beantwoord

Verificatiefout wifi thuisnetwerk

  • 3 maart 2015
  • 33 reacties
  • 2989 keer bekeken

Hallo,

Sinds 24 februari 12.00, (is er toen een update doorgevoerd? Ik weet de datum/tijd zo goed, omdat vanaf dat moment mijn zonnepanelen geen "history" meer later zien), krijgen al mijn mobiele apparaten, (2 mobiele telefoons en een i-mac), een verificatie fout bij het in contact komen van het netwerk. Vaste PC is via landlijn en die werkt wel. Ook tv werkt gewoon. Van de week contact gehad met tech. support, alle door hun voorgestelde stappen doorlopen, heeft helaas niets geholpen. Nu blijkt de naam van het modem op een of andere manier terug gezet te zijn naar vorige specs, (ssid en wpa2). Deze weer terug gezet naar specs die ik heb ingesteld. Heeft helaas niet mogen deren.

Modem is nog niet al te lang geleden al vervangen omdat de vorige overleden was. Deze nu ook? Graag feedback.

m.v.g.

C.M. Smit
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 19:50

Als je tegen een verificatiefout aanloopt, dan betekent het dat je apparaat zich niet verbindt op de wifi door een controlefout. Een verificatiefout houdt veelal in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je? En kun je zien welke firmware erop staat?

Helpt het als je een reset uitvoert naar de fabrieksinstellingen?
Reputatie 8
Badge +19
Nu blijkt de naam van het modem op een of andere manier terug gezet te zijn naar vorige specs, (ssid en wpa2).



Dat klopt, bij een modemreset worden alle instellingen teruggezet naar fabriekswaarden.
Ik vermoed dat de gegevens die je opnieuw hebt ingevoerd toch niet helemaal dezelfde zijn als die je hebt ingesteld op je mobiele devices (hoofdletters, leestekens..?)
Mocht het niet lukken dan kan je het beste gewoon opnieuw beginnen door de modem te resetten (resetbutton achterop de modem ingedrukt houden tot dat alle lampjes uitgaan) en op je draadloze devices de SSID en WPA-key in te voeren die op de sticker op de modem staat.
P-2812HNU-F1. Reset is gebeurt na tussenkomst van telfort helpdesk. Geen id hoe ik kan zien welke firmware erop staat.

Landlijn blijft verbonden met "oude gegevens" ondanks dat ik het modem de opdracht gegeven heb deze te veranderen, en als je modem benadert, zijn de gegevens ook veranderd in de nieuwe.
P-2812HNU-F1. Reset is gebeurt na tussenkomst van telfort helpdesk. Geen id hoe ik kan zien welke firmware erop staat.

Landlijn blijft verbonden met "oude gegevens" ondanks dat ik het modem de opdracht gegeven heb deze te veranderen, en als je modem benadert, zijn de gegevens ook veranderd in de nieuwe.


V3.11TUE6.b6
Reputatie 8
Badge +19


Landlijn blijft verbonden met "oude gegevens" ondanks dat ik het modem de opdracht gegeven heb deze te veranderen, en als je modem benadert, zijn de gegevens ook veranderd in de nieuwe.


Je gooit nu volgens mij de inloggegevens van de modem (landlijn?) en van de wifi door elkaar.
Klik je wel op 'Apply' als je gegevens wijzigt in de modem?
[quote=Enterprise]

Landlijn blijft verbonden met "oude gegevens" ondanks dat ik het modem de opdracht gegeven heb deze te veranderen, en als je modem benadert, zijn de gegevens ook veranderd in de nieuwe.


Je gooit nu volgens mij de inloggegevens van de modem (landlijn?) en van de wifi door elkaar.
Klik je wel op 'Apply' als je gegevens wijzigt in de modem?[/quote

ja hoor
inlog van landlijn en wifi zijn hetzelfde
[quote=invictor][quote=Enterprise]

Landlijn blijft verbonden met "oude gegevens" ondanks dat ik het modem de opdracht gegeven heb deze te veranderen, en als je modem benadert, zijn de gegevens ook veranderd in de nieuwe.


