Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

• 30 december 2016
  • 220 reacties
  • 17777 keer bekeken

Toon het eerste bericht

220 reacties

Reputatie 1
Dankjewel @Wieger - Telfort voor je snelle antwoord en handelen. Ik heb het nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd, en zo op het eerste gezicht lijkt de verbinding beter te zijn. Ik stuur het oude terug. Bedankt!
Reputatie 1
@Wieger, nieuwe modem al ontvangen. Installatie piece of cake. Alles werkt weer zoals vanouds. Hele gezin blij met goed functionerende wifi!! Dank!!
Reputatie 7
Badge +7
Dat is erg goed nieuws! Fijn dat jullie weer kunnen genieten van je wifi! 😳
Hoi, hier ook steeds vaker haperende wifi, ondanks alle tips en tricks. Modem is een P-2812HNU-F1.

Suggesties?
Sinds een week problemen met wifi . Vooral op mijn mobiel en dan gewoon thuis. . Inmiddels nieuwe V8 mediabox. Nog slechter. Ik heb ook rustiger kanaal opgezocht. Meerdere keren gebeld. Heb in nog geen week tijd bijna 3000 mb verbruikt. Denk er hard over om over te stappen.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi,

Ik ervaar ook al maanden lang dat de wifi verbinding compleet wegvalt. De modem ZyXEL P-2812HNU-F1 diverse keren met een softreset en hard reset de modem gereset. Er is niet veranderd in het huishouden of naar mij weten bij de buren. Topics geraadpleegd en ook via wifi analyser een rustig kanaal opgezocht en de modem van de auto stand afgehaald.
Tv blijft het wel doen, up en dl snelheid is 27 om 26 Mbps, is verder ok. Binnen een uur valt deze zeker om de 10 minuten uit voor ruim een minuut. Op alle apparaten verschijnt dan ook een uitroepteken met beperkte internettoegang. Als het internet weer bij komt, dan kunnen we weer even internetten tot de volgende uitval. Het lijkt dat de interval steeds korter wordt.

Graag uw advies. Want hier worden we gek van.
Ook ik zou graag mijn modem laten vervangen.

Wat er precies speelt:
Slecht wifi signaal. Het streamen van bv Netflix of skypen is niet mogelijk. (blokkerig beeld, krakend piepende audio), tv kijken kan alleen bekabeld.

Of het probleem speelt sinds er iets is gebeurd in of rondom je huis:
Het modem presteerde al slecht in ons vorige huis (appartement). Na verhuizing naar eengezinswoning glasvezel gekregen. Hier is het zo mogelijk nog slechter.

Dat je de bovenstaande tips hebt opgevolgd.
Jep, modem gereset, ander kanaal geselecteerd.

Bij snelheidsproblemen: welke (maximale) snelheid je van ons mag verwachten en wat jouw daadwerkelijke internetsnelheid is.
Via de glasvezel zou 50mbit haalbaar moeten zijn. Als ik de speedtest doe krijg ik echter de foutmelding: LATENTIETESTFOUT. Blijkbaar is de speedtest het eens met mijn bevindingen.

Welk modem je van ons hebt en of je problemen ondervindt bij één of meerdere apparaten.
V8. Probleem is met alle apparaten op de wifi.

Of de snelheid en de kwaliteit van de verbinding bekabeld beter is dan via WiFi.
Ja.

Of je een wifiversterker gebruikt en of je hebt gelezen hoe je die het best kunt installeren.
Ja. Fritz aangeschaft. Dit levert echter geen verbetering op.

Mvg,
Timo
De moderators vanuit Telfort laten dit draadje een beetje met rust. Ik heb iig nog geen reactie gehad de afgelopen week.
Er is mij een nieuw modem toegezegd maar helaas niets van bekend. Nog steeds geen wifi. Ik heb inmiddels de beslissing gemaakt ik stap volgende maand over. Gisteren werd ik gebeld door een monteur oud die bij mij wou komen kijken. Maar voor mij hoeft het niet meer. Jammer. Jarenlang geen probleem gehad. Hier scheiden onze wegen Telfort
Reputatie 7
Badge +7
@Tropical, het lijkt er bij jou op dat je modem kapot aan het gaan is. Heb een vervanger besteld.
@Timaat, ook voor jou heb ik een vervangend modem besteld. Hopelijk biedt dit verbetering.
@paetsstraat, heb je de adviezen in dit topic gevolgd?
@Lisalisa, jammer om te horen. Omdat je modem begin november al was vervangen, wilde wij met een monteur kijken wat de storing was.
@Wieger - Telfort

Bij deze de lange samenvatting van mijn probleem... hopelijk snel een oplossing, want mijn mobiel naar onbeperkt 4g zetten lijkt haast makkelijker en iig sneller :(

Wat er precies speelt: traagheid, haperingen of verslechterd bereik
Problemen:
- Traag internet via WIFI (speedtest snelheden wisselen tussen 0.1 en 10 mBit)
- Wel verbinding met WIFI, maar geen internet (met meerdere mobiele telefoons, laptop, etc).

Of het probleem speelt sinds er iets is gebeurd in of rondom je huis: bijvoorbeeld dat je nieuwe buren hebt of dat er is geklust in huis.
Niets gebeurd.

