Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi


Toon het eerste bericht

117 Reacties

Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jose, wat lastig dat de snelheid van je wifi heel erg schommelt. Gezien de stappen die je hebt doorlopen, lijkt het me raadzaam om je modem te vervangen. Er komt binnenkort een vervangend modem naar je toe.
jose1985
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Jose, wat lastig dat de snelheid van je wifi heel erg schommelt. Gezien de stappen die je hebt doorlopen, lijkt het me raadzaam om je modem te vervangen. Er komt binnenkort een vervangend modem naar je toe.



Dank je! Hopelijk is dat de oplossing.
jose1985
jose1985 schreef:

Wieger - Telfort schreef:

Hoi Jose, wat lastig dat de snelheid van je wifi heel erg schommelt. Gezien de stappen die je hebt doorlopen, lijkt het me raadzaam om je modem te vervangen. Er komt binnenkort een vervangend modem naar je toe.



Dank je! Hopelijk is dat de oplossing.



Helaas werkt de vervangende router net zo. De wifi blijft erg slecht. Weer hetzelfde gedaan als bij de vorige maar ook bij deze heeft dat geen baat. Hebben jullie nog een andere oplossing?
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jose, als je met de vervangende router hetzelfde probleem ervaart, dan zullen we inderdaad naar een alternatieve oplossing kijken. De wifi versterker kan je signaal zeker op de plekken waar de ontvangst nu wegvalt verbeteren. Tegelijkertijd heb je daarbij het voordeel dat je ook gebruik kan maken van de 5Ghz band.
jose1985
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Jose, als je met de vervangende router hetzelfde probleem ervaart, dan zullen we inderdaad naar een alternatieve oplossing kijken. De wifi versterker kan je signaal zeker op de plekken waar de ontvangst nu wegvalt verbeteren. Tegelijkertijd heb je daarbij het voordeel dat je ook gebruik kan maken van de 5Ghz band.



De wifi valt overal weg. Het maakt niet uit of ik nu boven of beneden ben. We hebben dezelfde router gekregen als hiervoor. Ik weet dat er ook de Experia box v10 is, zou het dat kunnen zijn? Ik ga in iedergeval geen 50 euro in een wifi versterker uitgeven. Want wat kan een versterker doen als de wifi 0.25 is.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Een Experiabox V10 kan ik niet aan je versturen. Het modembeleid van Telfort legt verder uit hoe dat in elkaar steekt.

Dan lijkt het er erg sterk op dat het druk is in je wifi omgeving. Dat is dan van invloed op de kwaliteit van je wifi verbinding.
GJC
Reputatie 7
Badge +10
jose1985 schreef:

....Want wat kan een versterker doen als de wifi 0.25 is....


Als je de versterker bekabeld aansluit heb je wél de beschikking over de 5Ghz band. Verder is de sterkte van het signaal van de router niet van belang bij bekabeld aansluiten.
Groot voordeel kan ook zijn dat je de versterker op een gunstiger plek in je woning kunt zetten.
TomEngelen
Beste,

Wat er precies speelt: traagheid, haperingen of verslechterd bereik
Wij ervaren vanaf begin af aan al traag internet via de wifi. Alle instellingen zijn nagelopen en de kanalen zijn gecheckt. vaak valt bij Netflix de verbinding tijdelijk weg en youtube kijken op bijvoorbeeld de telefoon is een drama.

Bij snelheidsproblemen: welke (maximale) snelheid je van ons mag verwachten en wat jouw daadwerkelijke internetsnelheid is.
Ik heb een abbonnement voor 50Mbit glas. Via de v8 haal ik max ongeveer 20mbit binnen. Via een router die ik uit de voorraad van mijn werk heb geleend haal ik op 5ghz minimaal 48mbit binnen. Hierbij ook geen last meer met Netflix op de tv of youtube.

Of de snelheid en de kwaliteit van de verbinding bekabeld beter is dan via WiFi.
Ja, maar in dit geval niet relevant

Of je een wifiversterker gebruikt en of je hebt gelezen hoe je die het best kunt installeren.
Nee en eerlijk gezegd weiger ik 50 euro uit te geven om van de snelheid gebruik te kunnen maken waar ik uiteindelijk al maandelijks voor betaal. Tevens wil ik geen extra apparaat hoeven plaatsen.

