beantwoord

Wederom zeer slechte wifi

• 15 april 2018
  • 30 reacties
  • 262 keer bekeken

Goedemorgen, ik ben al geruime tijd bezig een goed wifisignaal in huis te krijgen echter tot nu toe geen enkel resultaat. Het lijkt zelfs erger te worden ipv minder.

Na het laatste contact hebben we besloten na aanbeveling van jullie kant om een wifiversterker aan te schaffen. Deze staat nu bekabeld op de eerste verdieping zodat er op de 1e en de 2e überhaupt een signaal te ontvangen is.

Ook hebben we op advies het kanaal veranderd maar nu hebben we ipv een slechte verbinding een heel erg onstabiele verbinding. Hij is onstabiel door het hele huis.

Als ik op een instabiel moment de wifi analyse open dan zie ik bijv dit resultaat.

Dus heb ook niet echt een keuze om over te schakelen naar een ander kanaal.

Buiten dat kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik telkens weer van kanaal moet wisselen (met alle aanmeld handelingen van dien)

Als laatste valt mij op dat de pc die bekabeld is ook wel eebs zn verbinding verliest (echter stast die niet zo vaak aan dus valt dat minder op waarschijnlijk)

Ik ben er nu toch wel een beetje klaar mee dat ik de boel ondanks alle tijd en kosten nog steeds niet naar behoren werkend heb.

Dus dit x graag een blijvende oplossing gevraagd.

Mvg
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 14:15

Hoi Nasafaja, het is niet fijn dat je zo loopt te stoeien met de wifi verbinding. Ik heb een monteur voor je aangevraagd. Die heb ik de opdracht meegegeven om bij jou thuis mee te kijken en te zoeken naar een passende oplossing. Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat je niet gelukkig wordt van de problemen met je verbinding. :(

Ben je nog steeds te bereiken op je nummer eindigend op 75?
Bekijk reactie

30 reacties

En via de 5 GHz van de wifi versterker, hoe gaat het dan?
En heb je deze punten, tbv je bekabeld internet, al eens doorgenomen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bekabeld-internet-doet-het-niet-1.htm
Reputatie 8
Als ik op een instabiel moment de wifi analyse open dan zie ik bijv dit resultaat.

Buiten dat kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik telkens weer van kanaal moet wisselen (met alle aanmeld handelingen van dien)

Kanaal 14 kan niet, dat hebben we hier niet, maar wel kanaal 13 (nu gebruik je 12).

Wat laat het andere scherm zien met van die omgedraaide parabolen??

Inloggen in de modem, zou je de tijd dat je ingelogd bent ruimer kunnen instellen voordat er automatisch wordt uitgelogd. Aanmelden met WiFi, daar verandert niets aan bij gebruik van een ander kanaal.

Als laatste valt mij op dat de pc die bekabeld is ook wel eebs zn verbinding verliest
Dat zou kunnen duiden op een slechte (kwaliteit) kabel vanuit modem/router naar de versterker toe.
Als de kabel slecht is, heb je zowel problemen met bekabelde verbindingen als met WiFi met die versterker, omdat het stokt tussen de communicatie tussen WiFi-versterker en modem/router.
En via de 5 GHz van de wifi versterker, hoe gaat het dan?
En heb je deze punten, tbv je bekabeld internet, al eens doorgenomen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bekabeld-internet-doet-het-niet-1.htm

Goedemorgen Nelly Jacoba,

Bedankt voor je input echter heb ik geen v10 modem dus ook geen 5ghz
Maar toch wel op de wifiversterker?

Kanaal 14 kan niet, dat hebben we hier niet, maar wel kanaal 13 (nu gebruik je 12).

Wat laat het andere scherm zien met van die omgedraaide parabolen??

Inloggen in de modem, zou je de tijd dat je ingelogd bent ruimer kunnen instellen voordat er automatisch wordt uitgelogd. Aanmelden met WiFi, daar verandert niets aan bij gebruik van een ander kanaal.

Als laatste valt mij op dat de pc die bekabeld is ook wel eebs zn verbinding verliest
Dat zou kunnen duiden op een slechte (kwaliteit) kabel vanuit modem/router naar de versterker toe.
Als de kabel slecht is, heb je zowel problemen met bekabelde verbindingen als met WiFi met die versterker, omdat het stokt tussen de communicatie tussen WiFi-versterker en modem/router.

Goedemorgen Babylonia,

Ook jij bedankt voor je reactie.
Dat kanaal 14 niet kan weet ik daarom feef ik ook aan dat er weinig keus overblijft.

Kanaal 12 is mij aangeraden omdat die op 3 a 4 sterren schommelde toen. Maar zoals je ziet is het signaal zo onstabiel dat er weinig sterren overblijven.

Voor de grafiek zie foto. Over het wisselen van het kanaal. De afgelopen x moest ik op ieder apparaat het wifi opnieuw instellen dus dat bedoelde ik met mijn opmerking.

Wat betreft de kabel die is het probleem niet dat is de afgelopen x al uitgesloten.
Maar toch wel op de wifiversterker?

