beantwoord

Videoland via WiFi

• 3 april 2019
  • 10 reacties
  • 550 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over het kijken van Videoland op de televisie via de WiFi.

Via het bekabelde netwerk werkt het goed dus daar heb ik geen vraag over. Echter, mijn plek van de televisie maakt het lastig om een internetkabel heen te brengen. Vandaar dat ik het via de WiFi wil.

Wanneer ik Videoland probeer te bekijken op de tv - Ik heb een Samsung tv - via de WiFi krijg ik de hele tijd de melding dat er geen internet is. wanneer ik dan op netwerkstatus klik, geeft hij aan dat het wel werkt en dan kan ik weer kort verder kijken. Echter, om dit elke 3 minuten te doen is een beetje veel van het goede als ik iets wil kijken.

Ik heb geprobeerd om de tv een statisch ip te geven. Echter zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om een vast kanaal voor de WiFi te gebruiken, in plaats van een automatisch. Ook dit had niet het gewenste resultaat.

Ik hoor graag uw reacties.

Groet,

Rick
icon

Beste antwoord door JanD 4 april 2019, 14:45

Beste @JanD,

Dank voor je reactie. Ik dacht altijd dat deze powerlines de snelheid weghalen? Of is dit niet het geval?

Groet,
Rick

Hallo @RSG1235 ,
LAN-kabel geeft de meest stabiele en snelste verbinding.
Powerlines geven een goede verbinding maar halen niet (helemaal) de snelheid van een bekabelde verbinding, maar is stabieler dan een draadloze wifi-verbinding is mijn persoonlijke ervaring.
Maar zoveel verbruikt een Videoland-stream niet, vergelijk het met IPTV van Telfort, in HD ongeveer 8Mbps.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @RSG1235 ,
Je zou het eens met powerlines via het stroomstopcontact kunnen proberen, dan heb je als het ware een netwerkkabel via het stroomnet.
Beste @JanD,

Dank voor je reactie. Ik dacht altijd dat deze powerlines de snelheid weghalen? Of is dit niet het geval?

Groet,
Rick
Reputatie 8
Badge +7
Beste @JanD,

Groet,
Rick

Hallo @RSG1235 ,
LAN-kabel geeft de meest stabiele en snelste verbinding.
Powerlines geven een goede verbinding maar halen niet (helemaal) de snelheid van een bekabelde verbinding, maar is stabieler dan een draadloze wifi-verbinding is mijn persoonlijke ervaring.
Maar zoveel verbruikt een Videoland-stream niet, vergelijk het met IPTV van Telfort, in HD ongeveer 8Mbps.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @RSG1235. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat @JanD je al prima op weg heeft geholpen. ☺ Is je vraag hiermee beantwoord of is er nog iets dat je wilt weten?
Hoi @Natasja - Telfort,

Ja opzich goed opweg geholpen. Echter ik vroeg mij af hoe het kwam dat ik niet gewoon Videoland via de WiFi kan kijken. De router staat dicht bij de tv dus dat kan het niet zijn.

Groet,

Rick
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @RSG1235 ,
via welke band wil je draadloos Videoland kijken?
Kies bij voorkeur de 5.0-band als de tv dat ondersteunt met een kanaalbreedte AUTO en een kanaalbereik van 36-48, dat behoort een beter resultaat te geven dan de veel drukkere 2.4-band.
Zorg er ook voor dat wifistoringsgevoelige apparatuur zoals bijvoorbeeld een DECT-station minimaal een halve meter van de modem vandaan staat, evenals de andere apparatuur die verstoring van het modem kan veroorzaken.
Mocht de TV de 5.0-band niet ondersteunen kies dan bij de 2.4-band voor een kanaalbreedte van 20 en niet 20/40, 40 en auto en kies een vast kanaal van 1, 6 of 11.
P.S.
eerst schrijf je dat het lastig is om een netwerkkabel te koppelen tussen TV en modem en in een latere reactie schrijf je dat de modem dicht bij de TV staat, wat belemmert dan het aansluiten van een netwerkkabel?
Hoi, ik kijk tv via de 2.4 omdat mijn tv helaas de 5 niet ondersteunt.
Ook heb ik al geprobeerd om een vast kanaal te kiezen zoals hierboven beschreven. Omdat via WiFi zoekers kanaal 1 het minst bezet was heb ik die gekozen. Gewoon via de laptop op de WiFi werken is geen probleem beide TV's werken met videoland dus niet. Gelukkig kon ik de ene makkelijk aansluiten met een Lan kabel.

Groet,
Rick
Oh en het maakt het lastig om een kabel aan te sluiten omdat hij aan de andere kant van de muur staat. Dan zou ik of een gat in de muur moeten boren of in de deur.

Beiden zijn oplossingen die ik graag vermijd zoals u misschien zult begrijpen
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @RSG1235 ,
oké, duidelijk, meer oplossingen heb ik helaas niet voor je.
Succes.☺
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @RSG1235. Logisch dat het voor jou praktischer is om Videoland te gebruiken via WiFi. Volgens mij heeft @JanD (wederom) een aantal uitstekende tips gegeven om Videoland wel werkend te krijgen via WiFi, maar ik begrijp dat de tips niet mochten baten. Ik kan hier helaas ook niets meer aan toevoegen. Je zou eventueel nog eens navraag kunnen doen bij Videoland zelf of toch eens kijken naar een Draadloze Verbindingsset. Mogelijk biedt die uitkomst.

Reageer