beantwoord

Traag of geen internet al veel gedaan!

• 11 april 2018
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Beste Telfort,

Al weken kampen wij met erg traag internet. Pagina's die uitvallen, niet ladende inboxen, apps op de TV die wegvallen ivm slechte internetverbinding. Ook de WIFI verbinding naar de printer is dramatisch. Hij stopt soms spontaan met printen ivm geen goed signaal. Heel wonderlijk dat dit ook onder de problemen valt dit valt binnen een thuisnetwerk, toch?

In veel gevallen kom ik ook niet of slecht in de router (VGV pagina). Ik zet hem namelijk 1 of 2x daags op een ander kanaal. Dat lijkt dan tijdelijk te helpen. Zet ik hem op 'auto' dan is het alsnog verschrikkelijk.

Het was niet zo slecht.

Omdat het steeds slechter lijkt te worden wil ik jullie graag vragen om hulp.
Wat kunnen jullie voor ons betekenen?

mvg Tymo
icon

Beste antwoord door Wieger DB 11 april 2018, 19:59

Hoi TSTM90, welkom op het forum. Wat ontzettend vervelend dat je wifi verbinding de afgelopen weken niet goed werkt. Merk je deze problemen uitsluitend met de draadloze verbinding en niet bij een bekabelde verbinding? Heb je alle stappen doorlopen voor het verbeteren van je wifi? Zo ja, dan is de kans erg groot dat je modem zijn beste tijd gehad heeft en aan vervanging toe is.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Welk type internet account (koper vs glasvezel)?
Welk type modem/router?
(ZyXEL modem/router vallen de laatste tijd met bosjes uit - zijn veelal "op").
Reputatie 7
Badge +13
Hoi TSTM90, welkom op het forum. Wat ontzettend vervelend dat je wifi verbinding de afgelopen weken niet goed werkt. Merk je deze problemen uitsluitend met de draadloze verbinding en niet bij een bekabelde verbinding? Heb je alle stappen doorlopen voor het verbeteren van je wifi? Zo ja, dan is de kans erg groot dat je modem zijn beste tijd gehad heeft en aan vervanging toe is.
Bedankt voor het reageren. Sorry voor de late reactie (vakantie).

Het internet is momenteel nog steeds slecht, in mijn beleving nog slechter.

Ik heb een Experiabox V8. XyXel is een paar jaar geleden vervangen door deze.
De flatcompex dateert uit de jaren tachtig en heeft volgens mij geen ingreep gehad om het koper te vervangen. Dus ik denk dat dit het kabeltype is. Maar, ik woon hier nu 8 jaar en heb deze klachten in de beginjaren nooit gehad!

Is de Experiabox op zijn eind? Of moet er een meting komen?
Reputatie 8
Flat complex uit de jaren tachtig met mogelijk bekabeling die wel voldeed in de jaren tachtig, maar nu niet meer met hogere snelheden VDSL internetverbindingen, lijkt het me inderdaad verstandig een meting te laten verrichten op de kwaliteit van de verbindingen en na te gaan of bekabeling voldoende is afgeschermd m.b.t. elektromagnetische interferentie.
Reputatie 3
Badge +8
Hi TSTM90,

Net heb ik verschillende metingen gedaan van je verbinding en ik zie dat alles er stabiel uit ziet. Ik heb een ticket aangemaakt voor de monteursdienst, zij nemen binnen enkele dagen contact met je op om een afspraak te maken. Ik hoor graag wat hier uit komt!

Reageer