beantwoord

Verificatiefout wifi thuisnetwerk

• 3 maart 2015
  • 33 reacties
  • 3071 keer bekeken

Hallo,

Sinds 24 februari 12.00, (is er toen een update doorgevoerd? Ik weet de datum/tijd zo goed, omdat vanaf dat moment mijn zonnepanelen geen "history" meer later zien), krijgen al mijn mobiele apparaten, (2 mobiele telefoons en een i-mac), een verificatie fout bij het in contact komen van het netwerk. Vaste PC is via landlijn en die werkt wel. Ook tv werkt gewoon. Van de week contact gehad met tech. support, alle door hun voorgestelde stappen doorlopen, heeft helaas niets geholpen. Nu blijkt de naam van het modem op een of andere manier terug gezet te zijn naar vorige specs, (ssid en wpa2). Deze weer terug gezet naar specs die ik heb ingesteld. Heeft helaas niet mogen deren.

Modem is nog niet al te lang geleden al vervangen omdat de vorige overleden was. Deze nu ook? Graag feedback.

m.v.g.

C.M. Smit
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 19:50

Als je tegen een verificatiefout aanloopt, dan betekent het dat je apparaat zich niet verbindt op de wifi door een controlefout. Een verificatiefout houdt veelal in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Als je tegen een verificatiefout aanloopt, dan betekent het dat je apparaat zich niet verbindt op de wifi door een controlefout. Een verificatiefout houdt veelal in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Ik heb je zojuist het nieuwe modem toegestuurd. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik verneem dan graag van je of de problemen zijn opgelost. Fijn weekend!

Stephen
@invictor,

Bedankt voor je reactie en de uitgevoerde handelingen.
Ik stuur je graag een vervangend modem. Ik denk dat je huidige modem gewoon "moe" is.
Laat een reactie achter als je hiermee akkoord gaat. :)

Stephen

Uiteraard ga ik hiermee akkoord. En dan maar hopen dat het opgelost is. Ik hoor van je
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Bedankt voor je reactie en de uitgevoerde handelingen.
Ik stuur je graag een vervangend modem. Ik denk dat je huidige modem gewoon "moe" is.
Laat een reactie achter als je hiermee akkoord gaat. :)

Stephen
Sorry, wilde nog zeggen dat ik idd de opties van Enterprise geprobeerd heb, maar modem startte uit zichzelf opnieuw op. Uiteraard gekeken of wifi nu wel werkt, maar helaas, niet op nieuwe op oude gegevens
@invictor,

Wat jammer dat jij deze problemen ervaart.
Heb je de optie die Enterprise heeft aangekaart ook uitgeprobeerd?

Stephen

In de middag heeft mijn vriendin telfort gebeld en samen met hem de modem gereset, hard, zacht, en uiteindelijk modem naar fabrieks-instellingen terug gezet. Mocht niet baten. Alle apparaten die wifi gebruiken doen het niet. Op de vaste pc, (die verbonden is via een draad), heb ik wel internet en op het oude "modem-adres", niet hetgeen ik heb ingesteld. Maar dit komt door fabrieksinstelling. Als ik het modem benader, (als admin), om de naam van het modem te wijzigen en het wachtwoord te wijzigen, staan wel al de nieuwe gegevens erin, (die ik dus wil). Maar als je bij netwerkverbinding kijkt staan er de oude modem gegevens.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt.
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Wat jammer dat jij deze problemen ervaart.
Heb je de optie die Enterprise heeft aangekaart ook uitgeprobeerd?

Stephen
Reputatie 8
Badge +19
Zit te denken aan overstappen naar andere provider, misschien dat het dan weer goed komt.

Dit probleem is natuurlijk niet provider gerelateerd, zoiets kan bij elke provider en bij elke modem gebeuren... ;)

Mijn laatste optie om sowieso uit te sluiten dat de modem de schuldige is.
Reset de modem zodat de originele SSID (Zy_PrivateXXXX) en WPA-2 key weer ingesteld staan en log met dezelfde gegevens in op je laptop.

Als het dan niet werkt dan kan je Telfort hierop aanspreken v.w.b. een vervangend modem.
ja, juist omdat ik weet dat het zo nauw luistert. ben zelf ook inmiddels wanhopig; van een op andere moment niks meer:( Zit te denken aan overstappen naar andere provider, misschien dat het dan weer goed komt.
Reputatie 8
Badge +19
En je weet zeker dat je bij het inloggen op je draadloze devices precies dezelfde WPA2-key (wachtwoord) gebruikt..?
Het luister nogal nauw v.w.b. hoofdletters e.d.

En anders... weet ik het ook niet meer.
Stekker uit modem ook al tig keer
Modem al eens opnieuw opgestart met schakelaar aan de linkerkant van de modem..?

Inmiddels al tig keer helaas
Reputatie 8
Badge +19
Modem al eens opnieuw opgestart met schakelaar aan de linkerkant van de modem..?
dat heb ik dan dus ook gedaan.
Reputatie 8
Badge +19
Weet je wel heel zeker dat je het juiste netwerk (SSID van jouw modem dus) benaderd...?

ga ik uiteraard wel van uit, hoe kan ik dat verifieren?

Omdat dat uiteraard (!!!!!) dezelfde naam is als degene die je opgeeft in de modeminstellingen.
Je moet dus op je draadloze devices inloggen op het netwerk met exact dezelfde naam...

Weet je wel heel zeker dat je het juiste netwerk (SSID van jouw modem dus) benaderd...?

ga ik uiteraard wel van uit, hoe kan ik dat verifieren?
Reputatie 8
Badge +19

Heb je de modem al eens opnieuw opgestart..?
ff key en ssid weg gehaald uiteraard
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je deze gegevens ook invoert in de draadloze devices...

uiteraard, dat doe ik dan ook, zowel op laptop, 2 telephones en i-mac, (via wifi), doet ie niks, alleen kabel tussen modem en vaste computer werkt
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je deze gegevens ook invoert in de draadloze devices...

uiteraard, dat doe ik dan ook, zowel op laptop, 2 telephones en i-mac, (via wifi), doet ie niks, alleen kabel tussen modem en vaste computer werkt
Reputatie 8
Badge +19

Je vaste kabelverbinding staat helemaal los van je wifigegevens.

Ga in je modem naar de wifi-instellingen en wijzig de gegevens (SSID en Pre-Shared key) gewoon in degene die je wilt hebben.
Vergeet zoals gezegd niet op 'Apply' te klikken ander wordt er niets opgeslagen.

dat heb ik al gedaan, en in dat scherm staan alle gegevens goed. das juist het vage. Kanaal staat op "auto" maar komt wel op goed kanaal uit.
Reputatie 8
Badge +19
Je vaste kabelverbinding staat helemaal los van je wifigegevens.

Ga in je modem naar de wifi-instellingen en wijzig de gegevens (SSID en Pre-Shared key) gewoon in degene die je wilt hebben.
Vergeet zoals gezegd niet op 'Apply' te klikken ander wordt er niets opgeslagen.

Wat is een 'landlijn' in dit verhaal..?
Bedoel je hiermee de vaste kabelverbinding tussen je modem en je PC..?

Of bedoel je het inlogscherm van de modem..?

vaste kabel verbinding, sorry