beantwoord

Trage wifi

• 23 mei 2018
  • 20 reacties
  • 310 keer bekeken

De laatste tijd valt e op dat mijn wifi verbinding extreem traag is.
Ik heb een experiabox v8, daaraan gekoppeld heb ik een sitcom WLR-4000 v1 router, welke als switch werkt. Dus de netwerkkabel komende vanaf de experiabox zit in in 1 van de lan poorten.
Hierdoor lukt het met niet om hierin te komen om het wifi kanaal te wijzigen. Wat is wijsheid, beide apparaten op het zelfde kanaal zetten (immers zelfde netwerk) zo heb ik ze u staan, mede dat dit kanaal overdag als beste wordt aangegeven in Wifi analyser.
Maar omdat ik in een flat woon zij er zeer veel wifi verbindingen in gebruik.
Vandaag heb ik zowel het mac adres van de sitecom en van het internet van de sitecom, een vast ip adres gegeven in mijn experiabox.
Wat zouden jullie nog aanraden om mijn signaal te verbeter via de wifi

http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/344b6b10-5ecb-11e8-a3a5-bf06c351bfa1

icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 29 mei 2018, 11:45

Uit je eerdere bericht maak ik op dat je waarschijnlijk gebruik hebt gemaakt van deze site. Heb je trouwens verbetering gezien in je verbinding nadat je een vast IP-adres hebt ingesteld? Heb je deze trage verbinding ook wanneer je binnen een straal van een paar meter bij het modem staat? Ook wil ik vragen of je je modem al een keer hebt verplaatst, om te kijken of het signaal door de plek in huis wordt verstoord. Heb je ook gecontroleerd of er storingsbronnen in de omgeving zijn die het signaal beïnvloeden? Ik hoor het graag van je!
Bekijk reactie

20 reacties

Via de ethernet kabel heb ik wel een snelle verbinding
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/b5e16950-5ecf-11e8-aefc-8dc3cf19a0c4
Reputatie 3
Badge +4
Hi Roxmarie,

Dat is echt balen zeg! Omdat wifi een heel kwetsbaar signaal is, is het altijd een uitdaging om te achterhalen wat de vertraging veroorzaakt. Ik vermoed dat je de tips op onze website al hebt doorlopen? Welke snelheid haal je wanneer je enkel gebruik maakt van de Experiabox en de kanalen hebt gewijzigd? Zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer? Dan kan ik gerichter met je meekijken. Ik hoor het graag van je!
Klantnummer ingevoerd in profiel. Tips had ik inderdaad al uitgevoerd. Kanalen wijzigen maakt niet zoveel uit. Alle kanalen zijn verschrikkelijk druk.
De laatste tijd doet de experiabox ook vreemd. Zo had ik zondag ineens geen telefoon, (hij ging bij de ander wel over, maar ik hoorde dat niet)
Ik kom met mijn telefoon niet op de site die je hier aangeeft om de snelheidstest te doen. (oftewel, de site van jullie doet het op de mobiel kennelijk niet. Ik kom zelfs als ik via de vaste computer een exacte link naar mijn mail stuur, en deze vanuit mijn telefoon open, niet op de juiste pagina uit, maar in een ander scherm, en ik kan selecteren dat ik mijn wifi snelheid wil testen, maar ik blijf terug komen op dezelfde rommelige pagina.
Reputatie 3
Badge +4
Uit je eerdere bericht maak ik op dat je waarschijnlijk gebruik hebt gemaakt van deze site. Heb je trouwens verbetering gezien in je verbinding nadat je een vast IP-adres hebt ingesteld? Heb je deze trage verbinding ook wanneer je binnen een straal van een paar meter bij het modem staat? Ook wil ik vragen of je je modem al een keer hebt verplaatst, om te kijken of het signaal door de plek in huis wordt verstoord. Heb je ook gecontroleerd of er storingsbronnen in de omgeving zijn die het signaal beïnvloeden? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +1
Kleine opmerking:
2 Wifi routers op hetzelfde kanaal is nooit voordelig.
Bekijk met de Wifi-analyser op iedere plek wat het beste (of minst slechte) kanaal is.
Heb je met de eigen router de mogelijkheid om ook op 5GHz te werken, dan heeft dit altijd de voorkeur.

