vraag

Waarom betalen voor wifiversterker

no605503
Ik inmiddels alles geprobeerd om mijn wifi te verbeteren maar achter in de tuin hemelsbreed 15 meter van het modem af is mijn ontvangst van wifi gewoon slecht online tv kijken gaat niet goed veel onderbrekingen en opnieuw laden ik heb echt alles geprobeerd wat u bij oplossingen wifi voorstelt er helpt niets helaas nu is mijn vraag waarom moet ik nog 50 euro betalen voor de wifiversterker wat u mij aanraad terwijl ik al bijna 70 euro per maand kwijt ben aan abonnement kosten ik zou deze graag gewoon willen krijgen daar ik al genoeg betaal per maan
Graag hoor ik van m.v.g tvnorden

16 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Welk merk/type modem heb je nu?

Je hebt deze stappen doorlopen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1/wifi/wifi-verbeteren.htm
no605503
Type modem is experiabox V8
jimny
Reputatie 8
Badge +17
Dat je voor een wifi versterker moet betalen is het beleid van Telfort, normaal gesproken heb je met een V8 modem voldoende wifi signaal in huis, maar 15 meter een tuin in zal niet echt gaan voor een stabiel wifi signaal
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Heb je deze al lang?
Heb je in de buurt van het modem wel goed sterk signaal?
En had je "vroeger" wel goed bereik tot in de tuin?
De wifi omgeving wordt steeds drukker, waardoor de reikwijdte van elk modem steeds korter wordt.
Ook kan de wifi module van je (wat oudere?) modem het aan het begeven zijn.
Heb je het modem al eens een harde reset gegeven? Dat is wat anders dan uit/aan.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Het theoretische bereik van 2,4 Ghz wifi is 25 meter zonder obstakels tussen de zender en de ontvanger.
Als de modem in huis staat (meterkast?) en er zich dus muren, deuren, meubels, (stalen) constructiebalken, leidingen etc. tussen de modem en je plekje achterin de tuin bevinden dan zal je weinig of geen bereik meer hebben.
Wifibereik is niet oneindig hè... ;)
Galdor68
Het is natuurlijk wel een luxe probleem. Dat we in huis een goed wifi signaal willen hebben accoord. Zeker omdat dit steeds meer wordt gebruikt ten opzichte van bedraad internet. Maar achter in de tuin?

Dat gezegd hebbende zal je niet aan deze investering ontkomen
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Galdor68 schreef:

Het is natuurlijk wel een luxe probleem. Dat we in huis een goed wifi signaal willen hebben accoord. Zeker omdat dit steeds meer wordt gebruikt ten opzichte van bedraad internet. Maar achter in de tuin?

Ook dat mag geen probleem zijn, maar hang dan een bekabeld wifi-accesspoint (wifiversterker) bij de tuindeur.
Probleem opgelost...
Dat zoiets wat geld kost, daar ga ik niet eens over in discussie.
no605503
Geachte heer,mevrouw
Na alles hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat ik dicht bij het modem genoeg wifi sterkte heb maar al achter in de kamer ongeveer 8 meter vanaf mijn modem al 1 streepje minder sterkte resetten doe ik liever niet want mijn beveiligingscamera,s moet ik dan weer allemaal 4stuks opnieuw instellen en dat is een heel werkje dus dan lijkt mij een versterker ertussen de simpelste oplossing maar aangezien ik die moet kopen wat ik een beetje raar vind aangezien de fout zo te horen bij jullie ligt begin ik daar uit principe niet aan
Mvg tvnorden
jimny
Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort gaat je ook vragen om het modem te resetten en ik snap je bezwaren heus wel, maar heb zelf indertijd ook een wifi versterker besteld en dat is achteraf een beste keus geweest voor die 50 euri
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
De modem resetten heeft ook geen zin want die werkt prima, ook de wifi blijkbaar.
Als je dit toch ooit eens zou moeten doen kan je eerst een backup van je instellingen maken en deze na de reset weer terugzetten.
Dan hoef je de camera's niet weer opnieuw in te stellen... ;)

Maar kan je eens uitleggen waarom je denkt dat het een fout van Telfort is..?
Zij kunnen niets veranderen aan hoe wifi werkt, dit geldt voor iedere provider.

NB. Ik ben geen Telfort medewerker...
Babylonia
Reputatie 8
Enterprise schreef:

Maar kan je eens uitleggen waarom je denkt dat het een fout van Telfort is..?
Zij kunnen niets veranderen aan hoe wifi werkt, dit geldt voor iedere provider.

Helemaal mee eens. Een "mooie en simpele" omschrijving waar je mee te maken hebt bij WiFi.
Wil je betere connecties, zul je daar zelf (flink) in moeten investeren.