Ja en zodra hij bekabeld aangesloten is maakt hij daar gebruik van volgens de beschrijving.
Reputatie 8
Badge +11
Op grond van die grafiek van wifi-analyzer zou ik kanaal 4 of 5 kiezen. Je zit dan tussen twee toppen in.
Jij ben "de groentjes" en zit nu op hetzelfde kanaal (12) als die rode piek die zelfs sterker is dan jullie signaal. Dat gaat naar mijn idee nooit werken.
Reputatie 8
Over het wisselen van het kanaal. De afgelopen x moest ik op ieder apparaat het wifi opnieuw instellen dus dat bedoelde ik met mijn opmerking.
Lijkt het WiFi-bos wel bij mezelf hier. ;)
Kanaal 13 lijkt ook met dat plaatje de betere keus om in te stellen. Met die drukte kun je een aantal opties gewoon praktisch uittesten wat het beste resultaat oplevert. Het blijft behelpen.

Dat je elk apparaat opnieuw de WiFi zou moeten instellen verbaast me, want dat zou niet nodig hoeven te zijn bij alleen wisseling van kanaal in de modem/router. Je WiFi inlognaam en wachtwoord veranderen er namelijk niet door.

Verder doe je kennelijk niets met de 5 GHz frequentie. Heb je geen mobiele apparaten die deze frequentie gebruiken? Dat kan enorm veel schelen.
Als laatste valt mij op dat de pc die bekabeld is ook wel eebs zn verbinding verliest (echter stast die niet zo vaak aan dus valt dat minder op waarschijnlijk)

Hangt deze pc direkt aan je modem of aan de versterker?
Op grond van die grafiek van wifi-analyzer zou ik kanaal 4 of 5 kiezen. Je zit dan tussen twee toppen in.
Jij ben "de groentjes" en zit nu op hetzelfde kanaal (12) als die rode piek die zelfs sterker is dan jullie signaal. Dat gaat naar mijn idee nooit werken.

Gjc,

Bedankt voor het meedenken.
Vind het ook idd erg moeilijk inschatten zeker omdat die grafieken direct blijven verspringen.
Over het wisselen van het kanaal. De afgelopen x moest ik op ieder apparaat het wifi opnieuw instellen dus dat bedoelde ik met mijn opmerking.
Lijkt het WiFi-bos wel bij mezelf hier. ;)
Kanaal 13 lijkt ook met dat plaatje de betere keus om in te stellen. Met die drukte kun je een aantal opties gewoon praktisch uittesten wat het beste resultaat oplevert. Het blijft behelpen.

Dat je elk apparaat opnieuw de WiFi zou moeten instellen verbaast me, want dat zou niet nodig hoeven te zijn bij alleen wisseling van kanaal in de modem/router. Je WiFi inlognaam en wachtwoord veranderen er namelijk niet door.

Verder doe je kennelijk niets met de 5 GHz frequentie. Heb je geen mobiele apparaten die deze frequentie gebruiken? Dat kan enorm veel schelen.

Ok dan ga ik dat nogmaals eens proberen en kijken of ik weer alles moet herinstellen.

Pfff ik heb toen de overstap naar Telfort glasvezel gemaakt om mijn verbindingen te optimaliseren maar praktijk wijst uit dat het voor internet/wifi alleen maar erger geworden is. (Storingen op tv zijn wel een héél stuk minder geworden daarintegen)

Hoe kan ik zien of mijn mobiele apparaten 5ghz geschikt zijn?

Hangt deze pc direkt aan je modem of aan de versterker?

De pc waar ik het over heb is direct op het modem aangesloten.
Je kan zoeken op toestel merk en type en specs, bv voor een A5. Kijk dan bij verbindingen.
https://www.androidplanet.nl/samsung/galaxy-a5/specs/

Je kan ook je 5 GHz ssid veranderen, bv de naam aanvullen met 5ghz .
Dan kan je hem makkelijk selecteren uit je lijst beschikbare wifi zenders.
Pfff ik heb toen de overstap naar Telfort glasvezel gemaakt om mijn verbindingen te optimaliseren maar praktijk wijst uit dat het voor internet/wifi alleen maar erger geworden is. (Storingen op tv zijn wel een héél stuk minder geworden daarintegen)
Voor wifi maakt het hebben van een glasvezel internet verbinding weinig verschil wel voor de stabielere verbinding met het net in het algemeen.
Wifi is grotendeels afhankelijk van de gebruikte hardware zowel die van de experiabox als de gebruiksapparatuur en omgevingsfactoren zoals het aantal wifi signalen in de omgeving.

Ik zie twee keer groentjes77 ik ga ervanuit dat 1 piek de versterker is en de andere van de experiabox.
Voor wifi maakt het hebben van een glasvezel internet verbinding weinig verschil wel voor de stabielere verbinding met het net in het algemeen.
Wifi is grotendeels afhankelijk van de gebruikte hardware zowel die van de experiabox als de gebruiksapparatuur en omgevingsfactoren zoals het aantal wifi signalen in de omgeving.

Ik zie twee keer groentjes77 ik ga ervanuit dat 1 piek de versterker is en de andere van de experiabox.

