beantwoord

upload snelheid nul

• 28 november 2012
  • 12 reacties
  • 4114 keer bekeken

Mogelijk is hier op het forum iemand die mijn probleem herkend en een oplossing heeft?

Ik heb:
Internet tot 20MB van Telfort met bellen
Een Zyxel 2602H-61C modem uit het Tiscali-tijdperk
Een Linksys WAP 54G
Beide voorzien van de laatste firmware.

Alles wat bedraad aan de Zyxel zit werkt naar behoren.
Alles wat via de Linksys draadloos verbinding maakt heeft ook altijd gewerkt, maar de laatste maanden niet meer. Na verloop van tijd (een paar dagen) loopt via draadloos de uploadsnelheid terug naar nul. Mail verzenden gaat niet meer en webpagina’s openen niet meer.
Het enige wat het probleem (voor een paar dagen) oplost is het herstarten van de Xyzel.
Stekker eruit en een kwartier later weer aansluiten. Helemaal terug naar fabrieksinstellingen lijkt voor iets langere tijd te helpen (een week ongeveer). Alle instellingen in de Zyxel moeten dan helaas wel opnieuw ingeklopt worden.

Ik heb de oplossing gezocht (maar niet gevonden) in de Linksys.
• Ik heb ook een andere Linksys WAP 54G geprobeerd en het probleem bleef bestaan.
• Ik heb een Linksys WAP 54G voorzien van dd-wrt firmware. Ook toen bleef het probleem bestaan
Ik heb de oplossing gezocht (maar niet gevonden) in mijn laptop
• Ik heb mijn draadloze verbinding met opzet enige tijd uitsluitend gebruikt met een volledig nieuw geïnstalleerde laptop, Windows 7 (inclusief nieuwste drivers voor mijn draadloze netwerkkaart) en ook toen bleef het probleem opdoemen.
• Ik heb mijn draadloze verbinding een tijdje alleen gebruikt met mijn iPad en het probleem bleef hetzelfde

Bij de Helpdesk van Telfort loop ik tegen een muur op. “Alles wat bedraad zit werkt naar behoren dus het ligt niet aan Telfort”. Ze vinden overigens wel dat mijn Zyxel een oudje is. Hun advies: “een nieuw (draadloos) modem lost uw probleem op.” Daarvoor hoef ik alleen maar over te stappen naar een nieuw abonnement. Er gaat dan een nieuwe contractperiode van een jaar in.

Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb mijn vaste contractperiode jaren geleden al gehad. Ik ben al tijden een trouwe klant van Telfort die op dit moment een probleem heeft met zijn Zyxel modem. Het lijkt me redelijk dat Telfort me daarmee gaat helpen. Ook als dat Telfort een modem kost. Of zijn die alleen om nieuwe klanten te lokken? En weten die nieuwe klanten dat ze het over een paar jaar lekker zelf uit kunnen zoeken met hun gratis bruikleenmodem? De Helpdesk verwijst me door naar een klantenservicenummer. Daar verwijzen ze me weer terug naar de Helpdesk. Ik voel me niet erg klantvriendelijk behandeld.
icon

Beste antwoord door jschonen 6 oktober 2013, 19:29

Tot mijn verrassing en vreugde is het nieuwe modem gisteren, in minder dan één dag bezorgd :D en alles werkt nu weer zoals het hoort te werken: download, upload met de juist snelheden. Bedankt !!!
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je hebt een oud koop-modem. Waarom moet Telfort die vervangen?

Er zijn 2e hands Zyxel modems op marktplaats te vinden.
Badge
@upload0

Jammer dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik heb je een privébericht gestuurd om te kijken hoe we dit probleem op gaan lossen.

Jelmer
@upload0

Jammer dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik heb je een privébericht gestuurd om te kijken hoe we dit probleem op gaan lossen.

