beantwoord

Verbonden maar geen Internet

• 3 juni 2020
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo, wij hebben bij een probleem waarbij wij wel verbonden zijn met de wifi thuis alleen hebben we geen toegang tot het internet. Wij hebben laatst een nieuwe router van jullie gekregen ( Experia box v8 > Experia box v10a) alleen het probleem bleef zich aan houden. D.m.v. meerdere malen de wifi op onze telefoons aan en uit te zetten krijgen wij na een tijdje wél toegang tot het internet. Dit is alleen erg storend en we verbruiken af en toe onze mobiele data daardoor. Hopelijk hebben jullie een oplossing voor dit probleem.

M.v.g.

Dylan Pouw

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 juni 2020, 08:34

Hi @Dylan Pouw, Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over :slight_smile:

Er zijn verschillende instellingen voor WiFi in het modem, waaronder het kanaal. Het is een draadloze verbinding welke op een bepaalde frequentie (kanaal) wordt uitgezonden, dat geldt voor alle WiFi verbindingen. Als in jouw buurt een kanaal erg druk is, doordat andere WiFi verbindingen ook op dat kanaal staan, is dat slecht voor de snelheid en kwaliteit van jouw draadloze verbinding. Daarom raden we altijd aan om het kanaal te veranderen en liefst een aantal verschillende te proberen. Het kan even zoeken zijn naar wat in jouw omgeving het beste werkt, omdat elke omgeving weer andere WiFi verbindingen en storingsbronnen heeft. De WiFi check die Bart noemde kan hier ook bij helpen.

Laat je weten of het is gelukt om een ander kanaal te kiezen, en hoe het daarna met WiFi gaat?

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Dylan Pouw, welkom hier. 

Geen internet via de WiFi dus. Wel via de kabel? Wat heb je al gedaan om het op te lossen? Modem herstart? Of zelfs al een reset gegeven? En heb je ook de WiFi check doorlopen voor de zekerheid? 

Ook wil ik graag eens meekijken, ik mis echter nog jouw huisnummer. Zou je die nog aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Hoor graag van je. 

Ik heb alle door u genoemde stappen gedaan. Ook de wifi check. Alleen lost deze niet het probleem op ivm dat als ik verbonden ben er niks aan de hand is.

Ik heb ons huisnummer toegevoegd zodat u kunt meekijken.

M.v.g.

Wel internet via kabel trouwens, vergeten te melden**

Reputatie 8
Badge +12

De verbinding meet ook helemaal goed. Daar is dus niets mis mee. Op welke specifieke apparaten speelt het probleem? En zijn er ook apparaten die geen problemen vertonen? Welk WiFi kanaal gebruik je momenteel?

Het probleem speelt zich af op mobiele telefoons. Dus alleen via wifi. Wat bedoel je met WiFi Kanaal? 

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Dylan Pouw, Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over :slight_smile:

Er zijn verschillende instellingen voor WiFi in het modem, waaronder het kanaal. Het is een draadloze verbinding welke op een bepaalde frequentie (kanaal) wordt uitgezonden, dat geldt voor alle WiFi verbindingen. Als in jouw buurt een kanaal erg druk is, doordat andere WiFi verbindingen ook op dat kanaal staan, is dat slecht voor de snelheid en kwaliteit van jouw draadloze verbinding. Daarom raden we altijd aan om het kanaal te veranderen en liefst een aantal verschillende te proberen. Het kan even zoeken zijn naar wat in jouw omgeving het beste werkt, omdat elke omgeving weer andere WiFi verbindingen en storingsbronnen heeft. De WiFi check die Bart noemde kan hier ook bij helpen.

Laat je weten of het is gelukt om een ander kanaal te kiezen, en hoe het daarna met WiFi gaat?

Reageer