Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

• 30 december 2016
  • 173 reacties
  • 15010 keer bekeken

Toon het eerste bericht

173 reacties

Hallo Bart,
Dank voor je reactie.
Ik heb al van alles geprobeerd om de WiFi beter te krijgen, nu lijkt het wat beter te gaan allen voor hoe lang
Nu het vakantie is zitten ze weinig op de laptop en klagen ze minder. Ik ga nog wat dingetjes proberen en kijk hoe dat gaat. Als het probleem niet beter wordt is de Experia Box V10 dan geen optie of geeft die daar geen verbetering mee?
MVG MB.46
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat het tot nu toe nog niet gelukt is. Dat begrijp ik goed. Nu geef je aan nog wat te willen proberen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als dat niet lukt zou je graag een ander modem willen. Deze kan ik helaas niet zomaar sturen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Hoi Bart,
Tv ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu afwachten of dat geholpen heeft.
Modem kijk ik later als ik vakantie heb wat ik nog kan doen
Mvg MB.46
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben erg benieuwd of je verbetering merkt. Mocht er nog wat zijn, dan hoor ik dat graag.
Badge +18
Voor de snelle reageerders:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/testers-gezocht-voor-een-wifi-pilot-77114/index1.html#post636123
Hallo medewerkers van telfort,
We zijn nu een maandje verder en heb het een en ander geprobeerd om de wifi zo goed mogelijk te krijgen maar het blijft halen en brengen. Van de week had ik s morgens vroeg wel wifi maar geen internet en moest ik mijn modem resetten om weer internet te krijgen. Mijn modem staat in een kelderkast en 2 meter verder is de toilet en daar is de wifi al een streep minder. op de slaapkamer gaat het de ene keer beter dan de andere en zit je in je eigen huis zomaar op 4g IPV op wifi. Op zolder is en blijft het zwak en ook daar regelmatig geen wifi.
Ik zou nu niet weten wat ik nog kan doen en hoop dat jullie een oplossing voor me hebben.

MVG.MB.46
Badge +18
@MB.46
Dit misschien een optie?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
@MB.46
Dit misschien een optie?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm

Die heb ik en daar ben ik al mee in de weer geweest maar krijg niet het gewenste resultaat.
Reputatie 8
Badge +11
Is die wel bekabeld aangesloten en op bijvoorbeeld de 1e etage geplaatst?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe de versterker is aangesloten? Is dat met een kabel? Want als je deze draadloos aansluit en hij krijgt een slecht signaal binnen, dan zal hij ook een slecht signaal weer verspreiden, dan kom je nog geen steek verder. Vandaar dat ik altijd aanraadt om deze bekabeld aan te sluiten. Heb je deze ook al eens helemaal opnieuw insgested?

@MB.46 gaat het om een standaard gezinswoning? De experiabox in de meterkast en de versterker op de 1e etage?
De tv ontvanger is wel bedraad aangesloten?
Het is een standaard gezinswoning met box in meterkast en WiFi ontvanger in woonkamer.
De tv ontvanger is bedraad aangesloten en WiFi versterker staat in woonkamer omdat we anders net buiten de achterdeur al gedonder hebben met WiFi en dan op 4G verder moeten.
MVG. MB.46
Voor de zolder zou er dan een bedraad aangesloten versterker bij moeten komen of indien mogelijk de box uit de meterkast en die op de bovenverdieping plaatsen of in het trapgat.

@MB.46 een maand geleden heb je deze tip al eens gekregen. Voor de boven verdieping en met name de zolder heb je toch nog een acces point nodig. Of een wifi adapter via het stroomnet of nog een Telfort versterker. Welke snelheid wordt er bedraad eigenlijk geleverd, en is dit via glasvezel of koper/dsl.
Hallo allen die me advies geven,

Ik ben weer met het een en ander bezig geweest, een mijn wifi versterker een verdieping hoger geplaatst en dit alles met internet kabel ( wat ik elke keer al gedaan heb) en met het resultaat dat ik nogal wat problemen had eer ik mijn wifi weer had ( moest wat resetten )heb ik boven en op zolder wifi en lijkt erop dat dit beter werkt, maar is mijn wifi in de woonkamer zeer slecht en springt deze regelmatig op 4G.
Wat ik nu nog kan doen weet ik niet.Als wifi beneden werkt is het met maar 2 van de 3 streepjes op de telefoon.
ook kabeltje van kpn aansluiting naar modem vervangen.
Als er kosteloos een monteur langs kan komen om dit op te lossen of als jullie iets weten wat werkt met een versterker erbij of iets anders maak je mij blij.
MVG.MB.46
hallo,
na al dat verveel met de versterker heb ik hem maar vlak bij mijn modem geplaatst om in mijn woonkamer weer fatsoenlijke wifi te hebben.
ik denk dat mijn modem te zwak is om alles van wifi te voorzien en het allen met versterkers werkt.
is het mogelijk om een versterker meer te krijgen om dit probleem voor de zolder hiermee op te lossen?
MVG.MB.46
Reputatie 8
Badge +11
In dat "krijgen" heb ik een hard hoofd, maar dat is aan Telfort. Wel is het zo dat je sowieso een versterker (meerdere naar wens) gewoon kunt doorlussen met kabels. Technisch is dat geen probleem.
Door de regelgevingen voor radiozend apparatuur en de plek afgesloten in de meterkast is het bereik bijna nooit genoeg.
Als je de Experiabox net buiten de meterkast plaatst zal je al verbetering kunnen merken, echter bij een koper verbinding moet je wel extreem goede kabel gebruiken, dan zou je versterker weer naar boven kunnen plaatsen zonder de aanschaf van een tweede versterker wat ik nogmaals wel zou aanbevelen als wifi in je tuin belangrijk is.

