beantwoord

V8 modem Router slechte Wifi kan geen Netflix kijken.

Ik heb glasvezel en de V8 hangt in de meterkast, nu kan ik niet normaal Netflix kijken film word regelmatig onderbroken om film te downloden. Nu wil ik ook overstappen op TV van Telfort maar ik ben bang dat dat ook niet goed gaat werken. Ik heb alles al geprobeerd, modem uit de meterkast gehaald en boven de deur aan de buitenkant geplaatst ( dit geeft wel een kleine verbetering maar het signaal is nog veel te zwak )
ook reset en de wifi naar een ander kanaal verplaatsen helpt niet. De TV staat nog geen 5 meter van het modem vandaan. Een kabel kan ik helaas niet naar de TV leggen dan moet ik door het huis met een kabelgootje dat ziet er ook niet uit.
icon

Beste antwoord door Dick62 9 januari 2019, 21:34

Hallo Bart, modem is binnen en aangesloten, en probleem opgelost bij de TV nu +/- 20 MB download en kan ongestoord Netflix kijken. als ik nu met mijn GSM een speedtest doe vlak voor de TV heb ik ook c.a 20MB maar als ik er 2 meter voor ga staan kom ik op 49,6 MB dat is top. denk dat de TV net in een hoekje staat waar het wifi signaal wat moeite heeft, maar is nu ruim voldoende om ongestoord TV te kijken.
Bedankt voor je inzet.
Toch weer een tevreden klant.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo @Dick62 ,
als je nu graag Netflix wil zien kun je dus tijdelijk even een netwerkkabel op je tv aansluiten en dan moet het gewoon goed werken. Voor een definitieve oplossing zou je aan een draadloze verbindingsset kunnen denken, dan wordt je stroomnet als LAN-kabel gebruikt.
In aanvulling voor TV via Telfort zal je toch die draad langs de plint of wegwerken achter een overzetplint moeten kiezen of de genoemde verbindingsset.
Dat de verbinding via wifi binnen 5 meter nog zwak is verbaasd me wel een beetje aan de andere kant schijnt dat v8 eigen te zijn.
Heb je met een smartphone of tablet op die afstand ook een zwak signaal? En welke snelheid haal je via wifi?
Voor een betere beeldvorming je hebt een glasvezel abonnement welke snelheid en hoeveel andere gebruikers zijn er zowel bedraad als via wifi?
Punt 1 moet ik mijn huis gaan verbouwen en allerlei apparatuur aan gaan schaffen om het probleem met het modem van Telfort waar ik al bijna 20 jaar betaal op te lossen ? denk het niet. Ik heb 50 Mb/s 2 telefoons 1 tablet en een pc en als ik Netflix kijk worden de telefoons, tablet en pc niet gebruikt dus moet er ruim voldoende over zijn voor de TV. Met de PC vaste verbinding haal ik 49.5 download en 64.2 Upload.
Telefoon via wifi in de huiskamer 3 a 4 download 0, nog wat upload.
Los van de standaard opmerkingen dat wifi van diverse invloeden afhankelijk is en de mindere capaciteiten van de v8 is dit een wel heel slecht resultaat. Het komt op mij over dat de wifizenders in je v8 hun beste tijd hebben gehad en deze v8 vervangen moet worden. Als je recht naast de v8 staat hoe is die wifi snelheid dan, je hoort toch heel dichtbij diezelfde cijfers die je bedraad haalt te komen afhankelijk van de specificaties van je telefoon

