beantwoord

Verbinding tussen Canon printer en Experia v8 modem

• 28 december 2013
  • 10 reacties
  • 15198 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemiddag,

Vandaag heb ik een canon Pixma MG5550 printer gekocht. Deze is aan te sluiten op de modem, alleen via de WLAN. Als ik de gegevens invoer op de printer, vindt ie de modem en kan hij naar eigen zeggen verbinding krijgen. Als ik de bijbehorende software dan probeer te installeren op mijn computer en verbinding probeer te maken met de printer, zegt hij dat er geen printer te vinden is op het netwerk.
Ik heb al even gegoogled en krijg de indruk dat de verschillende modems die (oa) Telfort levert helaas gewoonweg niet compatible zijn met veel Canon printers, maar ik wil het toch even zeker weten voor ik ga bedenken of ik de printer terugbreng naar de winkel oid... Dus ik wil eigenlijk graag vragen; wat kan ik allemaal nog proberen om een verbinding te leggen? Dit model printer heeft geen poort voor een ethernetkabel dus het zal draadloos moeten.
Ik heb het wachtwoord van de wi-fi ingevoerd op de printer zelf (en dan zegt de printer zelf dus "hij doet het"...) en ik heb ingelogd op mijn experia v8 en een eenmalige WPS-code van de printer ingevoerd voor WPS set-up, dit is volgens mij de enige optie voor WPS want de experia v8 heeft geen WPS knop. (ook dan zegt de printer zelf trouwens vrolijk dat het lukt om te verbinden).

Ik ben geen groot licht in programming enzo dus tot zover ben ik zelf gekomen en dan weet ik ook meteen niks meer, dus met iedere andere tip ben ik blij:)

bvd, groeten,

Joris
icon

Beste antwoord door JorisS 3 januari 2014, 14:51

HALLELUJAH ik heb het gevonden! Of liever gezegd, Wendy van de Amazon.co.uk review van deze printer heeft het gevonden.

Een week van mijn leven kwijt voordat ik hier achter kwam; op de printer moet je IPv6 uitschakelen! Dat is het enige, dan loopt ie als een zonnetje!
Bij mijn model ga je op de printer naar

Instellen > Apparaatinstellingen > LAN-instellingen > Andere instellingen > TCP/IP-instellingen > IPv6

en daar kies je vervolgens "uitschakelen". Blijkbaar staat dat standaard aan terwijl heeeeeeeeel veel modems daar niet mee werken, aan de aanzienlijke hoeveelheid mensen te zien die met dit probleem kampen.

Verbinding maken met de modem gewoon zoals je dat zelf het liefst doet, met WPS op WPA2, maakt niet uit, en hij doet het. Zo simpel kan het dus blijkbaar zijn......... (ik had zelf IPv4 ook nog even op automatisch gezet, ik weet niet of dat nodig is, maar dat is dus ook het proberen nog waard als ie bij een ander nog hapert na bovengenoemde stappen).

Wat mij betreft kan het topic dus dicht 🙂
Bekijk reactie

10 reacties

Ik heb hier exact het zelfde probleem, ongeacht of ik WPS gebruik, een met de hand ingevoerd wachtwoord of de beveiliging van het draadloos netwerk helemaal uitzet, de printer denkt verbonden te zijn, maar heeft geen IP adres gekregen van de router en ook de router vermeld in zijn client list, de printer niet als zijnde een client.
De enige melding die je in het log kunt vinden is "802.1x supplicant logged off"
Telfort support schittert door afwezigheid, dus mocht iemand een oplossing weten of ervaring hebben met een andere printer die wel goed werkt (draadloos) icm een Experia V8 ??
Reputatie 1
Badge
Tja, feestdagen he... ik ben eigenlijk vooral erg teleurgesteld in Canon. Je kunt tegenwoordig haast je blikopener nog met iedere Wi-Fi verbinden, maar een gloednieuw model printer, dat zó prat gaat op zijn draadloze opties dat ze een usb-kabel niet eens bijleveren, is niet eens in staat om verbinding te maken met een van de meest gebruikte modems in heel Nederland (telfort én kpn)... das toch waardeloos...

Maar goed, zoals gezegd, iedereen die ook maar een half idee heeft; ik hoor het graag, dan kan ik verder experimenteren. Ik hoop één dezer dagen een oud routertje te kunnen lenen van iemand, als het daarmee lukt laat ik dat weten hier, maar dat is natuurlijk wel erg houtje-touwtje. Dus spui ajb je ervaringen/ideëen als je die hebt! 
bvd:)
Reputatie 1
Badge
HALLELUJAH ik heb het gevonden! Of liever gezegd, Wendy van de Amazon.co.uk review van deze printer heeft het gevonden.

Een week van mijn leven kwijt voordat ik hier achter kwam; op de printer moet je IPv6 uitschakelen! Dat is het enige, dan loopt ie als een zonnetje!

Instellen > Apparaatinstellingen > LAN-instellingen > Andere instellingen > TCP/IP-instellingen > IPv6

en daar kies je vervolgens "uitschakelen". Blijkbaar staat dat standaard aan terwijl heeeeeeeeel veel modems daar niet mee werken, aan de aanzienlijke hoeveelheid mensen te zien die met dit probleem kampen.

Verbinding maken met de modem gewoon zoals je dat zelf het liefst doet, met WPS op WPA2, maakt niet uit, en hij doet het. Zo simpel kan het dus blijkbaar zijn......... (ik had zelf IPv4 ook nog even op automatisch gezet, ik weet niet of dat nodig is, maar dat is dus ook het proberen nog waard als ie bij een ander nog hapert na bovengenoemde stappen).

Wat mij betreft kan het topic dus dicht 🙂
Hallo JorisS

Bedankt dat je deze info hebt gedeeld. Een week lang ben ik bezig geweest om mijn nieuwe Canon MX 535 printer met m'n (zakelijke) Experia v8 modem te koppelen. Lukte gewoonweg niet, maar thuis met m'n andere modem ging het vlekkeloos. Had het bijna opgegeven allelei experts erbij gehad niemand wist het. Ook op het forum wordt er van alles geschreven, maar uiteindelijk bleek het zo simpel te zijn. Na het lezen van je instructies net 4 minuten bezig geweest en de klus geklaard. Je bent mijn held !!

Hopelijk dat ook andere gebruikers met deze info voordeel doen.

Joep
Reputatie 3
@JorisS,

Geweldig dat je deze informatie op het forum hebt gedeeld! Dit benadrukt de kracht van de klant-helpt-klant idee.
Ik sluit dit topic omdat het antwoord praktisch en helder is beschreven. Bedankt daarvoor!

@Youp,

Dat ben ik helemaal met je eens!

Yanick
Badge
Hallo Joris, super bedankt, ben ook ongeveer twee weken bezig geweest, niemand kon helpen, dank zij jouw goede uitleg was het met een paar minuten gefikst. Nogmaals dank. Gr. Leo

Wat mij betreft kan het topic dus dicht :)

Hallo Joris (ja ik weet dat dit topic al een jaar oud is, maar heb dit probleem ook volgens mij)

Kun je verduidelijken waar je het volgende deed (liefst met een printscreen / afbeelding van je scherm)?

"

"

Doe je dit in Windows (via Configuratiescherm) of ga je bijv. naar een webpagina, zoals je dat bijv. bij je Telfort router kan doen?

Mocht iemand anders hier antwoord op te kunnen geven mag dat natuurlijk ook.

mvg
Reputatie 1

Wat mij betreft kan het topic dus dicht :)

Hallo Joris (ja ik weet dat dit topic al een jaar oud is, maar heb dit probleem ook volgens mij)

Kun je verduidelijken waar je het volgende deed (liefst met een printscreen / afbeelding van je scherm)?

"

"

Doe je dit in Windows (via Configuratiescherm) of ga je bijv. naar een webpagina, zoals je dat bijv. bij je Telfort router kan doen?

Mocht iemand anders hier antwoord op te kunnen geven mag dat natuurlijk ook.

mvg

Hallo JWHMML,

Je verandert dit op je Canon printer, niet via je computer of een website. Via de knop Menu op de printer kies je "Instellen" (de knop met het icoon schroevendraaier/nijptang) en dan äpparaatinstellingen, dan keuze LAN-instellingen, dan IPv6 kiezen en deze uitschakelen en klaar is kees (en de rest ook 😉 ). Ik ben net ook 1 dag hiermee bezig geweest, het werkt onmiddellijk en je kunt eindelijk het installatieprogramma van Canon afronden. Voor de zekerheid heb ik Canon Nederland ook voorzien van deze info, zo kunnen ze iedere vragensteller met een Experia verhelpen. Mijn vorige modem van Telfort, de Zyxel 2812HNU, had dit probleem niet.

Veel succes ermee.
Ik had hetzelfde probleem. Ipv6 uitgeschakeld volgens instructies van Joris, maar nog steeds niets.....:@
Vanochtend Experiabox uitgezet voor een aantal seconden. Daarna aangezet en tegelijkertijd via nieuwe printer installeren gezocht naar draadloze printers. Ineens verscheen de printer!!! Daarna installeerde de laptop de stuurprogramma's en het probleem was opgelost! 🙂 Was het de combinatie Ipv6 en opnieuw opstarten van de Experiabox? Geen idee, maar wilde het graag delen.

Reageer