Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

• 30 december 2016
  • 220 reacties
  • 17308 keer bekeken

Toon het eerste bericht

220 reacties

Reputatie 1
Helaas,
Het modem een factory reset gegeven, maar zonder resultaat.
Het lijkt er op alsof het modem ook maar over 1 kanaal beschikt.
Met de wifi-analyzer app zie ik alleen kanaal 3. Instellen van een ander kanaal wordt niet zichtbaar.
Ook geprobeerd te schakelen tussen 20 en 20/40 maar geen effect
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad @marcelve . Balen dat dat niet geholpen heeft. 😞 Ik ben dan verder gaan analyseren en ik kom op een nieuw modem uit. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Alvast veel plezier ervan.
Reputatie 1
Dankjewel!!!
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan namens Bart, @marcelve! 🙂
Reputatie 1
Net het modem opgehaald bij het postkantoor, geinstaleerd.
Wat een verademing!!! Weer de snelheden die ik gewend was.
Super!!
Reputatie 8
Badge +11
Daar doen we het voor! Helemaal top.

Ik heb super weinig Wi-Fi download rond de 9 uploaden nog minder heb al verhoogd naar de 100 had 50 maar totaal geen resultaat ik kan geen eens mijn videoland kijken .Heb alles al doorlopen maar geen resultaat .Kunnen jullie hier iets aan doen?

Ik heb super weinig Wi-Fi download rond de 9 uploaden nog minder heb al verhoogd naar de 100 had 50 maar totaal geen resultaat ik kan geen eens mijn videoland kijken .Heb alles al doorlopen maar geen resultaat .Kunnen jullie hier iets aan doen?

Je abonnement verhogen heeft weinig nut als je via wifi de 9Mb niet haalt dat heeft enkel nut voor de verbinding naar buiten toe.

Daarom mijn eerste vraag wat is die snelheid dat kan je hier terugvinden op basis van je postcode.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Beste telfort,

Ik heb een v10 modem en het probleem dat ik regelmatig even kort geen Wi-Fi verbinding heb op mijn telefoon of laptop. Andere gebruikers in huis hebben dit ook. Vaak moet er dan opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt worden op het apparaat om weer via de Wi-Fi op internet te kunnen. Ik heb de probleem oplosser doorgelopen zonder resultaat,  ook een harde reset Werkt niet. 

Het zit hem dus niet in de snelheid maar in de kwaliteit van het signaal denk ik zelf. Zit nu bijvoorbeeld 2 meter van mij v10 af en heb 1 streepje signaal ipv 3.

Als ik via Wi-Fi scanner kijk is er geen signaal in de buurt die het verstoord,  wel heb ik twee keer mijn eigen netwerk naam zichtbaar,  zit hier mogelijk een probleem dat hij op het verkeerde en mindere netwerksignaal inlogt? Of is dit een normaal fenomeen. 

Hoor graag van jullie! 

Groeten Sander

Reputatie 8
Badge +10

@sander1984 Hoi Sander, niet fijn dat de WiFi verbinding geregeld wegvalt. Ik lees dat je al verschillende stappen hebt doorlopen, maar dat het geen verschil maakt. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Met de gegevens in je profiel heb ik de verbinding nagekeken. De verbinding tussen de Experia Box en het netwerk is mooi stabiel, dus het zit echt in de WiFi verbinding. Ik zie alleen niet dat er onlangs een reset gedaan is. Kan je het modem een volledige reset geven via deze stappen? Het is verstandig om daarna onze WiFi check te doorlopen om de instellingen in het modem zo optimaal mogelijk te maken.

Laat je ons weten of het is gelukt en of het heeft geholpen?

Reputatie 1

Waarom en hoe kan dit nu zo allemaal ineens? Jaren Telfort genoten, sinds de overname door KPN geregeld irritaties. Wat doen jullie als KPN nu anders dan Telfort. Bij de overname kreeg ik al een onderbuik gevoel, maar benaderde alles maar positief. Jammer, het onderbuik gevoel was wel terecht. En echt waar, bij Telfort geen enkel probleem ondervonden.

Mijn snelheden? Down 26 en Up 23 terwijl ik volgens abonnement download 80 zou moeten hebben. Alle testen conform uitleg uitgevoerd en kanaal aangepast volgens KPN. https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/41100090-7e2c-11ea-815b-e99b1ca1118d

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Mossel , even een misverstand wegruimen, alléén prepaid mobiel en mobiele abo's zijn nu ondergebracht bij KPN, de thuisabo's zitten nog gewoon bij TFT en worden in de loop van dit jaar ondergebracht bij KPN.