Om van Interactieve TV van Telfort gebruik te maken zal de ontvanger met de v8 moeten worden verbonden, dat zal dus of regelrecht met een UTP kabel moeten of via de genoemde DVS, dat heeft niks met een probleem met de v8 te maken zo werkt het nu eenmaal.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Dick62, ik lees dat jouw WiFi niet helemaal is zoals gehoopt. Je hebt hier al heel voor geprobeerd om het beter te krijgen, maar zonder succes. 😞 Ik zie zo alleen nog geen reset terug. Zou je die nog eens willen uitvoeren? Maakt dat nog verschil? Ik ben benieuwd, zo niet, dan ga ik kijken welke vervolgstappen ik kan nemen.
Hallo Bart.
Glasvezel modem en V8 Router al diverse malen gereset dat geeft geen verbetering.
TV staat wat verder van de V8 Router c.a. 7 meter.
Galdor68 meld dat ik regelrecht met een UTP kabel moet of via de genoemde DVS, is in mijn geval niet van toepassin. De TV ontvanger komt in de slaapkamer die zit achter de meterkast en kan ik eenvoudig op het V8 router aansluiten. ik heb geen smart TV maar kijk via de WETEK 2 play, hier op ontvang ik ook CanalDigital online TV, Netflix in 4K en Ziggo geprobeerd werkt ook, de Telfort App staat er ook op maar kan ik niet proberen, kan nog niet inloggen. Met een kabel door de gang en huiskamer gaat het prima, zelfs met mijn smartfoon als accespoint op de 4G gaat het goed. Maar met wifi is het hopeloos 😥.
Reputatie 6
Badge +9
Het is dus puur de WiFi die echt de problemen geeft. Resetten enz. geeft dus helemaal geen verbetering? Heb je het modem al eens vastgezet op kanaal 1,6 of 11? Maakt dat nog verbetering?

Wanneer dit allemaal niet helpt, ben ik ban dat ik nog weinig voor je kan betekenen. WiFi is namelijk een draadloos signaal dat door de lucht gaat welke kan storen door invloeden waar jij en ik geen invloed op hebben. Ik kan het signaal niet garanderen. Een optie is dan nog, de Experia WiFi of een WiFi monteur.
Met alle respect ben ik het met de redenatie dat je dan weinig kan betekenen niet helemaal eens.
Is er al een andere v8 geprobeerd zo nee, zou ik dat toch willen voorstellen, een download van 3 a 4Mb is in mijn ogen zelfs voor een v8 te laag los van eventuele invloeden.
Een nieuw V8 Modem kan ik wel proberen, maar het zou veel beter zijn als Telfort de klant de mogelijkheid geeft een beter modem/router te huren, nu zijn er diverse klanten die hun eigen modem proberen te gebruiken of een andere router achter het V8 modem/router. Dat werkt soms wel lukt ook vaak niet, maar komt op de rekening van de Telfort klant een extra router en de stroom die de extra router gebruikt ( dus Telfort werkt niet aan het milieu maar aan de eigen portemonnee, oke begrijp ik ) . Waarom kan ik dan niet tegen een kleine extra vergoeding een beter en modernere modem/router in bruikleen krijgen ?
Nu moet ik na c.a. 20 jaar mijn abonnement op zeggen en volgende maan weer aanmelden voor alles in een en dan krijg ik wel een nieuw modem en betaal ik ook een paar euro meer. Of misschien wel naar een andere provider die wel een goed en modern modem mee levert. zal helaas ook wel wat duurder zijn maar dan heb ik wel een goede modem/router.
Reputatie 6
Badge +9
Een ander modem wil ik zeker nog wel proberen. Ik heb echter mijn twijfels of deze beter gaat werken. We weten allemaal hoe WiFi werkt, het kan gewoon verstoord worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben, dit zul je bij elke provider ervaren.

In ieder geval het nieuwe modem is onderweg. Ik ben benieuwd of deze beter werkt.
Oke, ik ben ook benieuwd, ik laat wel horen hoe het afgelopen is.
Reputatie 6
Badge +9
Heel graag Dick62. Ik ben ook heel benieuwd.
Hallo Bart, modem is binnen en aangesloten, en probleem opgelost bij de TV nu +/- 20 MB download en kan ongestoord Netflix kijken. als ik nu met mijn GSM een speedtest doe vlak voor de TV heb ik ook c.a 20MB maar als ik er 2 meter voor ga staan kom ik op 49,6 MB dat is top. denk dat de TV net in een hoekje staat waar het wifi signaal wat moeite heeft, maar is nu ruim voldoende om ongestoord TV te kijken.
Bedankt voor je inzet.
Toch weer een tevreden klant.
@Dick62 Kijk dat is een aanzienlijke verbetering.

Dat scheelt toch de aanschaf van een extra accespunt. Wil je zoals je in je startpost schreef ooit van Itv bij Telfort gebruik maken met een bijhorende TV ontvanger zal je wel zoals eerder geschreven een utp kabel die kant op moeten trekken.
Reputatie 6
Badge +9
Bedankt voor de terugkoppeling @Dick62. Goed nieuws. Blij om dat te lezen. Heel veel kijkplezier en mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer