Traag internet

Ik heb een 100/100 gasvezelabo en momenteel is de snelheid amper 60/60 via wifi. Ik weet dat er via wifi enig verlies is maar ik zat altijd rond de 80 tot 90 mbps. En ik heb:
- de router aan en uit gezet
- andere draadloze aparaten uitgezet
- geen telfort rourter maar een prima sitecom router
- up to date firmware in het modem
- up to date laptop
- router ingesteld 5 mhz met een uitstekende verbinding tussen router en laptop

Dus svp geen voor de hand liggende adviezen en tips. Ik vind dit gedoe met een forum eigenlijk al een reden om de boel op te zeggen bij telfort; ik twitter niet, if facebook niet en doe niet aan andere a-sociale media...

Vraag is dus: zijn er snelheidsproblemen in Leeuwarden met het glasvezelnet.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ben woensdag weer terug in Leeuwarden en dan zal ik even bekabeld meten dan zit ik ook met 100/100 altijd op 95 / 120 ,wat jezelf ook aangeeft WIFI is geen betrouwbare meting, die sitecom is die van Telfort of heb je die zelf aangeschaft.
Als ik via Wifi meet zit ik meestal tussen de 45 a 50
Reputatie 8
Badge +2
Hi okkehel,

Welkom op het forum van Telfort!

WiFi is een van de locatie afhankelijke dienst. Het feit dat internetverbinding trager is dan je wenst, kan dus niets te maken met een algemene storing. Het is natuurlijk jammer dat de snelheid lager uitvalt dan voorheen. Kun je aangeven of je al eens geprobeerd hebt om een ander kanaal in te stellen waarover het netwerk werkt? Dit kan vaak het probleem oplossen. Ook ben ik benieuwd of de verbinding sneller is als je dit test met een kabel aangesloten tussen het glasvezelmodem en de pc of laptop.

Ik hoor graag van je.

Reageer