TV-ontvanger

• 18 juni 2012
  • 16 reacties
  • 3980 keer bekeken

Badge
Ik heb nl.al 2x meegemaakt dat mijn

TV-ontvanger vanuit zichzelf spontaan uit ging.

Hebt er toen over gebeld en toen moest ik naar mijn instellingen-systeem

instellingen-automatisch overschakelen naar stand-by gaan en deze laatste optie

kan ik dan maar hooguit naar 4 uur (maximaal) brengen.

Dus mocht je in die tussentijd niet zappen dan gaat de TV-ontvanger automatisch na 4 uur

uit ( dus in de stand-by ) en.......helaas is er nog niet de optie: uitzetten want dan zou je continue zonder te zappen tv

kunnen blijven kijken.

Dus tijdens je afwezigheid van meer dan 4 uur ( gaat ie uit - stand-by ) hebt je met ,n ( externe ) recorder programma,s

in geprogrammeerd dan kan dat dus niet,want je moet deze dan aan laten staan anders

neemt ie niets op maar na 4 uurtjes gaat ie op stand-by dus je kan ook niets opnemen.

Telfort erkent het probleem en ze hopen met automatische updates dat dit gaat veranderen,want

dit vinden ze zelf ook ontzettend vervelend en ze hopen ook dat er ,n optie komt dat dit

probleem daardoor is verholpen,bv. de optie uitzetten of iets anders.

Ik zei ook als ik geen tv wil kijken en ik wil naar de radio luisteren dan zou ik eigenlijk om de 3 á 4

uur verplicht zijn om even van (zender) te veranderen want anders gaat de TV-ontvanger weer

op stand-by.

Wat zijn jullie ervaringen ? en wat doen jullie hier aan,ook steeds maar blijven zappen..Hahaha

16 reacties

Badge
Dat was ik ook en ik had nog wel 2 draadloze sets ± € 84,00 maar ik kreeg toch door al mijn problemen al mijn geld terug.
Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik toch weer voor bedrading heb gekozen.

S6 met alles,hopelijk komt alles weer goed! ik hoor het wel weer.
Ja ik maak gebruik van draadloze verbinding... Was wel 55 euro extra.. Als dit het probleem mocht zijn is dat wel weer weggegooid geld.. Grrr.. 
Ik was blij dat ik van de draad af was.. 
Badge
Hoi Ssjaak,

Helemaal fijn dat je het tot nu toe onder controle hebt en wat de ontvangst betreft...ja dat kan meerdere oorzaken hebben en in jouw geval schijnt er maar een klein buitje te hoeven zijn en het gaat met jouw ontvangst helemaal mis,ik zou hier toch contact over opnemen met Telfort.

Trouwens ik moet je zeggen toen ik destijds draadloos had had ik ook veel meer problemen,ben toen overgestapt naar bedrading en ik moet je zeggen dat scheelt je wel ,n heleboel,dus ik hoef niet meer terug naar draadloos.

Ik weet natuurlijk niet of jij gebruik maakt van een draadloze verbinding maar dat zou ook evt.de reden kunnen zijn dat je meer storingen hebt,want dat luistert veel nauwer,er hoeft maar iets te zijn en de kans op storing(en) is vele malen groter.

S6 ermee !!
Hoi Hans,

Ik wilde je nog even laten weten dat ik het nu geloof ik onder controle heb.. Ik heb zoals je zei de decoder uitgeschakeld en na een paar minuten weer aangezet en opnieuw ingesteld.. Geen last meer tot nu toe.

Ik ben nu alleen nog alles behalve tevreden over de ontvangst. Er hoeft maar een klein buitje in de buurt te hangen of het beeld gaat haperen, het geluid hapert, valt weg en dat soort fratsen.. Ik heb hiervoor digitenne gehad en kan je zeggen dat het toch flink moest omweren eer dat ik dergelijke storingen had.  
Badge
Oké s6 ermee en hopelijk komt bij jou ook alles weer goed !!
Nee Hans ik ga dat van de week even doen als ik wat meer tijd heb voor de TV.. 😉
Badge
Hahaha...je bent niet de enigste hoor die er zo over denkt,hopelijk zal Telfort  ooit eens het licht mogen aanschouwen en dat alles nog
goed mag komen.

