verbinding zeer wisselvallig

• 16 oktober 2012
  • 10 reacties
  • 3197 keer bekeken

Badge
Hallo Telfort/ mede forum bezoekers,

Een tijdje geleden hebben wij van Telfort een nieuw Zyxel modem ontvangen omdat het oude helaas overleden was.
De verbinding is voor mijn 3 huisgenoten van zeer goede kwaliteit (tussen 12 en 16 mbps) echter is het voor mij niet anders dan afzien met snelheden die soms tussen de 0,8 en 6 mbps varieren (dat laatste is zeer, maar dan ook zeer, uitzonderlijk) .
Ik heb zelf een Mac terwijl de rest in het bezit is van Windows computers, maar het lijkt mij dat dit geen invloed mag hebben op de prestaties. 

verder zitten we allemaal ongeveer even ver van de modem af, dus ik vraag me af waar dit euvel aan kan liggen.

groeten 

Max 

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Zijn jullie allemaal draadloos verbonden?
Badge
Ja we zijn allen draadloos verbonden, echter heb ik dit probleem ook als ik alleen in het huis zit.
Badge +2
Als een huisgenoot van je in jouw kamer zit met zijn/haar laptop, is de verbinding voor die huisgenoot dan wel goed/constant?
Hoe oud is de Mac als ik vragen mag? Heb je met de Mac op andere plaatsen via WiFi ook problemen, of helemaal niet (of heb je dit niet getest?)?
Badge
Hallo Matthijs,

Mijn iMac komt uit laat 2008/egin 2009, ik heb hem ook al sinds die tijd. Ik heb er thuis-thuis (ik ben student) geen problemen mee gehad, ons internet was daar niet bijster snel maar wel constant.

Dat van de huisgenoten hier op de kamer heb ik nog niet getest, echter heb ik vandaag gemerkt dat ik ook meer dan fatsoenlijke snelheden kan halen (Speedtest.net gaf vandaag aan dat het op 14 Mbps (6 Mb boven het landelijk gemiddelde!) zat, dit heb na verbazing over de snelheid getest). Ik heb na wat rondsurfen wel eergister mijn DNS server aangepast, ik ga het nu even enkele dagen testen en kom daarna op dit onderwerp terug.
Badge
Na enkele weken getest te hebben, is mijn internet nog steeds extreem wisselvallig.
Nu zou ik denk ik er over om m'n computer met een ethernet kabel te verbinden aan de modem, echter staat deze beneden en lijkt het me niet handig om een 30 meter lange kabel door het hele huis heen te trekken (door de muren kan niet.
Er komt hier uit mijn muur wel een kabel maar ik weet niet of ik daar wat mee kan.

Ik word helemaal gek van deze verbinding, dus wat is voor mij het makkelijkste om te doen? 
Reputatie 8
Badge +16
Maar heb je al eens een test gedaan met kabel?
Het kan in de instellingen van je wireless zitten maar dit zeker te weten is het wellicht zinvol om even te testen met een netwerkkabel.
Als je snelheid dan wel goed is kan er verder gekeken worden hoe de instellingen van je wireless zijn.
Badge
Ik heb het nog niet gebprobeerd met een netwerk kabel omdat dat in dit huis niet mogelijk is. Echter werd ik door een vriend op powerline adapters gewezen zojuist. Morgen even naar Coolblue en kijken of dat wat is.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb het nog niet gebprobeerd met een netwerk kabel omdat dat in dit huis niet mogelijk is. Echter werd ik door een vriend op powerline adapters gewezen zojuist. Morgen even naar Coolblue en kijken of dat wat is.

Dan blijf je mogelijk het zelfde probleem houden, kan je helemaal niet bij het modem komen dan?
Badge
Kan wel bij het modem komen maar die staat beneden en kan alleen daar aangesloten worden, slepen met mijn computer is ook niet echt een optie. Ik kan altijd vragen aan de medewerkes van Coolblue of ik het product terug kan brengen als het niet werkt.
Badge
Na aanraden van een vriend heb ik powerline-adapters gekocht en ben nu dus in feite via ethernet verbonnden met de router. Mijn verbinding zit nu al op een gezonde 16mbps, dus van mij kan er een slotje op dit topic.

Reageer