Als het om de tuin gaat heb je al aangegeven hoe je dat simpel met een Access Point kun oplossen.
Geef je wat meer uit dan die € 50,- kan ik de topic starter het volgende (nog steeds erg goedkoop) Access Point aanbevelen. De TP-Link EAP245

Wat signaal betreft overbrugt die zelfs (vanuit praktijkervaring) een afstand van pakweg 75 meter.
Niet dat je met een Access Point op die afstand nog snelheid overhoudt. Maar ik ben nog geen Access Points tegengekomen die een eenmaal eerder vastgelegd WiFi signaal waar je eerder contact mee hebt gehad, nog steeds "werkend" als connectie oppakt op die afstand.

Eerst 75 meter met een Point to Point WiFi "straalverbinding" een connectie naar een ander gebouw.
Van daaruit komt het signaal via dat eerder genoemde TP-Link EAP245 Acces Point over diezelfde afstand nog steeds werkend terug. (Voor meer info zie een eerder draadje daarover < HIER >
mandy
Reputatie 5
Badge +5
En heeft de V10 niet meer wifi bereik?
Galdor68
mandy schreef:

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel zend vermogen er in zit. En stel de experiabox zit in de meterkast bij de voordeur dan nog zal de v10 in een achtertuin 15 meter verder met alle obstakels weinig meer power hebben. Maar dan nog heb je ook met het zend vermogen van de toestellen die je gebruikt te maken en dat zal ook niet zo heel veel zijn. Je zal je 5ghz zelfs nog eerder kwijt raken dan je 2,4 ghz verbinding.

Ik pik hier signalen op van wifi punten ongeveer op diezelfde afstand(10 tot 15m) allen max 1 of 2 streepjes. Eigenlijk is dat ook het beste hoe verder het signaal goed is hoe meer deze overlast kan veroorzaken voor je buren.

Heel persoonlijk vind ik dat er soms te makkelijk wordt gedacht over noodzakelijke uitgaven nu is het meestal wel eenmalig. Maar niet iedereen kan even makkelijk 50 euro uitgeven.
Babylonia
Reputatie 8
Galdor68 schreef:

mandy schreef:

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel zend vermogen er in zit.

Wat vermogen betreft zul je daar onderling "geen" verschillen in ontdekken. omdat het wettelijk is vastgelegd dat "routers" niet boven een bepaalde waarde mogen uitkomen.

Vreemd genoeg schijnen voor Acces Points andere normen te gelden, waardoor die wel eens een hoger vermogen kunnen hebben. Het komt vooral aan op de verfijning van de (antenne) techniek en zaken als "beamforming" e.d.

Er zijn overigens zeer eenvoudige hulpmiddeltjes, hoe je het bereik voor in de tuin kunt verbeteren.
Je kunt zelf een mate van "Beamforming" genereren door achter een router of Access Point een plaat of scherm te plaatsen, overtrokken met aluminium folie. Dat werkt als een spiegel om het WiFi Signaal te bundelen. Het is dat de Experia Boxen en Access Point geen uitstekende antenne sprieten hebben.
Anders zou je de volgende methode kunnen toepassen: :cool: ;)

https://www.youtube.com/watch?v=LCra0elirew

En meer geavanceerde "do it yourself" oplossingen:
https://www.youtube.com/watch?v=Nk-nj_BwoBE
https://www.youtube.com/watch?v=LaAf6Ltgal8

En denk nu niet dat bovengenoemde voorbeelden flauwekul zijn.

Officieel te verkrijgen producten afgeleid van vergelijkbare technieken:
https://www.ubnt.com/airfiber/airfiberx-antenna/

Het kleinste type van dat soort product oplossingen, heb ikzelf toegepast bij een organisatie waar ik het systeembeheer doe:
https://www.synology-forum.nl/the-lounge/keus-aan-'power'-router(s)/msg246348/#msg246348
Babylonia
Reputatie 8
Aanvulling:

In het alsmaar groeide "WiFi bos" en ander typen draadloze netwerken om ons heen.
Realiseer je, dat het altijd een keerzijde heeft.

Met slechts één lettertje verschil met het merk "Ubiquiti" waar onder andere die WiFi "straalverbinding" tot stand is gebracht waar in mijn vorige reactie over is gesproken, en o.a. producent van Access Points.

Typisch nu een Nederlandse documentaire uitgebracht die de keerzijde van al die straling behandelt:
Zie de trailer ** Ubiquity **

(Bij "toeval" onder de gevonden "Google hits" omdat ik het woord "Ubiquity" verkeerd had ingetikt).
Bart - Telfort
Reputatie 3
Badge +3
Hoi no605503, welkom op het Forum. Ik lees dat je problemen hebt met het bereik van de WiFi. Dat is erg balen natuurlijk, dat begrijp ik goed. Ik zie dat je al veel hulp hebt gehad. Waarbij veel informatie gedeeld is hoe de WiFi precies werkt. Dit is inderdaad een signaal wat wij niet kunnen garanderen. Dit omdat het afhankelijk is van vele factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Om het uit te breiden kun je inderdaad overwegen om en een versterker te kopen. Op de website lees je er meer over.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)