beantwoord

Wederom zeer slechte wifi

  • 15 april 2018
  • 30 reacties
  • 268 keer bekeken

Goedemorgen, ik ben al geruime tijd bezig een goed wifisignaal in huis te krijgen echter tot nu toe geen enkel resultaat. Het lijkt zelfs erger te worden ipv minder.

Na het laatste contact hebben we besloten na aanbeveling van jullie kant om een wifiversterker aan te schaffen. Deze staat nu bekabeld op de eerste verdieping zodat er op de 1e en de 2e überhaupt een signaal te ontvangen is.

Ook hebben we op advies het kanaal veranderd maar nu hebben we ipv een slechte verbinding een heel erg onstabiele verbinding. Hij is onstabiel door het hele huis.

Als ik op een instabiel moment de wifi analyse open dan zie ik bijv dit resultaat.

Dus heb ook niet echt een keuze om over te schakelen naar een ander kanaal.

Buiten dat kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik telkens weer van kanaal moet wisselen (met alle aanmeld handelingen van dien)

Als laatste valt mij op dat de pc die bekabeld is ook wel eebs zn verbinding verliest (echter stast die niet zo vaak aan dus valt dat minder op waarschijnlijk)

Ik ben er nu toch wel een beetje klaar mee dat ik de boel ondanks alle tijd en kosten nog steeds niet naar behoren werkend heb.

Dus dit x graag een blijvende oplossing gevraagd.

Mvg
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 14:15

Hoi Nasafaja, het is niet fijn dat je zo loopt te stoeien met de wifi verbinding. Ik heb een monteur voor je aangevraagd. Die heb ik de opdracht meegegeven om bij jou thuis mee te kijken en te zoeken naar een passende oplossing. Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat je niet gelukkig wordt van de problemen met je verbinding. :(



Ben je nog steeds te bereiken op je nummer eindigend op 75?
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Nasafaja, wat ontzettend balen dat je wifi nog steeds niet lekker lijkt te werken. Wel super dat Babylonia, Nelly jacoba en Galdor68 je zo helpen. 😳 Ben je met hun tips tot een oplossing gekomen?
Hoi Nasafaja, wat ontzettend balen dat je wifi nog steeds niet lekker lijkt te werken. Wel super dat Babylonia, Nelly jacoba en Galdor68 je zo helpen. 😳 Ben je met hun tips tot een oplossing gekomen?

Hoi Wieger, helaas ben ik er nog steeds niet veel mee opgeschoten omdat ik de wifi niet standaard op de 5ghz krijg. Zodra hij op de 5ghz zit gaat het goed maar hij schakelt x op x terug naar 2.4ghz.

Ik moet zeggen dat het te triest voor woorden is dat het wifisignaal zo slecht is dat ik in mijn woonkamer niet eens storingsvrij gebruik kan maken van wifi.

Ik snap ook niet dat telfort net als diverse andere aanbieders een 5ghz modem uitleveren.

Ik ben een paar jaar geleden klant bij jullie geworden omdat ik bij de concurrent een veel wegvallend en blokkerig tv signaal had maar ben een beetje van de regen in de drup gevallen. Tv doet het prima nog nooit 1 storing gehad maar wifi is vanaf het begin al veel slechter en is nu gewoon om te huilen!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Nasafaja, het is niet fijn dat je zo loopt te stoeien met de wifi verbinding. Ik heb een monteur voor je aangevraagd. Die heb ik de opdracht meegegeven om bij jou thuis mee te kijken en te zoeken naar een passende oplossing. Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat je niet gelukkig wordt van de problemen met je verbinding. :(

Ben je nog steeds te bereiken op je nummer eindigend op 75?
Hoi Nasafaja, het is niet fijn dat je zo loopt te stoeien met de wifi verbinding. Ik heb een monteur voor je aangevraagd. Die heb ik de opdracht meegegeven om bij jou thuis mee te kijken en te zoeken naar een passende oplossing. Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat je niet gelukkig wordt van de problemen met je verbinding. :(

Ben je nog steeds te bereiken op je nummer eindigend op 75?


Hoi Wieger,

Klopt dat nummer is nog correct.
Dank je wel.
Reputatie 8
...helaas ben ik er nog steeds niet veel mee opgeschoten omdat ik de wifi niet standaard op de 5ghz krijg. Zodra hij op de 5ghz zit gaat het goed maar hij schakelt x op x terug naar 2.4ghz.
Het SSID van de 2.4 GHz band op je laptop laten "vergeten", dan kan die daar ook niet naar terugschakelen. (Er van uitgaande dat je voor de 2,4 GHz band en 5 GHz band verschillende SSID's hebt ingesteld, zoals eerder reeds voorgesteld, 2e alinea, < hier >).

Reageer