sidd verdwenen.
Lijkt me wel dat de V10a nog wel wat updates mag hebben voor ze goed werken, ikzelf heb nu een V10 opgezocht en de problemen zijn weg

Reageer