beantwoord

Vraag: hoe wifi netwerk weer zichtbaar maken na interruptie ?

• 14 maart 2020
  • 39 reacties
  • 621 keer bekeken

Toon het eerste bericht

39 reacties

Daarom mijn advies terug naar 8. Deze blijft tot 2023 nog ondersteunt met security patches, dan zal deze laptop ongeveer 9 jaar zijn en echt toe aan vervanging.

Ik ben wel benieuwd naar de redenatie van het kopen van een 5 jaar oude Macbook? Dat zal toch gedicteerd worden door de gebruikte software de keuze tussen windows of Mac OS.

Reputatie 2

Begrijp me goed, ik heb jaren met windows gewerkt, ben ooit met een DX66 begonnen met windows 3.11,  verschillende pc’ zelf samengesteld en alles ge-installeerd, maar je moet zo bezig zijn met het onderhouden van een windows pc of later ook nog dus windows laptop, (gratis ge-upgrade naar win10) destijds) als je echt wat wil doen, loopt de pc vast na verloop van tijd, je moet zowiezo een abo nemen op virus scanner,(wat ook geen garantie is, want je moet blijven opletten wat je wel of niet moet doen, ja, er zijn gratis versies voor virus scanners, maar dat zijn opstappen naar een betaalde abonnement service.

Ik ben nu heel blij met mijn MacBook Pro (s) sinds kort dus ook een 2e erbij het is een ouder model, maar heeft meer power dan de door mij destijds nieuw gekochte MacBook pro. Mac hardware is duur, dat klopt, maar op ‘t internet lees je dat de nieuwe Macbook’s maar weinig meer bieden dan de modellen 2013 - 2015, een grote klacht is dan minder aansluit punten en slecht toetsenbord, waar de 2013 - 2015 modellen dus geen last van hebben.

Verder is het OS helemaal afgestemd op de vaste hardware, hardware is dus altijd goed ondersteund door het Mac OS. De oudere Mac kwam zelfs al met Catalina geinstalleerd, (recente OS) en presteerd goed voor video encoding/rendering.

Er is genoeg software te vinden die legaal gratis is of betaalbaar is, en datgene ook doet wat je op een windows PC doet, dit geld ook voor hardware.

ik gebruik hier een AVM Fritz! 7490 modem router, (ik ben nu weer On-Topic) die werkt goed samen met de WiFi in mijn Mac, ik haal boven de 90Mbps download en 30Mbps aan upload (Ookla) over Wifi. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier internet via koper krijg, dus geen glasvezel voor mij hier, ik heb alleen internet van Telfort (KPN?) voor mijn download/stream gedrag is dat nog snel genoeg, de Fritz! kan ook goed overweg met het P2P verkeer, en heeft ook DECT/VOIP voor mn 12connect provider voor het vaste lijn telefoneren.

Een Windows PC/laptop kan best goed werken, als je qua veiligheid als goed dicht timmert, zowel in router als browser software, dus ga je dan niet google chrome gebruiken,(is wel snel) maar Firefox met meerdere plug-ins, wat de browser zwaarder maakt voor het OS. Safari op de Mac is genoeg als browser, geeft/genereerd gelijk ook sterke passwords voor website accounts.

Een nieuwe Laptop is voor de OP best wel een goede optie, maar zowel voor Mac OS als Windows10 moet je goed kijken of alle software op het oude OS beschikbaar is in 64bit updates voor het recente OS, dus het is handig als dan ook nog het oude OS op een laptop draaiend hebt, niet alle progs/apps zijn in 64bit, dit zal wel uiteindelijk gebeuren...

Ik ben dus blij dat ik van Microsoft Windows af ben….. vandaar dus, sorry voor het grotendeels Off-Topic zijn… zal eventueel een deel van deze post verwijderen, als het nu een bezwaar is.

Reputatie 8
Badge +10

@Dirk T Klopt, het betekent inderdaad dat we verder moeten zoeken naar wat de oplossing is. Heb je de laatst gegeven tips en adviezen nog kunnen proberen? Je hebt er gelukkig veel gekregen, ik hoop dat je daarmee verder komt.

Reputatie 1

@Dirk T Klopt, het betekent inderdaad dat we verder moeten zoeken naar wat de oplossing is. Heb je de laatst gegeven tips en adviezen nog kunnen proberen? Je hebt er gelukkig veel gekregen, ik hoop dat je daarmee verder komt.

Hoi Alexandra,

bedankt voor je reactie.

Laatste wijziging 5Ghz op de modem uitgezet. Alhoewel ik de printer (hierdoor ?) moest resetten vanwege verloren wifi-verbinding lijkt het aantal storingen verminderd.
We kijken het nog even aan….

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Dirk T, dat is fijn om te horen. De WiFi verbinding en situatie in de omgeving is overal weer anders, daardoor is er niet één kant en klare oplossing die altijd werkt, en kan het even zoeken zijn. Laat maar weten hoe het verder is gegaan.

Reputatie 2

Ik denk dat een extra toegangspunt voor wifi ook zal helpen, alhoewel ik  twijfels heb aan de goede werking van de wifi module in de laptop.

wifi heeft 2 kanten: 2,4 band is vaak vol, 5.0 band heeft als “eigenschap” dat het signaal slechter door vaste objecten heen gaat, zoals beton bv.

1.

dus een extra wifi toegangs punt kan helpen,

2.

de positie van de wifi router/antennes optimaliseren.

3.

er zijn bv ook tips op het internet te vinden, waar er reflectoren op de antennes het zend/ontvang signaal meer bundelen.

punt 2 kan al zonder extra’s uit geprobeerd worden.

Reageer