beantwoord

Traag Wifi op bovenverdieping

• 15 juni 2020
  • 13 reacties
  • 160 keer bekeken

Op de 1e verdieping hebben we slechte WIFI ontvangst. Ik heb alles al doorlopen, maar zonder resultaat. Gezien de afstand vind ik dat de router dit gemakkelijk zou moeten kunnen overbruggen.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 juni 2020, 19:03

Hoi @be1001097838, welkom hier. 

Je geeft aan op de bovenverdieping problemen met de WiFi te ervaren. Ik begrijp daaruit dat beneden de snelheid goed is en de verbinding stabiel is. Het gaat dus om afstand. WiFi is een signaal dat door de lucht gaat. Dit moet zich langs storingbronnen zien te wurmen. Een stalen trap, een dik plafond, waterleidingen zijn allemaal van die bronnen die problemen kunnen geven. Je geeft aan alles al te hebben gedaan. Zo ben je de WiFi check ook doorlopen? Zo ja, dan denk ik toch dat je eens moet gaan kijken naar extra apparatuur om de WiFi boven ook goed te krijgen.

Bekijk reactie

13 reacties

Hallo @be1001097838 , welk merk en type(nummer modem heb je van TFT?

Gebruik je nog andere (wifi)apparatuur dan het standaard modem?

Een experia box V8

VG7519

Gebruik geen andere WIFI apparatuur

Hallo @be1001097838 , heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven volgens onderstaande richtlijnen:

Modem reset

Ja, ik heb volgens mij alles al geprobeert

Hallo @be1001097838 , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af, of voor een snellere reactie even bellen, 0900 9596, Twitteren of Facebooken.

Succes.

Reputatie 8
Badge +18

Als het koperverbinding betreft dan is het raadzaam om een ronde nieuwe DSL kabeltje max 150 cm aan te sluiten

Het is glasvezel

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @be1001097838, welkom hier. 

Je geeft aan op de bovenverdieping problemen met de WiFi te ervaren. Ik begrijp daaruit dat beneden de snelheid goed is en de verbinding stabiel is. Het gaat dus om afstand. WiFi is een signaal dat door de lucht gaat. Dit moet zich langs storingbronnen zien te wurmen. Een stalen trap, een dik plafond, waterleidingen zijn allemaal van die bronnen die problemen kunnen geven. Je geeft aan alles al te hebben gedaan. Zo ben je de WiFi check ook doorlopen? Zo ja, dan denk ik toch dat je eens moet gaan kijken naar extra apparatuur om de WiFi boven ook goed te krijgen.

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb geen reactie meer gezien. Ik ga er daarom van uit dat je de situatie duidelijk hebt. 

Waarom moet ik extra apparatuur aanschaffen/betalen. Ik mag toch wel verwachten dat het modum wat jullie leveren tenminste in het huis goed bereik heeft?

Dat zou je kunnen verwachten, maar soms is de verwachting te hoog gegrepen, en Telfort leverd in tegenstelling tot somige andere en duurdere providers geen garantie op goede wifi door heel het huis, dan zou je over moeten stappen naar KPN, krijg je ipv korting 2 super wifi punten cadeau, en ook die redden het niet altijd door teveel storingsfactoren in de omgeving en zul je ook zelf nog moeten bijkopen om het dekkend te krijgen.het

@be1001097838  hoe groot is de afstand gaat het om een betonnen woning heb je laminaat met daaronder folie, hangt de v8 vrij of in een meterkast? Omdat je aangeeft van glasvezel gebruik te maken kan je overwegen de Experia te verplaatsen. Ook al garanderen enkele providers wel goede wifi, gaat de klant dit bijna altijd extra kosten. 

Welke snelheid en veldsterkte(dBm) meet je recht boven de v8?

Reputatie 8
Badge +12

Dat mag je verwachten, maar het werkt niet altijd zoals de heren al uitleggen. Elk huis is anders, de omgeving is anders. Allemaal factoren die invloed hebben op de WiFi waar jij en ik geen invloed op hebben. Wil je echt goede WiFi, dan denk ik wel dat je daarvoor moet investeren.

Reageer