beantwoord

Verificatiefout wifi thuisnetwerk

  • 3 maart 2015
  • 33 reacties
  • 3071 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Zit te denken aan overstappen naar andere provider, misschien dat het dan weer goed komt.

Dit probleem is natuurlijk niet provider gerelateerd, zoiets kan bij elke provider en bij elke modem gebeuren... ;)

Mijn laatste optie om sowieso uit te sluiten dat de modem de schuldige is.
Reset de modem zodat de originele SSID (Zy_PrivateXXXX) en WPA-2 key weer ingesteld staan en log met dezelfde gegevens in op je laptop.

Als het dan niet werkt dan kan je Telfort hierop aanspreken v.w.b. een vervangend modem.
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Wat jammer dat jij deze problemen ervaart.
Heb je de optie die Enterprise heeft aangekaart ook uitgeprobeerd?

Stephen
@invictor,

Wat jammer dat jij deze problemen ervaart.
Heb je de optie die Enterprise heeft aangekaart ook uitgeprobeerd?

Stephen


In de middag heeft mijn vriendin telfort gebeld en samen met hem de modem gereset, hard, zacht, en uiteindelijk modem naar fabrieks-instellingen terug gezet. Mocht niet baten. Alle apparaten die wifi gebruiken doen het niet. Op de vaste pc, (die verbonden is via een draad), heb ik wel internet en op het oude "modem-adres", niet hetgeen ik heb ingesteld. Maar dit komt door fabrieksinstelling. Als ik het modem benader, (als admin), om de naam van het modem te wijzigen en het wachtwoord te wijzigen, staan wel al de nieuwe gegevens erin, (die ik dus wil). Maar als je bij netwerkverbinding kijkt staan er de oude modem gegevens.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt.
Sorry, wilde nog zeggen dat ik idd de opties van Enterprise geprobeerd heb, maar modem startte uit zichzelf opnieuw op. Uiteraard gekeken of wifi nu wel werkt, maar helaas, niet op nieuwe op oude gegevens
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Bedankt voor je reactie en de uitgevoerde handelingen.
Ik stuur je graag een vervangend modem. Ik denk dat je huidige modem gewoon "moe" is.
Laat een reactie achter als je hiermee akkoord gaat. :)

Stephen
@invictor,

Bedankt voor je reactie en de uitgevoerde handelingen.
Ik stuur je graag een vervangend modem. Ik denk dat je huidige modem gewoon "moe" is.
Laat een reactie achter als je hiermee akkoord gaat. :)

Stephen


Uiteraard ga ik hiermee akkoord. En dan maar hopen dat het opgelost is. Ik hoor van je
Reputatie 8
Badge +16
@invictor,

Ik heb je zojuist het nieuwe modem toegestuurd. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik verneem dan graag van je of de problemen zijn opgelost. Fijn weekend!

Stephen
Reputatie 7
Badge +13
Als je tegen een verificatiefout aanloopt, dan betekent het dat je apparaat zich niet verbindt op de wifi door een controlefout. Een verificatiefout houdt veelal in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.