beantwoord

Vervangen Wifi-modem

AhmadA
Hallo,

Mijn WiFi-modem is een oud apparat (Zyxel) waar End of Life is. Zou u mijn modem willen vervangen met een nieuwe type? Hoge WiFi bereikbaarheid is voor mij een belangrijke punt maar helaas mijn oud apparat heeft het niet.

Alvast bedankt, hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Ahmad Asgarinia
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 14 november 2017, 17:31

Hallo Ahmad, wat vervelend dat de WiFi-functie van jouw modem niet meer werkt. Je ontvangt binnen enkele dagen een nieuw modem. Dit wordt echter de Experiabox V8 zoals jimny heeft aangegeven. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert zodra je deze hebt ontvangen? Bij voorbaat dank!

Bekijk reactie

30 Reacties

jimny
Reputatie 5
Badge +2
Werkt je huidige Zyxel modem niet meer of onvoldoende en als je modem al wordt vervangen krijg je hoogstwaarschijnlijk de experiabox V8 die alleen de 2,4 Ghz band heeft.
Vul in je forum profiel alvast je klantnummer in zodat webcare Telfort met je mee kan kijken.
Doorloop onderstaande link even v.w.b. je WIFI

https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808
AhmadA
Hoi Jimny,
Mijn klantnummer is: 1001294***.
Ik heb de vijf belangrijkste tips van forum al gevolgd maar dat hielp niet. Vooral sinds onze buren met het nieuw abonnement van Ziggo begonnen merk ik dat hun modem echt strek is en hun signalen stoort onze bereik van Wifi. Ik heb een tijdje een TP-Link wifi apparaat in gebruik genomen maar hij loopt steeds vast dus ik probeerde wifi van Zyxel weer aan te zetten maar helaas hij zendt geen SSID meer uit. Resetten, opnieuw starten helpt niet meer, dus graag een nieuwe modem opsturen.
Ik zag trouwens dat bij KPN al Experia v10 uit is, is het dan niet mogelijk dat ik ook een v10 krijgen?
Hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Ahmad
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Ahmad, wat vervelend dat de WiFi-functie van jouw modem niet meer werkt. Je ontvangt binnen enkele dagen een nieuw modem. Dit wordt echter de Experiabox V8 zoals jimny heeft aangegeven. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert zodra je deze hebt ontvangen? Bij voorbaat dank!
AhmadA
Hoi Stephen,

Super bedankt dat je het voor mij geregeld hebt, alleen, is het mogelijk dat ik een Experiabox V10 zoals die van KPN klanten krijg? Hoor graag van u.

Groeten,
Ahmad
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
In dit topic wordt uitgelegd wie welk type modem krijgt.
Dat is afhankelijk van welk modem vervangen moet worden.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
AhmadA
Duidelijk te zien Experia v10 heeft strekere Wifi (ook 5GHz signaal), als Telfort wil mij een tevreden klant houden is het niet verstandig dat ik gelijk na een lang elende en alles proberen met zelf gekochte appraten een V10 naar mij stuurt? Bereik van Wifi is een belangrijke punt want mijn buren met sterke Ziggo modems maken de hele tijd storing over mijn signalen. Hoop dat Telfort mijn wens tegemoet komt.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo AhmadA, ik zou even het nieuwe modem afwachten. Je kunt ook altijd van WiFi-kanaal wijzigen. Kun je een screenshot van jouw WiFi-omgeving plaatsen in dit topic? Bij voorbaat dank!
AhmadA
Hoi Stephen,
Bij deze een screenshot van mijn WiFi-omgeving:

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor de screenshot. Ik zie dat je je in een rustige WiFi-omgeving bevindt en dat je als enige gebruik maakt van kanaal 10. Ik zou geen gebruik maken van kanaal 11, 1 of 6. Zoveel mogelijk gebruik maken van kanalen die niet in gebruik zijn voor de beste WiFi kwaliteit.
AhmadA
Ah, ik wist niet 6 kanalen rond omheen rustig was, maar ben jaloes op mijn buurman bij kanaal 11 die kan singalen van 45 dbm uitzenden en ik met weinig afstand 64 dbm.

Ik heb vandaag een Experia v8 ontvangen, bedankt voor de snelle levring maar helaas ben ik weer jaloes op mijn buurman waar 5GHz signaal kan krijgen en ik niet.

Ik had gehoopt dat ik een Experia V10 zou krijgen maar helaas Telfort niet naar mijn wens geluisterd. Helaas, Helaas, Helaas. :(:(:(
AhmadA
Stephen,
Ik heb de nieuwe modem nog niet in gebruik genomen, zou je nog willen zorgen dat ik een Experia versie 10 krijg? Zo niet stuur ik de versie 8 weer terug en blijf ik de oude Zyxel nog gebruiken want ik zie geen verschil tussen de oude en v8. Hoor graag van u.
Groeten,
Ahmad
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
De Zyxels worden dan vervangen door een V8.
Hier wordt het modem beleid uitgelegd.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Ahmad, helaas kan ik je de V10 niet sturen. Zie de link die nelly jacoba heeft gedeeld.
AhmadA
Hoi Stephen,
Ik heb gelezen wat het modem beleid is maar v10 beschikt over meer Wifi kanalen en heeft meer snelheid bij 5Ghz Wifi en in het algemeen is stabieler.
Wat is de reden dat een bestande klant niet in aanmerking komt voor een beter product wat meer mogelijkheid biedt? Waarom mag ik bijv. geen wifi snelheid van 5 Ghz hebben terwijl de andere klanten wel mogen hebben? Is er verschil tussen een nieuwe klant van Telfort of KPN met de oude klanten?
Zou u dit aan mij uit willen leggen zodat ik geen gevoel van discriminatie tussen de klanten krijg?
Hoor graag van u.
Groeten,
Ahmad

