Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

Toon het eerste bericht

155 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jose, wat lastig dat de snelheid van je wifi heel erg schommelt. Gezien de stappen die je hebt doorlopen, lijkt het me raadzaam om je modem te vervangen. Er komt binnenkort een vervangend modem naar je toe.
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Jose, wat lastig dat de snelheid van je wifi heel erg schommelt. Gezien de stappen die je hebt doorlopen, lijkt het me raadzaam om je modem te vervangen. Er komt binnenkort een vervangend modem naar je toe.

Dank je! Hopelijk is dat de oplossing.
jose1985 schreef:

Dank je! Hopelijk is dat de oplossing.

Helaas werkt de vervangende router net zo. De wifi blijft erg slecht. Weer hetzelfde gedaan als bij de vorige maar ook bij deze heeft dat geen baat. Hebben jullie nog een andere oplossing?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jose, als je met de vervangende router hetzelfde probleem ervaart, dan zullen we inderdaad naar een alternatieve oplossing kijken. De wifi versterker kan je signaal zeker op de plekken waar de ontvangst nu wegvalt verbeteren. Tegelijkertijd heb je daarbij het voordeel dat je ook gebruik kan maken van de 5Ghz band.

Hoi Jose, als je met de vervangende router hetzelfde probleem ervaart, dan zullen we inderdaad naar een alternatieve oplossing kijken. De wifi versterker kan je signaal zeker op de plekken waar de ontvangst nu wegvalt verbeteren. Tegelijkertijd heb je daarbij het voordeel dat je ook gebruik kan maken van de 5Ghz band.

De wifi valt overal weg. Het maakt niet uit of ik nu boven of beneden ben. We hebben dezelfde router gekregen als hiervoor. Ik weet dat er ook de Experia box v10 is, zou het dat kunnen zijn? Ik ga in iedergeval geen 50 euro in een wifi versterker uitgeven. Want wat kan een versterker doen als de wifi 0.25 is.
Reputatie 7
Badge +13
Een Experiabox V10 kan ik niet aan je versturen. Het modembeleid van Telfort legt verder uit hoe dat in elkaar steekt.

Dan lijkt het er erg sterk op dat het druk is in je wifi omgeving. Dat is dan van invloed op de kwaliteit van je wifi verbinding.
Reputatie 8
Badge +11
jose1985 schreef:

....Want wat kan een versterker doen als de wifi 0.25 is....

Als je de versterker bekabeld aansluit heb je wél de beschikking over de 5Ghz band. Verder is de sterkte van het signaal van de router niet van belang bij bekabeld aansluiten.
Groot voordeel kan ook zijn dat je de versterker op een gunstiger plek in je woning kunt zetten.
Beste,

Wat er precies speelt: traagheid, haperingen of verslechterd bereik
Wij ervaren vanaf begin af aan al traag internet via de wifi. Alle instellingen zijn nagelopen en de kanalen zijn gecheckt. vaak valt bij Netflix de verbinding tijdelijk weg en youtube kijken op bijvoorbeeld de telefoon is een drama.

Bij snelheidsproblemen: welke (maximale) snelheid je van ons mag verwachten en wat jouw daadwerkelijke internetsnelheid is.
Ik heb een abbonnement voor 50Mbit glas. Via de v8 haal ik max ongeveer 20mbit binnen. Via een router die ik uit de voorraad van mijn werk heb geleend haal ik op 5ghz minimaal 48mbit binnen. Hierbij ook geen last meer met Netflix op de tv of youtube.

Of de snelheid en de kwaliteit van de verbinding bekabeld beter is dan via WiFi.
Ja, maar in dit geval niet relevant

Of je een wifiversterker gebruikt en of je hebt gelezen hoe je die het best kunt installeren.
Nee en eerlijk gezegd weiger ik 50 euro uit te geven om van de snelheid gebruik te kunnen maken waar ik uiteindelijk al maandelijks voor betaal. Tevens wil ik geen extra apparaat hoeven plaatsen.

