Vpn Roadwarrior op P-2812HNU-F1

• 12 februari 2012
  • 3 reacties
  • 2646 keer bekeken

Volgens mij moet dit mogelijk zijn te vinden bij security/vpn, maar hoe zet ik de instellingen goed. Ik kan het niet op het internet vinden. Ik heb heel veel ervaringen met computers, maar ik heb nog nooit en vpn opgezet. Ik mis dus een goede vpn/ipsec handleiding voor dit modem. Wel een algemene handleiding maar daar staat niets in om een vpn op te zetten.

3 reacties

De PPTP heb ik ingesteld door op een windows pc een binnenkomende verbinding in te stellen en dan in de zyxel in de NAT poort 1723 te forwarden naar de windows pc. Dit werkt prima vanaf een android apparaat maar hiervoor moet je windows pc wel aan staan.
Reputatie 1
Badge
@TopRob
ik zou ook al blij zijn met de PPTP configuratie...zou je misschien de HowTo kunnen schetsen? Dan wachten we verder op de L2TP of RoadWarrior oplossing. 
Ik zou dit ook graag willen weten. Ik heb twee android apparaten die ik onderweg met mijn thuisnetwerk wil verbinden.
Ik had het werkend via PPTP maar zou graag voor een veiligere oplossing gaan en ben benieuwd naar de mogelijkheden van de IPSec tunnel.

Reageer