beantwoord

Tv signaal onderbreekt met Sitecom wifi versterker

  • 26 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 991 keer bekeken

Na 6 minuten wordt het sigaal van de tv onderbroken, moet dan zappen naar een andere zender en vervolgens weer terug.
Het probleem zit bij de WIFI versterker (sitecom) die het op de Experia box van KPN altijd erg goed deed.
Nu sinds 4 weken de experia box van Telfort en komt dit probleem telkens terug.
Na 22 x met Telfort aan de telefoon geweest te zijn (altijd erg behulpzaam) ben ik er nu wel een beetje klaar mee.
De WIFI versterker van Telfort aangeschaft, het TV signaal onderbrak niet meer maar nu is internet schilpadtraag en valt de hele tijd weg.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 oktober 2017, 10:59

Hoi Douwes, welkom op het forum. Bedankt voor het aanmaken van een topic!

Ik begrijp dat je problemen hebt met je TV als je je Sitecom wifi versterker aansluit. Je draadloze internet werkt dan goed, maar je TV niet. Sluit je de Telfort wifi versterker aan, dan is het andersom. Je TV werkt goed, maar je internet is niet vooruit te branden. Met de je antwoord op de reactie van jimny heb je me al meer informatie gegeven. Dankjewel! Nu naar het vraagstuk. Een wifi versterker, zoals de Sitecom, kan een conflict geven in het versturen van data. Hierdoor gaat je TV haperen of zorgt ervoor dat je de melding "Zender niet beschikbaar" in beeld krijgt en moet zappen naar een andere zender. Dit heb je al aan den lijve ondervonden. Mijn advies is om de Wifi Versterker van Telfort aan te sluiten. Hier kan je nog wat aanpassingen in doen om de draadloze verbinding te verbeteren.

Om je wifi versterker goed in te stellen, raad ik je aan om je PC of laptop met een kabel aan te sluiten op de wifi versterker. Ga dan naar je browser en voer hier: http://192.168.2.149 in de adresbalk in. Je moet hier inloggen. Dit doe je met het Web Password wat op de sticker van het apparaat staat. Je komt dan in dit scherm terecht.

.

Als je daarna naar 'Acces Point instellingen gaat' dan kom je in dit scherm terecht.

.

Hier kan je twee zaken aanpassen, daarmee maak je het verbinden met je wifi versterker iets makkelijker. Als eerste kan je de netwerknaam(SSID) aanpassen. Hiermee kan je zelf beter zien of je met je modem of je wifi versterker bent verbonden of met je modem. Wanneer je de wifi versterker bekabeld aansluit, dan neemt die de netwerknaam je van je modem over. Dan kan het soms zijn dat je apparaat alsnog met je modem ipv de wifi versterker verbindt. Tegelijkertijd kan je hier je wifi kanaal aanpassen. Met een programma zoals WIfi Analyser voor Android of Netstumbler voor Windows kan je dan kijken welke kanalen bij jou in de buurt druk bezet zijn. Als je de versterker dan op het rustigste kanaal zet, dan kan je snelheid ook weer beter uitpakken.

Ik hoor graag van je of je met deze tips enige verbetering hebt gemerkt.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je de wifi versterker bekabeld of draadloos aangesloten en branden beide lampjes op de versterker blauw
Hallo Jimmy, De wifi versterker is bekabeld aangesloten, en de twee lampen waren blauw nadat ik hem had ingesteld op de experia box.
Nu is de Sitecomcom wifi versterker weer aangesloten aangezien deze wel een acceptabel signaal geeft.
Om de 6 minuten wordt het tv signaal dus weer onderbroken en ben dus weer terug bij af helaas.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Douwes, welkom op het forum. Bedankt voor het aanmaken van een topic!

Ik begrijp dat je problemen hebt met je TV als je je Sitecom wifi versterker aansluit. Je draadloze internet werkt dan goed, maar je TV niet. Sluit je de Telfort wifi versterker aan, dan is het andersom. Je TV werkt goed, maar je internet is niet vooruit te branden. Met de je antwoord op de reactie van jimny heb je me al meer informatie gegeven. Dankjewel! Nu naar het vraagstuk. Een wifi versterker, zoals de Sitecom, kan een conflict geven in het versturen van data. Hierdoor gaat je TV haperen of zorgt ervoor dat je de melding "Zender niet beschikbaar" in beeld krijgt en moet zappen naar een andere zender. Dit heb je al aan den lijve ondervonden. Mijn advies is om de Wifi Versterker van Telfort aan te sluiten. Hier kan je nog wat aanpassingen in doen om de draadloze verbinding te verbeteren.

Om je wifi versterker goed in te stellen, raad ik je aan om je PC of laptop met een kabel aan te sluiten op de wifi versterker. Ga dan naar je browser en voer hier: http://192.168.2.149 in de adresbalk in. Je moet hier inloggen. Dit doe je met het Web Password wat op de sticker van het apparaat staat. Je komt dan in dit scherm terecht.

.

Als je daarna naar 'Acces Point instellingen gaat' dan kom je in dit scherm terecht.

.

Hier kan je twee zaken aanpassen, daarmee maak je het verbinden met je wifi versterker iets makkelijker. Als eerste kan je de netwerknaam(SSID) aanpassen. Hiermee kan je zelf beter zien of je met je modem of je wifi versterker bent verbonden of met je modem. Wanneer je de wifi versterker bekabeld aansluit, dan neemt die de netwerknaam je van je modem over. Dan kan het soms zijn dat je apparaat alsnog met je modem ipv de wifi versterker verbindt. Tegelijkertijd kan je hier je wifi kanaal aanpassen. Met een programma zoals WIfi Analyser voor Android of Netstumbler voor Windows kan je dan kijken welke kanalen bij jou in de buurt druk bezet zijn. Als je de versterker dan op het rustigste kanaal zet, dan kan je snelheid ook weer beter uitpakken.

Ik hoor graag van je of je met deze tips enige verbetering hebt gemerkt.

Reageer