traag bagger internet

• 24 juni 2012
  • 15 reacties
  • 4644 keer bekeken

Badge
Telfort Telfort, wat is dat internet toch traag.. Wat valt de verbinding veel weg... Laat mij nu toch eens gaan.. Ik wil dit niet meer

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat is precies het probleem? Wat heb je zelf geprobeerd om het op te lossen? Heb je de helpdesk gebeld? En wat zeiden ze daar?
Badge
Tja klantenservice kan alleen maar zeggen dat het er allemaal toch prima uitziet. Dat is zo'n dooddoener. Het internet werkt gewoon niet goed. Ik wil geen klant meer zijn. Laat mij gaan Telfort. Aub.
draadloos? En hoe is het met een kabeltje tussen je laptop en het modem?
een nog openstaande  vraag uit een eerder topic van je.
Misschien is het wel makkelijker je probleem te verhelpen dan onder het contract uit te komen.

Wil jij eens, bedraad, het 1 gb test bestand downloaden van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ . Dit zou met +- 2,3 MB/s moeten gaan.
Qua snelheid ziet je lijn er gewoon goed uit.
Badge
Klantenservice zegt dat alles goed staat. Firmware is recent. Instellingen zijn allemaal goed ingesteld. Het punt is dat het aansluitpunt in ons huis op een zeer ongunstige plek zit.
heb je deze checklist al eens doorlopen?

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/dsl-verbinding-valt-weg-checklist-zelf-oplossen-21644/
Badge
Jup, de instellingen staan goed. Zijn reeds doorlopen.
Je blijft wel erg karig met info.
Wil jij eens, bedraad, het 1 gb test bestand downloaden van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ . Dit zou met +- 2,3 MB/s moeten gaan.

Klantenservice zegt dat alles goed staat. Firmware is recent. Instellingen zijn allemaal goed ingesteld. Het punt is dat het aansluitpunt in ons huis op een zeer ongunstige plek zit.

En als je het modem tijdelijk op die ongunstige plek vlak bij het aansluitpunt zet?
Badge
Bedraad komt de snelheid op circa 1,5mb.. Soms iets hoger/lager. Het modem staat op de plek waar de verbinding binnenkomt. Er is geen andere plek mogelijk. Helaas is dit in onze slaapkamer in de hoek. Het probleem is dat wanneer wij draadloos internetten, dit zeer traag is en de verbinding veelvuldig wegvalt. Dit is zelfs een een wlan repeater niet op te lossen... Mijn vraag is aan Telfort, laat ons dan gaan, want we zijn niet blij. That's it.
al eens met insidder gezocht naar een rustig kanaal?

uitleg van het programma: http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/
uit de Telfort help:

Beïnvloedt het gebruik van een draadloos netwerk mijn snelheid?
Een draadloos internetsignaal is altijd minder stabiel dan een vaste bekabelde internetverbinding. Andere elektrische apparaten in de buurt van uw modem kunnen het draadloze internetsignaal verstoren met de signalen die zij uitsturen. Een draadloze beveiligingscamera kan het signaal zelfs sterk verstoren.

Let op! Ga na welke apparaten in uw huis draadloos werken. Zet deze apparaten uit als de draadloze internetverbinding verstoord wordt. Is de verbinding nu stabiel? Zet de apparaten dan één voor één weer aan, tot de verbinding weer verstoord wordt. U heeft nu het apparaat gevonden dat de storing veroorzaakt.

en

Beïnvloeden andere draadloze netwerken mijn snelheid?
Andere draadloze netwerken in de buurt kunnen het signaal ook verstoren. Door op uw computer in de lijst “beschikbare draadloze netwerken” te kijken, kunt u zien hoeveel draadloze netwerken er binnen bereik zijn. Wanneer meerdere modems op hetzelfde kanaal ingesteld staan om data te verzenden en ontvangen, geeft dit verstoringen.
Let op! U kunt uw modem op een ander kanaal instellen. Dit kan de verstoring verhelpen. Kijk voor meer informatie op bladzijde 58 en 59 van het installatieboekje voor draadloos internet.
Badge
Dank voor je antwoord weer.

Kanalen heb ik reeds meerdere malen gewijzigd. Er zijn redelijk wat draadloze netwerken hier, echter met Ziggo had ik hierdoor geen probleem. Ik ben helaas voor de prijs gegaan, echter heb ik spijt dat ik Telfort heb gekozen.

Qua apparatuur, dit heeft geen positieve invloed.

In de buurt van het modem zelf staat geen enkel apparaat dat hier invloed op zou kunnen hebben. Het erge is dat wanneer ik met mijn telefoon of iPad in bed (naast het modem) lig, dan de verbinding er ook veelvuldig in eens uitligt.

Modem heb ik al tig keer gereset. Helaas.
Badge
Streamen op Spotify is een ramp sinds ik Telfort heb. 😞
Badge
Tja en als ik tv kijk en dan nog wil internetten... Rampzalig
..........................Het probleem is dat wanneer wij draadloos internetten, dit zeer traag is en de verbinding veelvuldig wegvalt. Dit is zelfs een een wlan repeater niet op te lossen...

Als de verbindng bedraad goed is zit het probleem dus niet bij Telfort.
Kan het ook in je laptop zitten?
Drivers updaten van je wifi kaartje?
En waarom wil het niet met een repeater? Als je die in de kamer zet waar ook je laptop staan dan moet dat toch goed gaan?
Ik had hetzelfde probleem, WIFI verbinding "traag" en viel regelmatig helemaal weg ook al zat ik redelijk dicht bij de draadloze router. Enkele malen mijn router op een andere kanaal gezet, maar ook dat had geen effect ook een repeater geplaatst maar dat hielp ook niet.

Mijn probleem werd opgelost door bedraad te werken ipv draadloos, er zitten teveel andere routers rond mijn woning die mijn wifi verstoorde / instabiel maakte.
Daarvoor heb ik adapters aangeschaft die via het reguliere stroomnet de verbinding doorgeven en deze werken, in mijn geval, erg goed (powerline netgear), hierdoor heb ik een betrouwbare verbinding, ook al is deze aan de andere kant van mijn woning.

Inmiddels overgestapt op interactieve TV met de nieuwe (witte) Zyxel modem en deze lijkt een sterker / stabielere WIFI signaal af te geven dan de vorige.

Reageer