Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

  • 30 december 2016
  • 220 reacties
  • 17962 keer bekeken

Badge +13
Werkt WiFi niet of niet naar behoren? Doorloop dan alle stappen op deze pagina.


Na de Probleemoplosser ...


Hebben de stappen niet gebaat? Dan helpen we je graag verder in dit topic. Plaats een reactie met alle stappen die je in de Probleemoplosser hebt doorlopen.

Vermeld ook:

Wil je direct aan huis geholpen worden bij je WiFi-probleem? Maak dan een afspraak met een WiFi-monteur.

220 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Galdor68, dankjewel voor de uitgebreide reactie op de uitleg over een WiFi versterker! Een kritische blik is altijd goed. Deze teksten op de site worden zo geschreven, zodat in een kort stukje tekst ook voor een 'leek' een beetje duidelijk en behapbaar wordt uitgelegd hoe, in dit geval, een WiFi versterker werkt. Voor de meeste klanten is dat genoeg.

Logischerwijs is dit voor jou heel anders, want jij bent een expert op dit gebied, dus het verbaast me niets dat je deze uitleg wat kort door de bocht vindt. Jij hebt veel kennis en ervaring van de techniek, ik denk daarom dat jouw reactie voor de technisch onderlegde bezoekers en geïnteresseerden (zeker hier op het forum) een waardevolle toevoeging is! Dankjewel ☺️
Voor de snelle reageerders:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/testers-gezocht-voor-een-wifi-pilot-77114/index1.html#post636123
Reputatie 1
Dankjewel @Wieger - Telfort voor je snelle antwoord en handelen. Ik heb het nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd, en zo op het eerste gezicht lijkt de verbinding beter te zijn. Ik stuur het oude terug. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +1
@Karen,

Dat klinkt niet best! Ik moet zeggen dat je het nog goed uithoudt met het modem als je al twee jaar een wegvallende verbinding ervaart! :8

Goed dat je zelf al aan het testen bent geweest! Je hebt ook heel netjes je klantnummer aan je profiel toegevoegd zie ik! Dank je, want nu kan ik direct een ander modem voor je aanvragen. :)

Geef je hier een seintje als de pakketbezorger is geweest?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erwin, welkom!

Je Zyxel is aan vervanging toe. Niet getreurd; er is een nieuw modem onderweg naar je. Die komt snel jouw kant op.

Hallo @Mossel , even een misverstand wegruimen, alléén prepaid mobiel en mobiele abo's zijn nu ondergebracht bij KPN, de thuisabo's zitten nog gewoon bij TFT en worden in de loop van dit jaar ondergebracht bij KPN.

Reputatie 8
Badge +11
....Want wat kan een versterker doen als de wifi 0.25 is....
Als je de versterker bekabeld aansluit heb je wél de beschikking over de 5Ghz band. Verder is de sterkte van het signaal van de router niet van belang bij bekabeld aansluiten.
Groot voordeel kan ook zijn dat je de versterker op een gunstiger plek in je woning kunt zetten.
Reputatie 1
@Stefan.ellen,

Klinkt als een defecte WiFi-functie van het modem. Ik stuur je een nieuw exemplaar.
Met een beetje geluk heb je deze morgen al in huis. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.


Gisteren het modem aangesloten. en na het veranderen van de SSID en het wachtwoord werkt alles goed.
bedankt telfort.
wel jammer dat het geen zyxel is.
Zojuist uit nieuwsgierigheid deze pagina bezocht toen viel mij dit op.


[h4]Wat is een WiFi versterker?[/h4]
Denk aan een versterker voor een gitaar: die maakt het gitaargeluid krachtiger. Een WiFi versterker doet eigenlijk hetzelfde: het versterkt het WiFi signaal in je huis, maakt het sneller en stabieler.


Ik kan het met de beste wil van de wereld niet met deze uitleg eens zijn.
Een audio versterker versterkt letterlijk het bron signaal. Bij wifi wordt er letterlijk niks versterkt.

Het vergelijk gaat alleen op bij het vergroten van het bereik als er een luidspreker zover staat dat het geluid van de gitaar op een natuurlijke manier niet meer of zwakker hoorbaar is. Waarbij het volume dusdanig is afgesteld dat deze gelijk is aan de volume van de bron.

Het is geen versterker zoals een eindtrap bij 'amateur' zenders waarbij er meer wattage de lucht in wordt geslingerd zodat je signaal verder weg nog is op te pikken.


Ik snap dat veel uitleg is voor het makkelijke begrip ervan.

Een vergelijk met een beregenings systeem voor de tuin gaat dan beter op om een groter gebied in keer nat te maken heb je meer sproeiers nodig. Zoals op deze foto.



De uitleg van de gitaar versterker zou inhouden dat je om bij het water voorbeeld te blijven voor een zwenksproeier kiest die in een keer meer oppervlakte kan bestrijken


Dat zou alleen kloppen als de zender in een wifi versterker veel krachtiger is dan die in een modem/router zit.

Het werkt dus indien goed toegepast overlappend zoals de eerste afbeelding waarbij de overlap er voor moet zorgen dat het signaal gelijk blijft.
Reputatie 5
Badge +1
@Karen,

Te gek! :D

Bedankt voor de terugkoppeling en ik zou zeggen veel plezier ervan!

Fijn weekend alvast!

Hallo @Mossel , de thuisabo's vallen nog steeds volledig onder TFT, alleen de mobiele abo's en prepaid vallen onder KPN.

Dat het een specifiek KPN-modem zou zijn is mijns inziens niet juist, op het moment dat de modem verbinding maakt met Telfort/KPN worden de juiste firmware en instellingen van, in dit geval, Telfort geladen. Dat dit niet in 1 keer goed ging was te verhelpen geweest door het modem nog een keer een volledige fabrieksreset te geven.

