beantwoord

Tv-ontvanger loopt vast

• 7 december 2019
  • 3 reacties
  • 158 keer bekeken

Onze TV ontvanger loopt zowel boven als beneden steeds vast.. ik kan geen programmas terugkijken want dan loopt ie vast en gaat er een rood lampje branden van: REC. Sommige zenders zijn ook zwart ,loopt t weer vast en staat er; deze zender is tijdelijk niet beschikbaar.Ik kan boven op mijn TV ook geen videoland openen ondanks verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. internet boven is echt bagger,  ik heb ook geen Wi-Fi op zolder waardoor ik mijn samsung home met de wasmachine niet kan verbinden..

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 december 2019, 20:14

Goedenavond @Laris010, dat klinkt niet fijn allemaal. Ik lees dat je last hebt van verschillende dingen, ik help je graag op weg om dit op te lossen.

Laten we beginnen met de tv-ontvangers, ik begrijp dat ze geregeld vastlopen. Wat gebeurt er dan precies? Loopt de tv-ontvanger vast en reageert deze helemaal nergens meer op? Blijft het beeld dan ook stilstaan of loopt dat wel door? En hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op de Experia Box, met een kabel of met een Draadloze Verbindingsset? 

Verder begrijp ik ook dat de WiFi verbinding, vooral boven, niet goed werkt. WiFi is een draadloze verbinding en daardoor heel vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in de omgeving. Het is daarom goed om de WiFi instellingen zo optimaal mogelijk in te stellen in de Experia Box. We hebben hier een handige WiFi check voor, ik raad je aan om die te doorlopen en ben benieuwd wat het effect daarvan is. Laat je het weten?

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en heb je koper of glasvezel verbinding, een optie om boven betere WiFi te krijgen is om Experia Wifi's aan te schaffen via de webwinkel van Telfort , zie link

https://forum.telfort.nl/wifi-269/experia-wifi-de-slimme-wifi-verbeteraar-78683

Ik heb glasvezel en de ontvangers zijn van Arris?

Ik vind dat het een stuk service moet zijn om de wifi te verbeteren in huis. Ik betaal al 80 euro per maand, en dan óók nog een wifi versterker moeten aanschaffen..

Reputatie 8
Badge +11

Goedenavond @Laris010, dat klinkt niet fijn allemaal. Ik lees dat je last hebt van verschillende dingen, ik help je graag op weg om dit op te lossen.

Laten we beginnen met de tv-ontvangers, ik begrijp dat ze geregeld vastlopen. Wat gebeurt er dan precies? Loopt de tv-ontvanger vast en reageert deze helemaal nergens meer op? Blijft het beeld dan ook stilstaan of loopt dat wel door? En hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op de Experia Box, met een kabel of met een Draadloze Verbindingsset? 

Verder begrijp ik ook dat de WiFi verbinding, vooral boven, niet goed werkt. WiFi is een draadloze verbinding en daardoor heel vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in de omgeving. Het is daarom goed om de WiFi instellingen zo optimaal mogelijk in te stellen in de Experia Box. We hebben hier een handige WiFi check voor, ik raad je aan om die te doorlopen en ben benieuwd wat het effect daarvan is. Laat je het weten?

Reageer