upnp dlna streamen (hoe nu verder?)

• 19 december 2012
  • 5 reacties
  • 1683 keer bekeken

Badge
Hier:
https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/upnp-dlna-streamen-werkt-niet-goed-25618/
en ook op diverse andere plaatsen op het forum wordt al een jaar aandacht gevraagd voor DLNA-streamen via de Telfort Router. Om een of andere reden heeft Telfort dit geblokkeerd. Alle vragen worden afgedaan met de mededeling dat Telfort geen ondersteuning biedt voor Thuisnetwerken, maar.......................het gaat om een gebrek in het door Telfort geleverde Modem met Router!!!!
Via Facebook heb ik geprobeerd een zinnige reactie te krijgen maar ook daar:
https://www.facebook.com/telfort/posts/393514140731428?comment_id=2616901
dezelfde "Kluitje in het riet taktiek".
Ik vind dat Telfort hier verschrikkelijk te kort schiet, maar zie als enige oplossing nog het beeindigen van mijn abonnement met een beroep op wanprestatie (en dat doe je niet zo makkelijk).
Zijn er Forum-leden die een andere oplossing gevonden hebben of een andere mogelijkheid zien?
Ik hoor graag van jullie.
Aad

5 reacties

Badge
Kennelijk leeft dit onderwerp niet voldoende om een reactie te krijgen. Ik heb nu de weg van de minste weerstand maar gekozen en gebruik de Telfort Router alleen nog maaar als modem en dhcp-server. Na het modem heb ik een SITECOM Router geplaatst en ik leid daar al het (draadloze) netwerkverkeer over. Dit werkt perfect. Alle apparaten op het netwerk herkennen elkaar weer en streamen is geen enkel probleem. Zonde helaas van de extra (energie-) kosten, maar misschien gaat Te;fort nog wel eens een "echte" router leveren.
Hallo Aadtwee,
Ik had ook een draadje lopen over dit onderwerp. (zonder reacties) 
Kan je mij vetellen welke router van Sitecom je hebt gebruikt?  Ik kan me voorstellen dat ze niet allemaal compatibel zijn met de Zyxel modems.
Fijn als het zo wel werkt!

Vgr,Rood
Badge
Hallo Aadtwee,
Ik had ook een draadje lopen over dit onderwerp. (zonder reacties)
Kan je mij vetellen welke router van Sitecom je hebt gebruikt? Ik kan me voorstellen dat ze niet allemaal compatibel zijn met de Zyxel modems.
Fijn als het zo wel werkt!

Vgr,Rood

Hallo Rood,
ik heb een WL-351 gebruikt die ik van een kennis heb gekregen, maar ga er van uit dat elke router (die ingesteld kan worden als access point) geschikt is. Mooi is wel dat deze Sitecom ook Gigabit Lan ondersteunt.
Eerst met rechtstreekse verbinding op PC de Sitecom helemaal als AP ingesteld en Dhcp uitgeschakeld. De Sitecom heeft een vast IP-adres binnen het bereik van de Zyxel gekregen. Daarna Lan port van Zyxel verbonden met Lan port van Sitecom en alles aangesloten op de Sitecom en draadloze verbindingen met Sitecom gemaakt. Tenslotte Wifi op Zyxel uitgezet. Merkwaardig is dat in het overzicht op de Zyxel alle verbindingen als bedrade verbindingen worden gezien, dus ook de draadloze, maar de Sitecom zelf niet herkend wordt.
Alles werkt nu een paar dagen volledig probleemloos.
Succes met jouw eigen apassingen,
Aad
Hallo Aad, dank voor je supersnelle reactie en uitleg!
Morgen hoop ik een AP in Huis te hebben en ook alle apparaten aan elkaar te kunnen knopen.
Nogmaals dank!
Hallo Aad,
Soms kan je inderdaad beter toegeven dan tegen de bierkaai vechten....
Op marktplaats een router gekocht voor €5,- en alles doet het zoals het zou moeten!
De verbindingen worden als bedraad gezien omdat ze dat ook zijn, UTP via de 2e router.:-)
Nu kan ik eindelijk verder met het instellen van streamen vanuit de NAS, scheelt me weer heel wat nachtrust!

Driemaal dank voor deze tip!

Vgr,
Rood

Reageer