beantwoord

Verbinding slecht

• 19 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo mederwerkers van Telfort,

Onlangs heb ik regelmatig last van een slechte verbinding, ik kan niet tot bijna geen data verkeer ontvangen of versturen. Zo haal ik bij de telfort (van kpn) snelheid test minder dan 0.1 of 0.2 Mbps of ik kan helemaal geen sites openen, zelfs contact leggen met mijn zyxel P-2812HNU-F1 lukt bijna niet (192.168.1.254). Mijn modem opnieuw opstarten lost het probleem tijdelijk op. Wat heb ik al geprobeerd:

-Een ander kanaal selecteren (met minder gebruikers)
-20/40 mhz op 20 mhz zetten
-Verbinden met een ander apparaat (telefoon of andere laptop).

Ik ben bang dat mijn modem aan het overlijden is.:(

Kunnen jullie mij helpen?

Groeten,

Jan Willem
icon

Beste antwoord door Stephen 30 oktober 2017, 17:05

Beste Jan Willem, aangezien een reactie van jou is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost met het nieuwe modem. Indien dit niet het geval is laat dan een reactie achter in dit topic.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat je nog kunt proberen is een nieuwaansluit kabeltje max 50 cm tussen je modem en aansluitpunt plaatsen en heb je het modem al eens een harde reset gegeven door het resetgaatje 30 sec in te drukken.
Hallo,

Ik heb een nieuwe kabel geplaatst, en een harde reset gedaan. Ik haal met kabel de strak de max snelheid (30mbps) en met wifi tussen de 5 en 20 mbps. Acceptabel dus, ik laat het weten als dit verandert.

Groeten janwillem
Hallo,

Na een paar uur is de snelheid weer terug gelopen; via de speedstest van telfort:

-LAN verbinding : 30mps
-Wifi verbinding 0.5 - 2mbps, soms openen sites moeilijk.

De wifi signaal sterkte in windows 10 geeft het maximale aantal streepjes aan.

Wat is er mis?

Groeten,

Jan Willem
Reputatie 8
Badge +11
......... weer terug gelopen.......en
.....LAN verbinding : 30mps......
spreken elkaar een beetje tegen als ik je post daarboven lees:
....strak de max snelheid (30mbps) .....

Dat W10 het maximale aantal streepje aangeeft zegt niet zo veel. Doet hij bij mij ook, maar mijn telefoon en tablet denken daar heel anders over.
Dat je evengoed niet aan de snelheid komt terwijl je verder alles geprobeerd hebt lijkt inderdaad een indicatie dat je modem met pensioen wil.
Webcare leest mee, dus ze zullen wel reageren.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jan Willem, welkom op het forum! Ik denk dat de WiFi functie van je modem het aan het begeven is en het daarom beter is om je modem te vervangen. Een nieuw exemplaar zal je na het weekend ontvangen. Laat je dan even weten of het probleem hiermee is opgelost?
Reputatie 8
Badge +16
Beste Jan Willem, aangezien een reactie van jou is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost met het nieuwe modem. Indien dit niet het geval is laat dan een reactie achter in dit topic.

Reageer