vraag

Wegvallende WiFi en tv verbinding

• 31 december 2017
  • 2 reacties
  • 138 keer bekeken

Hallo,

Hier een probleem wat ik al vaker ben tegengekomen op dit forum; sinds een paar dagen valt meerdere malen per dag de wifi verbinding weg.
Eerder dit probleem gehad in samenwerking met wegvallen digitale televisie, nu blijft de tv het veelal wel doen, terwijl de wifi verbinding naar telefoons wegvalt.
We hebben een experia v8 modem.
Ik heb het stappenplan voor wifi problemen van dit forum gevolgd, het modem is gereset, ook ander kanaal instellen heeft niet geholpen.
Wanneer de televisie uitvalt is dit voor 1 a 2 minuten per keer, 1 tot 4 keer per dag.
De verbinding met mobiele telefoon (samsung S6) valt vaker kortdurend uit. Enkel problemen met het wifi in thuisnetwerk. Soms heb ik wel streepjes, soms is het netwerk helemaal verdwenen.
Hoe kan ik dit verhelpen?

2 reacties

Badge +18
Dubbelposten is niet nodig, en zorgt ook niet voor sneller oppakken van je topic

https://forum.telfort.nl/wifi-269/wegvallende-wifi-m-n-op-mobiele-telefoon-t-v-valt-ook-uit-73352
Reputatie 4
Badge +10
Hi Ilonar, welkom op het forum:$. Hier helpen we je graag mee. Ik heb een aantal vragen. Als je WiFi verbinding wegvalt, welke lampjes branden er dan op het modem? Op hoeveel meter afstand valt de WiFi verbinding weg?
Als je tv-verbinding wegvalt, zie je dan een bepaalde foutmelding in beeld? Hoe lang is de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem? Is je tv bekabeld aangesloten of door middel van een tv-verbindingsset? Op afstand zie ik dat je verbinding vanaf je hoofdaansluiting naar je modem niet optimaal is. Kun je de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem opnieuw bevestigen? Als dat niet helpt, dan kun je het beste de kabel vervangen. De kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen!

Reageer