Reputatie 1

Oke, maar wordt wel via de website van telfort doorverwezen naar KPN sites met uitleg etc.etc

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Mossel, niet fijn dat je internetsnelheid zoveel lager ligt. Goed dat je dit aankaart, zodat we je daarmee kunnen helpen. 

Voor de zekerheid bevestig ik graag even wat JanD aangeeft: De Telfort mobiele abonnementen zijn in januari inderdaad over gegaan naar KPN. De Telfort Thuis abonnementen zijn nu nog van Telfort, deze gaan inderdaad later dit jaar pas over. Tegen die tijd ontvang je eerst nog informatie van ons over deze overzetting. 

Heb je de internetsnelheid nagekeken toen je via WiFi verbonden was, of ook via een kabel? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe de snelheid is als je via een internetkabel verbonden bent met de Experia Box. En heb je ook onze handige WiFi check al eens doorlopen? Deze kan je goed helpen om de verbinding te optimaliseren.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Ik heb een Abbo van 80Mbit / 8Mbit. Los van een bekabelde test die ongetwijfeld beter zal zijn als een wifi, is een verlies van -50 Mbit met wifi toch wel wat onwaarschijnlijk lijkt mij. Zojuist telefonisch de helpdesk gesproken en die geven aan dat mijn Abbo op 50 Mbit staat. Een verlies op 50 Mbit zou 30 Mbit kunnen geven met wifi. (?) Op mijn iphone X zit ik met 6 Mbit download en 18 Mbit upload. Afstand tot modem is 2-3 meter. En deze constatering is sinds dit weekend, daarvoor geen extreme verschillen.

• Dus wifi lager dan bekabeld? Klopt!
  • Administratief telfort 50 Mbit, terwijl mijn Abbo zegt 80 Mbit
Reputatie 1

Beste Alexandra,

We zijn eruit. Het modem is defect! Zojuist weer gebeld met de vraag wat nu precies mijn Abbo is.  En wel 100 Mbit !!! Hoe vreemd kan het zijn? Tevens met betreffende persoon wat testen uitgevoerd waar al snel bleek dat het modem defect is! Gelukkig, maar wel jammer dat tijdens de communicatie verschillende kreten komen over het Abbo wat ik heb. Dat alleen geeft wel een naar gevoel en weinig vertrouwen. Hoop dat een verder verloop van de Telfort overname nog meer ellende bespaart zal blijven.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Mossel, de gegevens van je juiste abo kun je ook terugvinden in MijnTelfort, rubriek Thuis.

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het nu duidelijk is. Ik begrijp ook dat er een nieuw modem onderweg is. Mocht de snelheid daarmee niet verbeteren, horen we graag van je. 

Reputatie 1

Beste Bart, JanD, Alexandra en overige,

Het mag dan wel duidelijk zijn geworden waar het probleem lag, maar ook het versturen van een nieuw Modem ging niet goed. Ik krijg een nieuwe Experiabox V10A toegestuurd en hoe blij was ik? Direct aangesloten en DRIECT weer een probleem. Wel TV signaal en beeld, doch geen internet. 9596 gebeld en ook zij constateerde een probleem op afstand. Afspraak gemaakt voor een monteur die vanmorgen tussen 08.00 - 10.00 uur zou komen. 08.25 werd ik gebeld door een monteur die met een tweetal vragen de oplossing al had. Zijn vraag naar het modem wat ik gebruikte (Experiabox V10A) kwam hij al direct met de oplossing ! Ow meneer, dan hebben ze het verkeerde modem gestuurd. Het modem wat u ontvangen hebt, is een KPN Modem en die werkt niet op een Telfort connectie.

Met de RIVM regels in acht genomen heb ik buiten mijn woning het modem omgeruild tegen een Telfort modem Experiabox V10. Zelf aangesloten en werkte na een software update PERFECT ! Probleem opgelost.

Mijn eerder uitgesproken “onderbuik gevoel” van de overname van Telfort door KPN is niet voor niets geweest. Bij KPN ben ik weer terecht gekomen in een “wespennest”!