Goedemorgen Galdor68,

Bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik zien welke boog bij welk apparaat hoort? Ik ga er idd van uit dat de 1 het moden en de ander de versterker is.
Bij de de boogjes zie je 2.4 aan de zijkant als je daar tikt zie je de 5ghz de kleurboog die daar zichtbaar is dan de versterker lijkt mij
Bij de de boogjes zie je 2.4 aan de zijkant als je daar tikt zie je de 5ghz de kleurboog die daar zichtbaar is dan de versterker lijkt mij

Daar staat hij niet bij. Ik wilde inloggen in de wifiversterker maar dat lukt dus niet. Anders had ik hem kunnen hernoemen en kijken of hij überhaupt de 5ghz wel aan heeft staan.
Reputatie 8
Hij zit er mogelijk wel bij, maar niet in dit gedeelte van het 5 GHZ bereik.
(Het 5 GHZ bereik heeft meer kanalen ter beschikking dan de 2,4 GHz band)

Bovenaan het scherm kun je de andere stukken bereiken. Hij zit nu op de "tab" van het linker gedeelte.
Helemaal rechts zie ik nog een stukje boog bij "5570". Klik daar eens op wat je dan verder te zien krijgt.

Aangezien je werkelijk resultaat krijgt op 5 GHz (er wordt een grafiek getoond), kan je mobiele apparaat in ieder geval ook 5 GHz aan. Anders werd dat niet weergegeven.
Het is dan de vraag of het ook daadwerkelijk actief wordt gekozen?
Hij zit er mogelijk wel bij, maar niet in dit gedeelte van het 5 GHZ bereik.
(Het 5 GHZ bereik heeft meer kanalen ter beschikking dan de 2,4 GHz band)

Bovenaan het scherm kun je de andere stukken bereiken. Hij zit nu op de "tab" van het linker gedeelte.
Helemaal rechts zie ik nog een stukje boog bij "5570". Klik daar eens op wat je dan verder te zien krijgt.

Je hebt gelijk!
Reputatie 8
Als je mobiele apparaat niet automatisch het 5 GHz netwerk kiest. --Weet zo niet of je in je mobiele apparaat nog een voorkeur kunt instellen?--

Kun je zoals eerder voorgesteld door @nelly jacoba nog proberen in de WiFi-versterker te komen en de SSID's voor die twee WiFi frequenties verschillend op te geven. Kun je voor je WiFi erna specifiek alleen voor de 5 GHz frequentie kiezen.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb eerder een test uitgevoerd met de Experia Box V10. Ik vermoed dat de techniek in de door KPN/Telfort geleverde "WiFi versterker" daarmee vergelijkbaar is.
Heb je enig vergelijkingsmateriaal waar je (met een bepaalde marge) ongeveer uit zou kunnen komen. (Ook apart verschillende SSID's ingevuld voor 2,4 GHz en 5 GHz). Zie de test < HIER >
Als je mobiele apparaat niet automatisch het 5 GHz netwerk kiest. --Weet zo niet of je in je mobiele apparaat nog een voorkeur kunt instellen?--

Kun je zoals eerder voorgesteld door @nelly jacoba nog proberen in de WiFi-versterker te komen en de SSID's voor die twee WiFi frequenties verschillend op te geven. Kun je voor je WiFi erna specifiek alleen voor de 5 GHz frequentie kiezen.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb eerder een test uitgevoerd met de Experia Box V10. Ik vermoed dat de techniek in de door KPN/Telfort geleverde "WiFi versterker" daarmee vergelijkbaar is.
Heb je enig vergelijkingsmateriaal waar je (met een bepaalde marge) ongeveer uit zou kunnen komen. (Ook apart verschillende SSID's ingevuld voor 2,4 GHz en 5 GHz). Zie de test < HIER >

Daar moet ik nu idd naar gaan kijken. Op mn S8 zie ik geen aanpassing optie voor naar 5ghz.

De versterker kom ik niet in heb al gegoogeld maar hij krijgt een nieuw ipadres zodra hij met de v8 verbonden is
Hier staat ook de handleiding
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-instellen.htm

Je kan het beste alleen een pc/laptop bekabeld met de versterker verbinden.
Dus de verbinding met de V8 verbreken.
En dan inloggen en de ssid van de 5 GHz wijzigen.
Hier staat ook de handleiding
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-instellen.htm

Je kan het beste alleen een pc/laptop bekabeld met de versterker verbinden.
Dus de verbinding met de V8 verbreken.
En dan inloggen en de ssid van de 5 GHz wijzigen.

En waarom kan hij dan het beste los van de v8... dan heeft hij zelf toch een wifiverbinding met het modem waardoor de versterker een zwakker signaal doorzet of zie ik dat verkeerd?... of bedoel je dat alleen tijdens het inloggen?
Inderdaad, alleen tijdens het inloggen en aanpassen. Daarna weer bedraad aansluiten.
Inderdaad, alleen tijdens het inloggen en aanpassen. Daarna weer bedraad aansluiten.

Ok bedankt ik ga ermee aan de slag

Reageer