Experiabox v10:
802.11-standaard 802.11ac
WiFi-snelheid 2,4 GHz 300 Mbit/s
WiFi-snelheid 5 GHz 1.300 Mbit/s
WLAN beveiligd na installatie wizard

Experiabox v8:
802.11-standaard 802.11n
WiFi-snelheid 300 Mbit/s
WLAN beveiligd na installatie wizard --> geen
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Ik neem aan dat het stuk van Telfort over het modembeleid hebt gelezen.
Dit beleid geldt voor iedereen. Dat niet iedereen dit leuk vindt is onderhand wel duidelijk. Maar het kan dus nooit discriminatie zijn.

Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een WiFi versterker aan en sluit deze bekabeld aan.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je een V8 of Zyxel hebt en hij blijkt stuk, dan krijg je een vervangende V8.
• Stap je over van een koperabonnement naar een glasvezelabonnement? Als je dan al een geschikt modem hebt, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je de Experia Box V8.
• Stap je over van het oude naar het nieuwe glasvezelpakket en heb je nog geen modem van Telfort in bruikleen? Dan ontvang je de Experia Box V10.
AhmadA
Zoals ik vertelde modem beleid heb ik gelezen maar nelly herhaalt alleen dat tekst en nog steeds mijn vragen zijn niet beantwoordt:

1- waarom mag ik niet gebruik maken van 5 ghz signalen?
2- waarom alleen een klant met glasvezel krijgt een v10?
3- Ben je al klant? .... en wat krijg je als je niet klant bent? Zeker een v10
4- Wat is dan verschil tussen een nieuwe klant en een bestaande klant?
5- wanneer v10 beter is waarom dan krijg ik hem niet als ik met welke reden geen goede wifi beteik heb met zyxel en v8?
6- Als v10 bestaat waarom dan moet ik een versterker kopen om 5ghz signalen te krijgen?

Hoor graag uw antwoorden.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
1) je mag wel degelijk gebruik maken van 5 ghz, maar moet daar zelf in voorzien.
2) Telfort beleid.
3) Nieuwe klant koper V8, glas V10
4) Dat weet je vast wel.
5) zie 1 en 2.
6) Omdat je geen nieuwe glas klant bent.

Telfort levert goed buikbare modems bij hun abo's. Met verschillende uitvoeringen voor nieuwe glas en koper klanten.
Zo ls ik al zei: Dat niet iedereen dit leuk vindt is onderhand wel duidelijk.
AhmadA
Waarom dan een glasvezel klant een v10 en koper v8?

Waarom moet ik zelf voorzien voor 5 ghz signalen terwijl klanten van kpn gratis krijgen?

Mag ik wel oneens zijn met beleid van telfort? Zo ja waar kan ik mijn klacht indienen?

Is er iemand anders die beter dan Nelly mij kunnen helpen?
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Tja, dat heeft Telfort zo bedacht.
Omdat KPN duurder is dan Telfort. Andere prijs, andere diensten en modem aanbod.
Natuurlijk mag dat. Je maakt hier je onvrede al kenbaar. Telfort zal vast nog wel reageren.
Ik verdedig hun beleid niet, leg het alleen maar uit. En nogmaals, er zijn velen met jou die hier niet blij van worden..
AhmadA
Dat bedoel ik, discriminatie tussen koper en glas klanten. Dat is jammer

Maar goed u kunt ook niets aan doen. Fijne avond verder.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Dank je, jij ook. :)
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
AhmadA schreef:

Waarom dan een glasvezel klant een v10 en koper v8?

Waarom moet ik zelf voorzien voor 5 ghz signalen terwijl klanten van kpn gratis krijgen?

Mag ik wel oneens zijn met beleid van telfort? Zo ja waar kan ik mijn klacht indienen?

Is er iemand anders die beter dan Nelly mij kunnen helpen?

Hi Ahmad,

Bedankt dat je je klacht aan ons doorgeeft op het forum.

Zoals Nelly Jacoba al aangeeft: je bent op het forum zeker niet de enige die zijn modem wil omwisselen voor de nieuwere Experia Box V10.

Als je een voordeelspeler bent zoals Telfort, moet je er soms genoegen mee nemen dat je niet alle klanten de allernieuwste apparatuur kunt leveren. Het beste wat we kunnen doen, is er transparant en eerlijk over zijn. Daarom hebben we het topic in het leven geroepen over ons modembeleid.

Ook houden we in de gaten wat klanten vinden van hun Telfort-verbinding en hoeveel klanten hun teleurstelling uiten over het modem dat we leveren. Daar lees je in deze post meer over. Aangezien de Experia Box V8 al onze diensten ondersteunt en een maximale snelheid heeft van 100Mbit, zijn de meeste klanten gelukkig tevreden.

Ik hoop dus dat je verder komt met het modem dat je thuisgestuurd krijgt en met Stephens tips.

@nelly jacoba Dank dat je Ahmad al wat uitleg had gegeven!
AhmadA
Bedankt voor je uitleg Jurgen maar beleid van telfort vind ik niet eerlijk. Klant betaalt en verdient best beschikbaar product.

via welke post de oude modem moet retour sturen? Postnl , dhl, ...?

Ik kan niets op her brief van telfort terugvinden.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Hier staat hoe je je modem gratis kan terugsturen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
AhmadA
Nelly, dat heb ik zelf gelezen, jij ook?
Staat nergens via welke post, DHL, PostNL, UPS?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)