Wat het krijgen van een versterker betreft dan ben je de eerste, Telfort is in eerste instantie verantwoordelijk voor een goede bedraadde aansluiting en snelheid een goede wifi bereik zal je een investering kosten. Ook een monteur zal hier niks aan kunnen veranderen zeker niet kosteloos.
Dank je voor reacties,
Ik kijk wel of ik mijn wifi beter kan krijgen maar wordt er wel moe van dat gedoe, ik heb genoeg aan goede wifi in mijn woonkamer en onder mijn overkapping maar de kinderen hebben het nodig op hun slaapkamer (zolder) voor hun school en dat is lastig als de wifi niet goed is.
Ik vraag me wel eens af hoe dat een andere provider dit oplost als ze garanderen dat er goede wifi is in heel het huis?

Gr.MB.46
Dit lossen alle providers op met extra apparatuur. De Power Promis bijvoorbeeld kost de gebruiker toch echt zelf geld. Tenzij iemand kan zeggen dat deze vanalles heeft gekregen. Met andere woorden had je een maand geleden € 50,00 uitgegeven voor nog 1 Telfort versterker was je probleem al opgelost. Dus ben je bereid die uitgave te doen?
Galdor ik vind dat dit een stukje service zou moeten zijn als dit het probleem oplost.Ik heb verders geen klachten over telfort, ben al jaren klant.

Gr.MB
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat je ook boven voor de kinderen een goede WiFi verbinding wilt hebben. De meterkast is vaak een gat in het WiFi netwerk, waardoor het bereik daar vandaan niet optimaal is. Door een extra versterker buiten de meterkast aan te sluiten zal je dat kunnen ondervangen. Zoals Galdor aangeeft zal dat wel een uitgave voor jou zelf zijn, maar daarmee kan je het probleem wel verhelpen.
Ik ga kijken of ik de versterker net buiten de meterkast kan plaatsen.Ik had de versterker eerder al in de woonkamer (met internetkabel)maar dat gaf voor de zolder niet het goede resultaat,het was zelfs nog slechter dan toen de versterker in de meterkast stond.Nu staat de versterker in de meterkast en is het redelijk op zolder. Ik ga er mee aan de slag.
Reputatie 8
Badge +11
We zijn er benieuwd naar je bevindingen. Ik hoop dat het daarmee nog beter wordt.
Zojuist uit nieuwsgierigheid deze pagina bezocht toen viel mij dit op.

[h4]Wat is een WiFi versterker?[/h4]
Denk aan een versterker voor een gitaar: die maakt het gitaargeluid krachtiger. Een WiFi versterker doet eigenlijk hetzelfde: het versterkt het WiFi signaal in je huis, maakt het sneller en stabieler.

Ik kan het met de beste wil van de wereld niet met deze uitleg eens zijn.
Een audio versterker versterkt letterlijk het bron signaal. Bij wifi wordt er letterlijk niks versterkt.

Het vergelijk gaat alleen op bij het vergroten van het bereik als er een luidspreker zover staat dat het geluid van de gitaar op een natuurlijke manier niet meer of zwakker hoorbaar is. Waarbij het volume dusdanig is afgesteld dat deze gelijk is aan de volume van de bron.

Het is geen versterker zoals een eindtrap bij 'amateur' zenders waarbij er meer wattage de lucht in wordt geslingerd zodat je signaal verder weg nog is op te pikken.

Ik snap dat veel uitleg is voor het makkelijke begrip ervan.

Een vergelijk met een beregenings systeem voor de tuin gaat dan beter op om een groter gebied in keer nat te maken heb je meer sproeiers nodig. Zoals op deze foto.

De uitleg van de gitaar versterker zou inhouden dat je om bij het water voorbeeld te blijven voor een zwenksproeier kiest die in een keer meer oppervlakte kan bestrijken

Dat zou alleen kloppen als de zender in een wifi versterker veel krachtiger is dan die in een modem/router zit.

Het werkt dus indien goed toegepast overlappend zoals de eerste afbeelding waarbij de overlap er voor moet zorgen dat het signaal gelijk blijft.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Galdor68, dankjewel voor de uitgebreide reactie op de uitleg over een WiFi versterker! Een kritische blik is altijd goed. Deze teksten op de site worden zo geschreven, zodat in een kort stukje tekst ook voor een 'leek' een beetje duidelijk en behapbaar wordt uitgelegd hoe, in dit geval, een WiFi versterker werkt. Voor de meeste klanten is dat genoeg.

Logischerwijs is dit voor jou heel anders, want jij bent een expert op dit gebied, dus het verbaast me niets dat je deze uitleg wat kort door de bocht vindt. Jij hebt veel kennis en ervaring van de techniek, ik denk daarom dat jouw reactie voor de technisch onderlegde bezoekers en geïnteresseerden (zeker hier op het forum) een waardevolle toevoeging is! Dankjewel ☺

Reageer