vraag

Verbonden, maar geen internet op Honor View 20

• 15 mei 2020
  • 6 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedenavond,

Ik heb dagelijks een probleem met de internetverbinding. Ik heb goede wifi verbinding maar het internet valt steeds uit op mijn mobiel. Er staat als opmerking bij de wifi verbinding. "wel verbonden met internet, maar geen internetverbinding".

Ik kan dit oplossen door gede modem te resetten te resetten  dan is het probleem opgelost. Alles werkt dan weer naar behoren en de melding bij mijn telefoon wifi verbinding verdwijnt ook dan.

Maar.…

Waarom heeft alleen mijn telefoon hier last van. De rest van het gezin dit niet.

Mijn telefoon is een Honor View 20. Ik heb de wifi verbinding al weggegooid en opnieuw verbonden. Dit geeft geen oplossing. Herstart van de telefoon geeft geen oplossing. Alleen een modem herstart lost het probleem op. Dus het probleem lijkt toch bij het modem te zitten. 

De andere telefoons in huis. Honor View 10, Honor 8 en Xiaomi Mi2..... Deze werken goed. 

Iemand enig idee waarom mijn telefoon Honor View 20 zo nu en dan geweigerd wordt door het modem en waarom dan het internet uitvalt???

Hoop dat iemand een idee heeft, wordt hier gek van. En de rest van de familie ook als ik het modem herstart. Dan heb ik iedereen op mijn dak 😂🤪

Modem is de Experia V10.

Hoor graag van jullie. GRT!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht heb je hier wat aan

https://smartandroid.nl/de-wifi-van-mijn-honor-view-20-valt-weg/

Dat enkel die telefoon geen verbinding naar buiten krijgt is wel vreemd.

Is dit zowel via 5 GHz wifi als 2,4 GHz?

Reputatie 8
Badge +9

Dag @yheeremans. Van harte welkom hier. Dat lijkt me wel behoorlijk irritant. Ik begrijp uit je bericht dat het probleem alleen op jouw toestel speelt. Ik zie dat @jimny al verwijst naar een artikel waarin uitleg en tips worden gegeven. Heb je die stappen al doorlopen? 

Wat je verder nog zou kunnen doen, is 2.4GHz en 5GHz verschillende netwerknamen geven. Op onze website lees je hoe je een netwerknaam en wachtwoord voor de Experia Box V10 kunt instellen. Geef de netwerken verschillende namen en verbind je toestel eens zowel met 2.4GHz en 5GHz. Op die manier kun je checken of je toestel bijvoorbeeld wel werkt op een bepaalde frequentie. Dit doe je in de webinterface van je V10, zie hieronder.

Reputatie 1
Badge

Ik heb de stappen doorlopen. Maar dat helpt niet. Mijn idee is dat het echt aan het modem ligt want pas op het moment van opnieuw opstarten van het modem werkt het weer op mijn telefoon..... Telefoon herstarten e.d. werkt namelijk niet als oplossing.

Ik heb ook een wifi versterker van Telfort. Deze heeft ook 2.4 en 5. Via deze versterker verbinding maken werkt goed alleen helaas weer geen internet. De wifi verbinding komt prima tot stand op zowel het modem als de wifi versterker alleen heb ik geen internet totdat ik de modem herstart.

Reputatie 8

Probeer het eens door na een herstart van de Experia Box V10, (als je wel verbinding hebt met internet) het uitgegeven IP-adres voor de Honor View 20  -  “vast in te stellen” in de V10 met de functie “DHCP binding”.

Reputatie 8
Badge +9

Jammer om te lezen dat het niet heeft geholpen. @Babylonia geeft nog een goede tip. Wil je dat eens proberen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reageer