Dit zijn de antwoorden op jullie vragen. Wat zijn nu de opties?
Ik ben over het algemeen heel tevreden met de kwaliteit die ik van Telfort ontvang, maar het steekt een beetje als je overal leest dat je het maar hebt te doen met een v8 modem en dat je maar een wifi versterker aan moet schaffen. Het is van mij uit een aanname dat dit voor mij ook het antwoord is:8
Ik zag dat mijn contractdatum al verlopen is en dat alle concurrenten eigenlijk standaard een 5ghz model leveren. Zoals ik al aangaf ben ik heel tevreden over de kwaliteit van de rest van mijn producten en dus wil ik liever niet overstappen dus hoop ik op een andere oplossing.

Vriendelijke groet,

Tom
Reputatie 3
Badge +8
Hi Tom, zo te lezen heb je al heel veel geprobeerd. Wanneer je verbinding zoveel trager is met je huidige modem, lijkt er daar iets niet goed te gaan. Ik ga dus in ieder geval je modem vervangen. Dat wordt inderdaad een V8 vanwege ons modembeleid. Laat je het me weten of dit een verbeterend effect heeft? Wanneer er geen verbetering is, gaan we uiteraard kijken naar andere mogelijke oplossingen. Ik hoor het graag van je!
Goedemiddag

Ik heb problemen met mij Wi-Fi. Sinds een paar weken valt de Wi-Fi steeds weg of is heel slecht. Dit gebeurd vooral als ik zwaardere dingen wil doen (netflix kijken, audioboek downloaden).
Er is niets veranderd aan de router. Deze staat ook in dezelfde kamer als mijn laptop.
Ik heb de router ook gerest naar de fabrieksinstellingen. Dit heeft ook niet geholpen.
Wat kan ik doen?

Groetjes Susan
Reputatie 8
Badge +19
susan1991 schreef:

Wat kan ik doen?

Je kan de eerste post in dit topic eens lezen.
Dit topic heet tenslotte niet voor niets '[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi'... 👍

Klik hieronder om te lezen.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808
[/quote]
Je kan de eerste post in dit topic eens lezen.
Dit topic heet tenslotte niet voor niets '[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi'... 👍

Klik hieronder om te lezen.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808[/quote]

Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen
Reputatie 8
Badge +19
susan1991 schreef:

Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen

Dat hij het tot voor kort wel goed deed zegt helaas niet zoveel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Wifi wordt steeds drukker omdat er steeds meer apparaten worden gebruikt en er ook steeds meer wifi-netwerken om je heen bijkomen, van buren etc.
Bij de tips staat ook het advies om met de app 'Wifi Analyzer' te controleren of je niet op een overbevolkt kanaal zit, en hoe je een rustiger kanaal kunt vinden en instellen.
Heb je dat ook al geprobeerd..?
Enterprise schreef:

susan1991 schreef:

Dat hij het tot voor kort wel goed deed zegt helaas niet zoveel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Wifi wordt steeds drukker omdat er steeds meer apparaten worden gebruikt en er ook steeds meer wifi-netwerken om je heen bijkomen, van buren etc.
Bij de tips staat ook het advies om met de app 'Wifi Analyzer' te controleren of je niet op een overbevolkt kanaal zit, en hoe je een rustiger kanaal kunt vinden en instellen.
Heb je dat ook al geprobeerd..?

Ja heb ik geprobeerd. Werkt ook niet. Ik heb het hulpprogramma doorlopen maar helpt allemaal niet
Reputatie 8
Badge +19
susan1991 schreef:

Ja heb ik geprobeerd. Werkt ook niet. Ik heb het hulpprogramma doorlopen maar helpt allemaal niet

Ik denk dat de modem vervangen dan de beste optie is.
Telfort leest mee dus die pikken dit wel op...
Enterprise schreef:

susan1991 schreef:

Ik denk dat de modem vervangen dan de beste optie is.
Telfort leest mee dus die pikken dit wel op...

