beantwoord

Trage wifi Experia v8 en glasvezel

• 27 juli 2019
  • 7 reacties
  • 182 keer bekeken

We hebben een Experia Box v8 en glasvezel, maar onze wifi is extreem traag.
Snelheid op 1m afstand van de router:
Ping: 3ms
Jitter: 4ms
Download: 11 mbps
Upload: 2,2 mbps

Snelheid op 5m afstand:
Ping: 3 ms
Jitter: 7 ms
Download: 6,6 mbps
Upload: 1,2 mbps

Na het resetten van de router, zijn de snelheden als volgt:
Op 1m afstand vd router:
Ping: 2
Jitter: 1
Download: 32,9
Upload: 26,7

Op 5m afstand vd router:
Ping: 3
Jitter: 1
Download: 14,7
Upload: 7,8

Alsnog erg traag dus... Valt hier iets aan te doen?
Dank!
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 juli 2019, 14:40

Niets helpt dus. Ik ben dan ook verder in het probleem gedoken. Hierbij heb ik het een en ander uitgesloten. Ik heb alle stappen doorlopen, eindconclusie is een nieuw modem. Deze heb ik dan ook voor je aangevraagd. Deze krijg je binnen twee werkdagen thuisgestuurd. Ik hoor graag hoe deze werkt.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Willempa, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Ik zie inderdaad dat de WiFi wat aan de trage kant is. Vaak is hier wel degelijk wat aan te doen, maar denk wel om dat het een draadloos signaal is wat door de lucht gaat. Dit moet dus langs allerlei storingsbronnen waar jij en ik geen invloed op hebben. Wat je in ieder geval kan doen is het modem omdraaien, dus met de achterkant naar de ruimte toe. De WiFi module van de V8 zit namelijk aan de achterkant.

Daarbij wil ik je vragen om de WiFi-check te doorlopen. Ik ben heel benieuwd of het verbetering geeft.
Hoi Bart, dank voor je reactie. De wifi-check heb ik eerder ook al doorlopen, maar dit hielp helaas niet...
Reputatie 8
Badge +11
Dat is balen zeg. Toch zou een ander kanaal misschien nu wel kunnen helpen. Sinds de laatste keer kan er natuurlijk alweer veel zijn veranderd in de omgeving. Misschien niet door jou, maar bij de buren bijvoorbeeld. Alle WiFi verbindingen drukken elkaar het liefst aan de kant.

Wat je nog kan proberen is om alle apparaten van de WiFi los te koppelen, behalve 1, liefst een laptop. Hoe is de verbinding dan? Als deze goed is kun je weer een apparaat toevoegen, enz. enz. Geef het wel even de tijd. Is er dan een apparaat waarbij het ineens merkbaar minder wordt?
Hoi Bart,

We hebben al een langere tijd (lees: 2 maanden) meerdere dingen geprobeerd. Kanalen wisselen op verschillende dagen, verschillende tijdstippen etc., maar het lijkt allemaal niet te helpen.

Wat we ook vaak doen is dat we alle apparaten die wifi gebruiken uitzetten (behalve 1 die het echt nodig heeft) en dan gaat het soms wel ietsje beter, maar zeker geen garantie voor dat 'ie niet alsnog traag wordt en hapert. Dit gebeurt dan alsnog regelmatig.

Vandaar dat ik nu ook jullie inschakel, want gevoelsmatig hebben we alles wel geprobeerd...
Reputatie 8
Badge +11
Niets helpt dus. Ik ben dan ook verder in het probleem gedoken. Hierbij heb ik het een en ander uitgesloten. Ik heb alle stappen doorlopen, eindconclusie is een nieuw modem. Deze heb ik dan ook voor je aangevraagd. Deze krijg je binnen twee werkdagen thuisgestuurd. Ik hoor graag hoe deze werkt.
Super, dankjewel! Ik laat het je weten.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan. Hoor het graag.

Reageer