En is het nog gelukt met het opnieuw opstarten v/d tv-ontvanger en je instellingen?
Dat ben ik met je eens.. Daarom zou ik deze beperking ook graag zien verdwijnen..
Badge
Helaas is dat zo de ontvanger moet steeds aan blijven staan om de signalen door te kunnen (blijven) geven,want
de ontvanger moet je eigenlijk zien als ,n soort videorecorder die aanslaat wanneer je gaat opnemen en als je hem
uitzet deze ook op houdt met opnemen.

Eigenlijk zou je de optie aan of uit moeten hebben i.p.v de keuzes 4 of 8 uur dan was dat probleem verholpen.
Dus als ik het goed begrijp heb je aan dat opnemen pakket dus helemaal niks of je moet in de range van die 8 uur standby blijven.. Moet niet gekker worden..
Badge
Ben benieuwd of het gaat lukken,ik hoor het graag van je.

Wat het opnemen betreft idd.na de ingestelde tijd van 4 of 8 uur en deze is verstreken dan gaat de ontvanger op stand-by en kan
je idd. niet meer opnemen omdat deze altjd aan moet staan.( is heel vervelend maar het is niet anders)
Zou je toch onbezorgd willen opnemen dan is de keuze aan jou om het pakket "opnemen" te nemen (dit kost €5,00 per maand) maar ook
hier geldt de regel de ontvanger moet wel altijd aanstaan anders kan deze geen signalen doorgeven.
Ga dat eens proberen Hans.. 

Wat het opnemen betreft met een ext apparaat bedoel dat gaat niet met betrekking tot de maximale standby van de box.. Deze moet dan aan staan maar als deze na 4 of 8 uur uitschakel dan kan het ext apparaat niet opnemen.. 
Badge
Wat je zou kunnen proberen is dat je de tv aan hebt staan en de tv-ontvanger helemaal uitzet
met de knop die aan de  achterkant v/d ontvanger zit ( minimaal 30 sec.) en deze dan weer aan te zetten.
Op je tv zie je dan allelei balken verschijnen dat betekent dat je tv-ontvanger zich weer opnieuw
aan het opladen is.
Is dit voor elkaar dan weer opnieuw proberen bij instellingen de stand-by op 8 uur te zetten en niet
vergeten deze optie vast te zetten door op oké te drukken.

Wat het opnemen betreft met ,n extern apparaat  dat kan wel maar dan moet je even kijken bij telfort en dan bij vragen
de optie: opnemen met ,n extern apparaat.

Hopelijk kun je hier wat mee.
Thnx voor je antwoord Hans..

Ik heb de instelling ook gelijk op 8 uur gezet maar toch krijg ik eerder de melding dat er geen activiteit meer is geweest.. Hij pakt hem dus gewoon niet..

Het blijft een vreemde instelling want opnemen met een extern apparaat is ook niet mogelijk op deze manier..
Badge
Hallo Sjaak,

Ook ik had in het begin dezelfde problemen die jij nu hier aangeeft maar sinds dat de instelling verandert is van
4  naar 8 uur ( ik had ook liever de functie gezien van helemaal uit of aan zetten) heb ik daar geen problemen meer mee.
Wel is het zo dat je binnen die 8 uur op ,n willekeurige knop gedrukt moet hebben want doe je dat niet dan zal idd.de
tv-ontvanger op stand-by gezet worden.
Ik heb interactive tv nu sinds een week en buiten dat ik tevreden ben over het beeld ben ik absoluut niet te spreken over de beperking van 4 uur tv kijken.

Bij de instellingen kan ik aangeven dat ik het uitschakelen pas na 8 uur wil maar dit werkt in werkelijkheid dus niet.. Erg irritant en betuttelend deze instelling die ik er zo snel mogelijk uit wil hebben.. Waarom zou ik moeten zappen oid om langer dan 4 uur tv te mogen kijken van Telfort????

Is er op dit forum niemand van Telfort die vragen beantwoord want ik heb me wel geregistreed met als doel tot een oplossing te komen.

Reageer