Jelmer

Dank voor je bericht, Jelmer. Het is een reactie die mijn probleem hoogstwaarschijnlijk op gaat lossen.

upload0
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar weken. Andere routers geprobeerd. Modem gereset. Aanslutingen en stekkers vervangen. Geen oplossing. Vanmorgen contact gehad met klantenservice: klacht wordt (h)erkend en geen oplossing anders dan een nieuw (duurder) abonnement afsluiten. Ten einde raad maar een e-mail geschreven. Tot mijn plezier lees ik nu dat er kennelijk een oplossing is voor de hele trouwe klanten, die al jaaaaaren klant zijn en waar de hardware zelfs al antiek wordt. Ik hoop dat ik ook een privé-bericht krijg met goed nieuws 🙂
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Tot mijn plezier lees ik nu dat er kennelijk een oplossing is voor de hele trouwe klanten, die al jaaaaaren klant zijn en waar de hardware zelfs al antiek wordt. Ik hoop dat ik ook een privé-bericht krijg met goed nieuws :-)

Als je ook een koopmodem hebt (bijv. van Tiscali) dan is de korste weg om een nieuw modem te krijgen het verlengen van je abonnement.
Daarbij heb je grote kans dat je snelheid inmiddels ook een stuk hoger kan voor hetzelfde (en soms minder) geld.
Kijk eens bij de postcodecheck of je inmiddels meer snelheid (VDSL) kan halen.
Ik deed de postcodecheck via jouw link: de snelheid die op mijn adres aangeboden wordt is 4Mb/s. Ik heb nu een T6 abonnement (uit het Tiscal tijdperk, snelheid: 6144/768). Dus qua snelheid ga ik er niet op vooruit. Het nieuwe abonnement wordt ook duurder. Dus meer geld, minder snelheid.
Reputatie 8
Badge +10
Het nieuwe abonnement wordt ook duurder. Dus meer geld, minder snelheid.

Oke, in jouw geval gaat die vlieger dus niet op helaas... :(
Misschien dat Telfort je toch een nieuw modem wil sturen als je je abonnement met een jaar verlengt (indien je nu maandelijks kan opzeggen)..?
Kwestie van coulance...
Zie hieronder de reactie van Telfort klantenservice nadat ik ze de link naar dit forum-topic gestuurd heb:

Telfort vindt het vervelend dat uw verbinding niet optimaal werkt. Wij willen graag dat alle klanten optimaal gebruik kunnen maken van onze diensten.

Indien uw verbinding goed werkt zonder accesspoint werken uw modem en verbinding van Telfort goed. We bieden geen ondersteuning op het gebruik van routers. Mogelijk is er een probleem met de verbinding tussen uw router en uw computer. We verzoeken u daarom vriendelijk contact op te nemen met de leverancier van uw accesspoint voor ondersteuning.

Ik ben dus 8,5 jaar klant bij Telfort.
Mijn modem werkt niet meer.
Net als de eerdere post heb ik verschillende accesspoints geprobeerd. Geen van deze werkt, waar ze in het verleden probleemloos werkten. Het modem is dus vrijwel zeker het probleem.
Dat wordt ook bevestigd in dit topic, waarbij Telfort kennelijk een oplossing heeft: maar die wordt niet gedeeld op dit forum.
Telfort kan me geen vervangend modem leveren, ook niet tegen betaling.

Heeft iemand een advies hoe ik een iPad gebruik zonder accesspoint ? 🙂
Badge +1
@jschonen,

Ik ga graag voor je na wat ik voor jou kan betekenen, kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer en 06-nummer kenbaar maken? Na ontvangst van jouw gegevens ga ik voor jou aan de slag en zal ik je verder informeren.

Jeroen
Badge +1
@jschonen,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens, ik zie dat je erg oud type modem hebt en deze is wat mij betreft toe aan vervanging. Ik stuur je kosteloos een nieuw modem toe. Ik verwacht dat je deze binnen 2-3 werkdagen in huis hebt.

Jeroen
Jeroen en Telfort. Hardstikke bedankt ! Dat er toch nog een oplossing gevonden is.
En dat ik een tevreden Telfort klant kan blijven. TOP ! Over drie dagen weer online 🙂
Tot mijn verrassing en vreugde is het nieuwe modem gisteren, in minder dan één dag bezorgd :D en alles werkt nu weer zoals het hoort te werken: download, upload met de juist snelheden. Bedankt !!!

Reageer