Toegang tot mijn IP camera via IE

• 17 januari 2012
  • 6 reacties
  • 3333 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Beste mensen,

Ik ben een leek en heb een ip camera gekocht die in huis in het netwerk prima werkt, maar zodra ik vanuit internet mijn http adres intik voor de camera, kom ik op het ZyXEL inlog scherm terecht. Kan iemand mij helpen met te vertellen wat ik nu geacht wordt te moeten doen.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Om het netwerkverkeer van de camera naar internet te krijgen, moet je vermoedelijk poorten in het modem open zetten.

In de handleiding van de camera kun je vermoedelijk terugvinden welke poorten je moet hebben.
Badge
Dat is normaal dat je op je eigen WAN ip adres de router te zien krijgt.
Dat is bij mij ook zo. Zelfs zonder een port forward.
Om dat wel te kunnen moet een router NAT loopback doen.
Of je dat in de ZyXEL kan aanzetten, moet ik eens nakijken. Zou mogelijk moeten zijn.

Tot die tijd moet je gebruik maken van een proxy server of van een fysiek andere verbinding.
Pas dan kan je een open poort compleet testen.
Google maar op "gratis proxy server" en je ziet keuze zat.
Wel beste mensen,

Ik ben nog steeds niet geholpen, wanneer ik http adres van mijn camera intik om via het internet toegang te krijgen, kom ik automatisch op het inlog-scherm van ZyXEL terecht. Heeft iemand enig idee wat ik moet/kan doen. Ik las ergens op het net het volgende
maak een firewall rule en een NAT entry voor de camera aan. Het best inderdaad met een fixed ip adres. Ik zelf gebruik mobotix cameras en dat werkt op deze manier met deze router perfect!
Wat betekend dit?
Reputatie 8
Badge +16
Wat betekend dit?
Dat je het beste hulp kunt zoeken bij iemand die iets meer van netwerken weet.

Als je de Zyxel-interface ziet als je van buitenaf inlogt, dan zul je deze moeten uitzetten...
Of misschien kun je een andere poort gebruiken voor je camera.

Maar het wordt allemaal erg lastig als je geen idee hebt wat je aan het doen bent.
Het is geen rocketscience... maar wel handig als je eerst iets meer leest over NAT en port-forwarding.
Amice,

Hartstikke bedankt voor alle reacties,
uiteindelijk heb ik via "Port Forward" de oplossing gevonden, in mijn ZyXEL moest ik een NAT port maken, gelijk de gegevens die mijn camera mij toonde en foila het werkt.
Badge
Mischien even zoeken op internet naar je camera en kijken of je daar info kan vinden of mischien in de handleiding.
Ik denk zelf dat je iets met een poort moet doen.

Reageer