Bedankt voor je hulp. Ondertussen is het modem er ook mee gestopt en heb ik telefonisch contact gezocht. Ze gaan een monteur sturen
Reputatie 8
Badge +19
susan1991 schreef:

Bedankt voor je hulp. Ondertussen is het modem er ook mee gestopt en heb ik telefonisch contact gezocht. Ze gaan een monteur sturen

Graag gedaan... 👍
Ik hoop dat deze het probleem voor je kan verhelpen.
Reputatie 1
Beste Telfort,
Al dagen heb ik totaal geen wifi meer.
Alle stappen van de probleemoplosser doorgelopen. maar geen wifi signaal
wat me ook op valt is dat ik onder security settings nadat ik een harde reset heb gedaan mijn SSID en wachtwoord niet meer kan veranderen. Ik krijg geen foutmelding maar de gegevens worden niet opgeslagen.
het betreft een zyxel P-2812HNU-F1
Reputatie 8
Badge +16
@Stefan.ellen,

Klinkt als een defecte WiFi-functie van het modem. Ik stuur je een nieuw exemplaar.
Met een beetje geluk heb je deze morgen al in huis. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Reputatie 1
Stephen - Telfort schreef:

@Stefan.ellen,

Klinkt als een defecte WiFi-functie van het modem. Ik stuur je een nieuw exemplaar.
Met een beetje geluk heb je deze morgen al in huis. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.

@Stephen dat is heel fijn. Ik zal het laten weten.
Reputatie 1
Ik kan het niet meer volgen.
Enkele weken geleden begon mijn modem (experia v8) het internetsignaal via de wifi te verliezen. Modem wel zichtbaar, maar geen internet via WiFi. Wel internet via de ethernetpoorten. Via kabel is een repeater aangesloten, dus ik kan wel een (ander) wifi signaal genereren.
Na klacht bij helpdesk is een ander modem opgestuurd dat binnen 5 minuten na aansluiten al overleed.
Na nieuwe klacht besloten een monteur te sturen. Deze heeft de splitter verwijderd en de dsl kabel direct aangesloten. Vervolgens heeft hij een nieuw modem aangevraagd dat gisteren is aangekomen. Weer een experia v8.
Na installatie leek (gisteren) alles ok, maar vanmiddag opnieuw geen internetverbinding via wifi.
Aan/uitzetten zowel als reset levert weer een werkend geheel, maar een paar uur later is weer bingo, geen internet via wifi.
Help!
Reputatie 8
Badge +16
@avdb55
Heb je de de stappen uit de startpost doorlopen?
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808/index1.html#post536435
Beste moderator,

Sinds drie weken valt onze wifi via de Experiabox V8 regelmatig uit voor lange tijd. Aan- uitzetten helpt tijdelijk.
Ik heb tot nu toe de probleemoplosser doorlopen, de router gereset (harde reset). Ook ben ik meerdere keren gewisseld van kanaal, om te kijken of dit iets uithaalt. Helaas..
Daarnaast geeft de snelheidstest gaan dat de snelheid van het internet momenteel lang niet zo snel is als hij zou kunnen zijn op ons adres en hapert de verbinding steeds vaker (streamen van muziek wordt enkele seconden onderbroken). De wifi-problemen zijn met telefoon, tv, en laptop. In onze situatie is verder niets veranderd, geen nieuwe apparatuur o.i.d. Tot drie weken geleden werkte alles naar behoren.

Ik hoor daarom graag wat u kunt doen om ons te helpen bij dit probleem..
Alvast bedankt,

Evelien
Reputatie 1
@nelly jacoba:
Wat dacht je zelf?
Met die probleemoplosser kom ik er niet.
Modem werkt. Er is wifi, apparaten herkennen het modem, er is signaal zichtbaar op analyzers.
Alleen, geen internetverbinding via wifi.
Er is wel internet nadat ik het modem opnieuw heb gestart (uit/aan) of na een reset. Na enige tijd valt dit signaal echter weer weg.
Reputatie 1
Stephen - Telfort schreef:

@Stefan.ellen,

Gisteren het modem aangesloten. en na het veranderen van de SSID en het wachtwoord werkt alles goed.
bedankt telfort.
wel jammer dat het geen zyxel is.

Reageer