Mijn twee centen.
Ik heb de wifi kanalen van de 2 routers niet meer gelijk. Dat heb ik aangepast. Door de korte hoofd data kabel is het telfort modem slecht te verplaatsen. Heb hem wel vanaf de grond op een kastje gezet acther de tv, want die neemt het hele kastje in gebruik.
Ik heb idd de link gebruikt die ik via telfort snelheidstest in duck duck go, heb gevonden http://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Ik heb geen mogelijkeheid om met 5 ghz te werken, want mijn apparatuur ondersteund dat niet, zowel de laptop als de telefoon volgens mij, en mijn router dus ook niet.

het gaat wel iets beter, maar soms valt het telfort modem (intnernet) gewoon ff helemaal weg... dan zie ik nog maar een paar streepjes staan. Dit is eigenlijk al vanaf het begin zo, ik het het altijd geweten aan drukte op de wifi kanalen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Roxmarie,

Ik begrijp dat dit erg jammer is inderdaad. Je zou in dit geval nog kunnen overwegen om een WiFi versterker bekabeld aan te sluiten dat een 5 GHz signaal uit zendt. Aangezien deze kanalen over het algemeen minder druk zijn is hier denk ik wel verbetering mogelijk. Laat je het me weten wanneer je nog hulp nodig hebt?
Ja het zou idd handig zijn een 5ghz apparaat, maar ja zowel telefoon als laptop ondersteunen dat niet. Dus daar heb ik niets aan. Dit heb ik in mijn vorige bericht ook al aangegeven.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Roxmarie,

Ik begrijp het inderdaad. Ik ga je modem in ieder geval vervangen, ook omdat je aangaf dat je hier al problemen mee had voor je telefoonverbinding. Wanneer het WiFi signaal nog steeds te wensen over laat na het vervangen van het modem, zou je kunnen overwegen om een WiFi monteur langs te laten komen, mocht je dat willen. Het modem komt binnen enkele dagen jouw kant op, laat je het me weten hoe het daarmee gaat?
Dankjewel Rozemarijn, ik wacht het nieuwe modem af. En hoop dat het dan beter gaat, hebben jullie speciale wifi monteurs? Zitten daar kosten aan verbonden? Ik zal het in mijn achterhoofd houden.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Roxmarie,

Een WiFi monteur kun je inschakelen voor 50 euro. Deze komt dan langs en gaat kijken hoe het WiFi signaal het meest kan worden geoptimaliseerd. Je kunt op onze website meer informatie vinden hierover.

Heb je het nieuwe modem al in huis? Ik hoor graag van je hoe het ervoor staat nu!
Het nieuwe modem leek mijn probleem opgelost, maar een jaar verder en weer hetzelfde probleem, wegvallende wifi, bedraad gaat perfect.
Zie bijlage

Is dit specifiek via de Experia of via de eerder genoemde Sitecom? Dit verval is wel heel snel.
Via Mijn Telfort Expedia box
Reputatie 8
Badge +11
Wat ontzettend irritant zeg dat de WiFi nu weer wegvalt. Ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt. Is er misschien iets veranderd in de omgeving wat kan gaan storen? Al zou dit ook bij de buren kunnen zijn.

Heb je alle tips alweer eens nagelopen? Maakt dat verschil?
Het is inderdaad irritant, en zo grappig zeg hem niet in de buurt van de huis telefoon, ja eh die zit toch aan het modem. Zet hem op een kastje, zo hoog mogelijk maar der rode kabel is erg kort dus dus dat lukt niet.

Als ik er recht voor zit heb ik goed internet.
Ze raden een nieuw apparaat aan met 5 GHz band, heb ik niets aan, want mijn laptop heeft dat niet.
Reputatie 8
Badge +11
Het is zeker irritant. En inderdaad zet het modem zo hoog mogelijk. Sluit hem echter wel aan met een kabel van maximaal 1,5 meter? En inderdaad niet in de buurt van de telefoon. Dat wil zeggen zorg, dat de telefoon niet direct er naast staat. Een meter a anderhalf moet wel lukken toch? En in het geval van een V8 is het ook nog wel een idee om het modem om te draaien. Dus met de lampjes naar de muur.

Ook ben ik benieuwd wie een nieuw apparaat aanraad en welk apparaat? Gaat het hier om het modem of de laptop?
Beide snoeren van de telefoon en van het modem naar mijn glasvezel punt is ongeveer een meter.
Probleem is dat mijn aansluitpunt dus vlakbij mijn modem van Telfort en telefoon zit.
Dus hier kan ik niet veel mee winnen, de rode ethernet stekker is gewoon kort. En telefoonsnoer ook.

Dat advies kwam uit deze
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
Als ik alle vragen met nee beantwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je de mogelijkheid om ander kabels te testen? Want aangezien je glasvezel hebt maakt de lengte van de kabels niet zo heel veel uit. Je kan dus tussen glasvezelkastje en modem een langere kabel gebruiken. Zo kun je het modem ook op een andere plaats zetten. Mogelijk dat dat verbetering geeft.

Reageer