1. mijn volledige telfort administratie is niet overgenomen door KPN. Althans administratie geeft aan dat ik maar 50 Mbits download heb, terwijl 80 Mbits volgens abbo staat vermeld.
  2. Later geeft 9596 aan dat ik zelfs 100 Mbits heb ??????
  3. 9596 geeft aan dat er een nieuw modem verstuurd wordt, wat alle problemen moet verhelpen. Keurig ontvang ik een Experiabox V10A die niet goed werkt.
  4. Monteur die opvolgend aangeeft dat gestuurde Modem niet de juiste is. KPN modem werkt niet op Telfort connectie. Dus dan maar een onverpakt Telfort modem heeft gegeven die toevallig in zijn bedrijfswagen lag en dus wel perfect werkt.

En daar blijft het allemaal bij. Klaar !!

Ik snap dat bij een overname niet alles vlekkeloos kan verlopen. Maar in dit geval een wel bijzondere amateuristische overname. Als je een huis bouwt, zorg dan dat de fundering goed is!!!

Welkom bij KPN, op goed geluk!?!?! Jammer van een voorbeeldig Telfort.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Mossel , de thuisabo's vallen nog steeds volledig onder TFT, alleen de mobiele abo's en prepaid vallen onder KPN.

Dat het een specifiek KPN-modem zou zijn is mijns inziens niet juist, op het moment dat de modem verbinding maakt met Telfort/KPN worden de juiste firmware en instellingen van, in dit geval, Telfort geladen. Dat dit niet in 1 keer goed ging was te verhelpen geweest door het modem nog een keer een volledige fabrieksreset te geven.

Zo heb ik het ooit eens een keer begrepen van een ander forumlid, ik dacht @Babylonia , maar nogmaals,’don't shoot the messenger’:relaxed:

Reputatie 1

Sowieso al vreemd hoe je het brengt. Die wijsheid moet toch bij Telfort/KPN aanwezig zijn neem ik aan? Moet ik dat gaan onderzoeken? Daar lijkt het wel op als je 5969 belt. Wordt je eerst verwezen naar internet. Erg klantvriendelijk :rage: Als ik een kip koop bij de slager die niet goed is, verwijst hij me dan naar internet of de boer waar hij vandaan komt? Toedeloe!

Reputatie 8

Dat dit niet in 1 keer goed ging was te verhelpen geweest door het modem nog een keer een volledige fabrieksreset te geven.

Zo heb ik het ooit eens een keer begrepen van een ander forumlid, ik dacht @Babylonia , maar nogmaals,’don't shoot the messenger’:relaxed:

Niet een “gewone reset”.
Maar stroom eraf. (Gewoon met powerknopje).
Omgevouwen paperclip in resetgaatje stoppen, drukken en vasthouden.
En dan de power aan. 
Dus reset en power-up  tegelijkertijd.
Na pakweg 10 seconden (als LED-lampje opnieuw van status wisselt), reset loslaten.

Dat zou dan zowel met de V10 als de V10A kunnen?  (Niet bij oudere router modellen).

Hoewel, als ik nu het oudere onderwerp teruglees geldt het voor een V10
Maar de combinatie reset met de hersteltoets van de V10.

Of het met een V10A dan met de powerknop en reset werkt, daar twijfel ik nu over?

Zie eerder onderwerp  < HIER >  en de vervolgreactie !!

Reputatie 8
Badge +10

@Mossel Jammer dat het zo gelopen is, dat had niet moeten gebeuren natuurlijk, excuses daarvoor. Ik ben wel blij om te lezen dat 't nu opgelost is. Mocht er toch iets zijn of als je vragen hebt, maak dan gerust een topic aan en helpen we je verder.

@Jurgen - Telfort 

Hi Jurgen

onze WiFi/experia  heeft dagelijks resets nodig om het daarna meestal weer even prima te doen, erg irritant, maar hoe kan dat verholpen worden?

gr Niels

Reputatie 8
Badge +10

@NielsVE Hi Niels, dat is niet fijn en ook niet de bedoeling natuurlijk. We helpen je graag verder om dit op te lossen.

Gaat het om de Experia Box of heb je een WiFi versterker die je dagelijks moet resetten? Hoe doe je deze reset precies? Kan je me ook iets meer vertellen over wat je precies merkt of wat er gebeurt, waardoor je deze reset dagelijks doet?

Reageer