Zo heb ik het ooit eens een keer begrepen van een ander forumlid, ik dacht @Babylonia , maar nogmaals,’don't shoot the messenger’:relaxed:

Reputatie 8

Dat dit niet in 1 keer goed ging was te verhelpen geweest door het modem nog een keer een volledige fabrieksreset te geven.

Zo heb ik het ooit eens een keer begrepen van een ander forumlid, ik dacht @Babylonia , maar nogmaals,’don't shoot the messenger’:relaxed:

Niet een “gewone reset”.
Maar stroom eraf. (Gewoon met powerknopje).
Omgevouwen paperclip in resetgaatje stoppen, drukken en vasthouden.
En dan de power aan. 
Dus reset en power-up  tegelijkertijd.
Na pakweg 10 seconden (als LED-lampje opnieuw van status wisselt), reset loslaten.

Dat zou dan zowel met de V10 als de V10A kunnen?  (Niet bij oudere router modellen).

Hoewel, als ik nu het oudere onderwerp teruglees geldt het voor een V10
Maar de combinatie reset met de hersteltoets van de V10.

Of het met een V10A dan met de powerknop en reset werkt, daar twijfel ik nu over?

Zie eerder onderwerp  < HIER >  en de vervolgreactie !!

Reputatie 8
Badge +2
Hai Eddy! Goed dat je je tot het forum wendt! Jammer dat de draadloze verbinding momenteel niet lekker werkt. Hier is vast iets aan te doen. De reset van het modem is inderdaad een goed begin. Het is aan te raden om vervolgens het kanaal te veranderen om ervoor te zorgen dat het signaal van het modem op een frequentie wordt uitgezonden die niet zo druk is. Tips en trucs hiervoor vind je op deze en deze pagina's. Ik vermoed dat je het veranderen van het kanaal al verbetering zult merken. Houd je me op de hoogte van de vorderingen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Stefan, welkom op het forum! Zo te lezen is de WiFi-functie van de router defect. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending en ontvang je binnen enkele werkdagen. Laat je dan even weten hoe de nieuwe router functioneert?

En niet vergeten te melden de wifi van de V10 zal worden uitgeschakeld!! Wat op zich geen probleem hoeft te geven.

Reputatie 1
Badge +1
@Wieger - Telfort
Modem gisteren ontvangen, alhoewel dit volgens mij geen hele nieuwe is maar iets van een gereviseerde (hier en daar krasjes op het witte paneel,en geen beschermfolie) werkt deze momenteel beter dan de Zyxel modem. Gisteren geen uitval meer gehad en bijna een verdubbeling van de downloadsnelheid.
Dank voor de snelle service!, in de hoop dat deze het beter doet.
Reputatie 8
Badge +10

Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen

Dat hij het tot voor kort wel goed deed zegt helaas niet zoveel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Wifi wordt steeds drukker omdat er steeds meer apparaten worden gebruikt en er ook steeds meer wifi-netwerken om je heen bijkomen, van buren etc.
Bij de tips staat ook het advies om met de app 'Wifi Analyzer' te controleren of je niet op een overbevolkt kanaal zit, en hoe je een rustiger kanaal kunt vinden en instellen.
Heb je dat ook al geprobeerd..?
Hoi, hier ook steeds vaker haperende wifi, ondanks alle tips en tricks. Modem is een P-2812HNU-F1.

Suggesties?
Hoi Leon,

Ik heb hem gereset maar steeds hetzelfde probleem, wifi valt steeds weg, zit ik te gamen op mn laptop krijg ik echt op een gegeven moment 3500 ms! Kun je hier a.u.b iets tegendoen, want ik begin me te ergeren aan dit!
[gegevens verwijderd]
Badge +13
@ni1001048493,

Vervelend om te horen dat je wifi-verbinding blijft wegvallen. Ik mis nog antwoord op een paar vragen om je verder te kunnen helpen.

Sinds wanneer speelt het probleem en is er in de tussentijd iets veranderd?
Badge
Sinds 2 weken is mijn wifi zeer traag. (werkte al jaren goed). Modem ZyXEL P-2812
Nu kan ik ook geen verbinding meer maken met de Samsung Smart TV, model UE40ES6340.
Bekabeld werkt de TV internet wel goed. Ik heb digitenne dus ik gebruik de TV wifi voor de Samsung Smart Hub.
Heb de modem gereset, ander kanaal gekozen, TV gereset, wifi versterker uitgezet, enzovoorts.........
Wat ik dadelijk nog ga proberen is de TV bij mijn buren op WIFI verbinding te krijgen.
Maar ook op de computer duurt het laden van een filmpje een eeuwigheid.
Mijn gevoel zegt dat het probleem aan de modem ligt.....
Graag tips of een andere modem?

Groetjes Co.
@MB.46
Dit misschien een optie?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm

Die heb ik en daar ben ik al mee in de weer geweest maar krijg niet het gewenste resultaat.
Reputatie 5
Badge +1
@Goedevraag,

Ik begrijp dat het erg vervelend is wanneer de WiFi regelmatig wegvalt. De vragen die in de openingspost stellen worden daarom niet voor niets gesteld. Is het gelukt om met andere WiFi-kanaal te testen?

Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Is die wel bekabeld aangesloten en op bijvoorbeeld de 1e etage geplaatst?
Ik heb ook steeds meer last van het feit dat de verbinding eruit ligt. Dan ligt de televisie stil, werkt het uit en aanzetten van het modem niet, vervolgens alles helemaal uitzetten/ resetten en dan werkt het nog niet. Het is heel frustrerend en ik zou graag willen dat er iemand langskomt of dat er iets aangedaan wordt, want hierdoor mis ik vaak mijn favoriete programma's!

Reageer