Je gooit nu volgens mij de inloggegevens van de modem (landlijn?) en van de wifi door elkaar.
Klik je wel op 'Apply' als je gegevens wijzigt in de modem?[/quote

ja hoor

inlog van landlijn en wifi zijn hetzelfde[/quote]

Lijkt net of ik 2 modems heb; een werkt er, (via landlijn en maar niet via wifi), en een die zich wel laat zien als je scant maar waarbij, als je verbind, een verificatiefout krijgt, (wifi). Degene die werkt via landlijn, is weer niet voor wifi te gebruiken, want die ziet ie wel; maar kan ie niet mee verbinden.
Reputatie 8
Badge +19
Wat is een 'landlijn' in dit verhaal..?
Bedoel je hiermee de vaste kabelverbinding tussen je modem en je PC..?

Of bedoel je het inlogscherm van de modem..?

Wat is een 'landlijn' in dit verhaal..?
Bedoel je hiermee de vaste kabelverbinding tussen je modem en je PC..?

Of bedoel je het inlogscherm van de modem..?



vaste kabel verbinding, sorry
Reputatie 8
Badge +19
Je vaste kabelverbinding staat helemaal los van je wifigegevens.

Ga in je modem naar de wifi-instellingen en wijzig de gegevens (SSID en Pre-Shared key) gewoon in degene die je wilt hebben.
Vergeet zoals gezegd niet op 'Apply' te klikken ander wordt er niets opgeslagen.

Je vaste kabelverbinding staat helemaal los van je wifigegevens.

Ga in je modem naar de wifi-instellingen en wijzig de gegevens (SSID en Pre-Shared key) gewoon in degene die je wilt hebben.
Vergeet zoals gezegd niet op 'Apply' te klikken ander wordt er niets opgeslagen.



dat heb ik al gedaan, en in dat scherm staan alle gegevens goed. das juist het vage. Kanaal staat op "auto" maar komt wel op goed kanaal uit.
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet
Reputatie 8
Badge +19
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je deze gegevens ook invoert in de draadloze devices...
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je deze gegevens ook invoert in de draadloze devices...


uiteraard, dat doe ik dan ook, zowel op laptop, 2 telephones en i-mac, (via wifi), doet ie niks, alleen kabel tussen modem en vaste computer werkt
als ik dat scherm benader; staan de gegevens zoals ik ze wil hebben er gewoon goed in. Alleen wifi doet het dan niet

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je deze gegevens ook invoert in de draadloze devices...


uiteraard, dat doe ik dan ook, zowel op laptop, 2 telephones en i-mac, (via wifi), doet ie niks, alleen kabel tussen modem en vaste computer werkt
ff key en ssid weg gehaald uiteraard
Reputatie 8
Badge +19
Weet je wel heel zeker dat je het juiste netwerk (SSID van jouw modem dus) benaderd...?

Heb je de modem al eens opnieuw opgestart..?
Weet je wel heel zeker dat je het juiste netwerk (SSID van jouw modem dus) benaderd...?

ga ik uiteraard wel van uit, hoe kan ik dat verifieren?
Reputatie 8
Badge +19
Weet je wel heel zeker dat je het juiste netwerk (SSID van jouw modem dus) benaderd...?

ga ik uiteraard wel van uit, hoe kan ik dat verifieren?


Omdat dat uiteraard (!!!!!) dezelfde naam is als degene die je opgeeft in de modeminstellingen.
Je moet dus op je draadloze devices inloggen op het netwerk met exact dezelfde naam...

dat heb ik dan dus ook gedaan.
Reputatie 8
Badge +19
Modem al eens opnieuw opgestart met schakelaar aan de linkerkant van de modem..?
Modem al eens opnieuw opgestart met schakelaar aan de linkerkant van de modem..?

Inmiddels al tig keer helaas
Stekker uit modem ook al tig keer
Reputatie 8
Badge +19
En je weet zeker dat je bij het inloggen op je draadloze devices precies dezelfde WPA2-key (wachtwoord) gebruikt..?
Het luister nogal nauw v.w.b. hoofdletters e.d.

En anders... weet ik het ook niet meer.
ja, juist omdat ik weet dat het zo nauw luistert. ben zelf ook inmiddels wanhopig; van een op andere moment niks meer:( Zit te denken aan overstappen naar andere provider, misschien dat het dan weer goed komt.