Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

  • 30 december 2016
  • 185 reacties
  • 16742 keer bekeken


Toon het eerste bericht

185 reacties

Reputatie 1
Helaas,
Het modem een factory reset gegeven, maar zonder resultaat.
Het lijkt er op alsof het modem ook maar over 1 kanaal beschikt.
Met de wifi-analyzer app zie ik alleen kanaal 3. Instellen van een ander kanaal wordt niet zichtbaar.
Ook geprobeerd te schakelen tussen 20 en 20/40 maar geen effect
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad @marcelve . Balen dat dat niet geholpen heeft. 😞 Ik ben dan verder gaan analyseren en ik kom op een nieuw modem uit. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Alvast veel plezier ervan.
Reputatie 1
Dankjewel!!!
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan namens Bart, @marcelve! 🙂
Reputatie 1
Net het modem opgehaald bij het postkantoor, geinstaleerd.
Wat een verademing!!! Weer de snelheden die ik gewend was.
Super!!
Reputatie 8
Badge +11
Daar doen we het voor! Helemaal top.

Ik heb super weinig Wi-Fi download rond de 9 uploaden nog minder heb al verhoogd naar de 100 had 50 maar totaal geen resultaat ik kan geen eens mijn videoland kijken .Heb alles al doorlopen maar geen resultaat .Kunnen jullie hier iets aan doen?

Ik heb super weinig Wi-Fi download rond de 9 uploaden nog minder heb al verhoogd naar de 100 had 50 maar totaal geen resultaat ik kan geen eens mijn videoland kijken .Heb alles al doorlopen maar geen resultaat .Kunnen jullie hier iets aan doen?

 

Je abonnement verhogen heeft weinig nut als je via wifi de 9Mb niet haalt dat heeft enkel nut voor de verbinding naar buiten toe.

Daarom mijn eerste vraag wat is die snelheid dat kan je hier terugvinden op basis van je postcode.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Beste telfort,

Ik heb een v10 modem en het probleem dat ik regelmatig even kort geen Wi-Fi verbinding heb op mijn telefoon of laptop. Andere gebruikers in huis hebben dit ook. Vaak moet er dan opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt worden op het apparaat om weer via de Wi-Fi op internet te kunnen. Ik heb de probleem oplosser doorgelopen zonder resultaat,  ook een harde reset Werkt niet. 

Het zit hem dus niet in de snelheid maar in de kwaliteit van het signaal denk ik zelf. Zit nu bijvoorbeeld 2 meter van mij v10 af en heb 1 streepje signaal ipv 3.

Als ik via Wi-Fi scanner kijk is er geen signaal in de buurt die het verstoord,  wel heb ik twee keer mijn eigen netwerk naam zichtbaar,  zit hier mogelijk een probleem dat hij op het verkeerde en mindere netwerksignaal inlogt? Of is dit een normaal fenomeen. 

Hoor graag van jullie! 

Groeten Sander

Reputatie 8
Badge +10

@sander1984 Hoi Sander, niet fijn dat de WiFi verbinding geregeld wegvalt. Ik lees dat je al verschillende stappen hebt doorlopen, maar dat het geen verschil maakt. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Met de gegevens in je profiel heb ik de verbinding nagekeken. De verbinding tussen de Experia Box en het netwerk is mooi stabiel, dus het zit echt in de WiFi verbinding. Ik zie alleen niet dat er onlangs een reset gedaan is. Kan je het modem een volledige reset geven via deze stappen? Het is verstandig om daarna onze WiFi check te doorlopen om de instellingen in het modem zo optimaal mogelijk te maken.

Laat je ons weten of het is gelukt en of het heeft geholpen?

Reageer