Dit zijn de antwoorden op jullie vragen. Wat zijn nu de opties?
Ik ben over het algemeen heel tevreden met de kwaliteit die ik van Telfort ontvang, maar het steekt een beetje als je overal leest dat je het maar hebt te doen met een v8 modem en dat je maar een wifi versterker aan moet schaffen. Het is van mij uit een aanname dat dit voor mij ook het antwoord is:8
Ik zag dat mijn contractdatum al verlopen is en dat alle concurrenten eigenlijk standaard een 5ghz model leveren. Zoals ik al aangaf ben ik heel tevreden over de kwaliteit van de rest van mijn producten en dus wil ik liever niet overstappen dus hoop ik op een andere oplossing.

Vriendelijke groet,

Tom
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Hi Tom, zo te lezen heb je al heel veel geprobeerd. Wanneer je verbinding zoveel trager is met je huidige modem, lijkt er daar iets niet goed te gaan. Ik ga dus in ieder geval je modem vervangen. Dat wordt inderdaad een V8 vanwege ons modembeleid. Laat je het me weten of dit een verbeterend effect heeft? Wanneer er geen verbetering is, gaan we uiteraard kijken naar andere mogelijke oplossingen. Ik hoor het graag van je!
susan1991
Goedemiddag

Ik heb problemen met mij Wi-Fi. Sinds een paar weken valt de Wi-Fi steeds weg of is heel slecht. Dit gebeurd vooral als ik zwaardere dingen wil doen (netflix kijken, audioboek downloaden).
Er is niets veranderd aan de router. Deze staat ook in dezelfde kamer als mijn laptop.
Ik heb de router ook gerest naar de fabrieksinstellingen. Dit heeft ook niet geholpen.
Wat kan ik doen?

Groetjes Susan
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
susan1991 schreef:


Wat kan ik doen?


Je kan de eerste post in dit topic eens lezen.
Dit topic heet tenslotte niet voor niets '[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi'... 👍

Klik hieronder om te lezen.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808
susan1991
[/quote]
Je kan de eerste post in dit topic eens lezen.
Dit topic heet tenslotte niet voor niets '[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi'... 👍

Klik hieronder om te lezen.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808[/quote]

Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
susan1991 schreef:


Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen


Dat hij het tot voor kort wel goed deed zegt helaas niet zoveel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Wifi wordt steeds drukker omdat er steeds meer apparaten worden gebruikt en er ook steeds meer wifi-netwerken om je heen bijkomen, van buren etc.
Bij de tips staat ook het advies om met de app 'Wifi Analyzer' te controleren of je niet op een overbevolkt kanaal zit, en hoe je een rustiger kanaal kunt vinden en instellen.
Heb je dat ook al geprobeerd..?
susan1991
Enterprise schreef:

susan1991 schreef:


Ja daar heb ik naar gekeken. Ik krijg alleen tips te zien om mijn Wi-Fi te versterken. Alleen deed hij het tot voor kort goed. Hij staat ook naast mijn computer. Dus daar kan het niet aan liggen


Dat hij het tot voor kort wel goed deed zegt helaas niet zoveel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Wifi wordt steeds drukker omdat er steeds meer apparaten worden gebruikt en er ook steeds meer wifi-netwerken om je heen bijkomen, van buren etc.
Bij de tips staat ook het advies om met de app 'Wifi Analyzer' te controleren of je niet op een overbevolkt kanaal zit, en hoe je een rustiger kanaal kunt vinden en instellen.
Heb je dat ook al geprobeerd..?



Ja heb ik geprobeerd. Werkt ook niet. Ik heb het hulpprogramma doorlopen maar helpt allemaal niet
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
susan1991 schreef:


Ja heb ik geprobeerd. Werkt ook niet. Ik heb het hulpprogramma doorlopen maar helpt allemaal niet


Ik denk dat de modem vervangen dan de beste optie is.
Telfort leest mee dus die pikken dit wel op...
susan1991
Enterprise schreef:

susan1991 schreef:


Ja heb ik geprobeerd. Werkt ook niet. Ik heb het hulpprogramma doorlopen maar helpt allemaal niet


Ik denk dat de modem vervangen dan de beste optie is.
Telfort leest mee dus die pikken dit wel op...



Bedankt voor je hulp. Ondertussen is het modem er ook mee gestopt en heb ik telefonisch contact gezocht. Ze gaan een monteur sturen
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
susan1991 schreef:



Bedankt voor je hulp. Ondertussen is het modem er ook mee gestopt en heb ik telefonisch contact gezocht. Ze gaan een monteur sturen


Graag gedaan... 👍
Ik hoop dat deze het probleem voor je kan verhelpen.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)