Dat je de bovenstaande tips hebt opgevolgd.
Ja, meerdere malen. Zonder goed succes

Bij snelheidsproblemen: welke (maximale) snelheid je van ons mag verwachten en wat jouw daadwerkelijke internetsnelheid is.
Gaat dus om de wifi: gemiddeld 5-10mBit, maar periodes onder de 1.... Ik hoop dat ik meer mag verwachten..

Welk modem je van ons hebt en of je problemen ondervindt bij één of meerdere apparaten. Speelt het probleem bij slechts één apparaat dat verbinding maakt met WiFi, dan kun je het best contact opnemen met de leverancier.
Modem: P-2812HNU-F1

Of de snelheid en de kwaliteit van de verbinding bekabeld beter is dan via WiFi.
Ja

Of je een wifiversterker gebruikt en of je hebt gelezen hoe je die het best kunt installeren.
Nee
Reputatie 1
Badge +1
@Wieger - Telfort

Modem vandaag ontvangen, dank hiervoor!
Alle kabels overgezet van de Zyxel model naar de Expedia v8 box. Echter bij het aanzetten van de box gaan alle lampjes tegelijk branden en blijven ook aan.
Na een 20 min toch maar gereset, maar dit heeft geen enkele zin. Met of zonder kabels gaan alle lampjes direct branden na het aanzetten van de modem en knippert er niets.
De oude modem toch maar weer even teruggezet en alles werkt weer zoals voorheen. Dus aan de bekabeling kan het niet liggen. Opgestuurde box mogelijk defect ?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tropical, je hebt inderdaad een kapotte Experiabox gekregen. 😞 Excuses hiervoor. Heb gelijk een nieuwe besteld voor je. Kan je het nog even volhouden met je Zyxel in de tussentijd?

Bedankt voor de reactie, paetstraat. Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Hopelijk brengt dit verbetering voor je.
Reputatie 1
Badge +1
@Wieger - Telfort
Modem gisteren ontvangen, alhoewel dit volgens mij geen hele nieuwe is maar iets van een gereviseerde (hier en daar krasjes op het witte paneel,en geen beschermfolie) werkt deze momenteel beter dan de Zyxel modem. Gisteren geen uitval meer gehad en bijna een verdubbeling van de downloadsnelheid.
Dank voor de snelle service!, in de hoop dat deze het beter doet.
Reputatie 6
Badge +7
@Tropical; Wieger is er nu niet, maar ik las je bericht. Fijn dat het nu beter werkt met het andere modem en bedankt voor je bericht 🙂. Een fijn weekend!
Beste Telfort, helaas ondervinden wij met onze modem, ZyXEL P-2812HNU-F1, ook al enige tijd langzame en wegvallende wifi. Het wisselen van kanalen heeft in het verleden ook niet veel verbetering geboden. Het aan- en uitzetten of volledig loskoppelen van de modem geeft voor korte tijd wat verbetering, maar is vaak van korte duur. Overigens ondervinden wij met de bekabelde decoders ook regelmatiger storing (wegvallend tv signaal en vertraging).
Lijkt of onze modem steeds slechter functioneert en onze oudste decoder (ruim 7 jaar) ook niet erg best meer is.
Zijn er modernere en verbeterde materialen beschikbaar?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mvd72, welkom op het forum en het kan zijn dat je Zyxel aan pensioen toe is. Je ontvangt met 2 werkdagen een nieuw modem van ons. Laat je weten of het daarmee verbeterd?
Goedemiddag,
Sinds enkele maanden valt wifi steeds vaker uit, en sinds dit weekend helpt uit/aanzetten van wifi of modem, of resetten van modem niet meer. Het gaat om een Zyxel P-2812HNU-F1 modem. Het lijkt of we wifi signaal hebben maar we kunnen er niet over internetten (op drie apparaten), bedraad hebben we wel internettoegang.

zelf gedaan: wifi knop uit/aan (reageert wisselend, sinds gisteren niet meer)
modem uit/aan (tot dit weekend hielp dat voor een week of twee)
reset modem, vandaag gedaan, instellingen wifi zijn echter niet meer aan te passen, blijft oude naam doorgeven in de wifi lijst van onze apparaten.
Er zijn geen wijzigingen geweest in of rondom ons huis.
apparaten geven aan dat ze verbonden zijn met wifi maar we komen er het internet niet mee op.
Graag jullie advies!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi carolien, welkom op het forum. Je Zyxel zal zijn beste tijd gehad hebben. Tijd voor een vervangend modem. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Kan je het nog even volhouden?
Dank je Wieger, dan wacht ik dat even af
Badge
De laatste 4 weken regelmatig problemen met de internet verbinding, tv kijken en het wifi. Alle tips uit het topic opgevolgd. Al meerdere keren de Arcadyan VGV7519 gereset. Dan werkt het weer een weekje. Dan ineens geen signaal op tv meer, wegvallende wifi of heel langzaam wifi.

Behoorlijk vervelend allemaal. Jarenlang geen enkel probleem gehad en nu al 4 weken achter elkaar problemen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi eholsteijn, goed dat je het hier meldt, want ik kan me voorstellen dat dat vervelend wordt/is om iedere keer te resetten. Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega's via Twitter en dat zij hebben gevraagd om de DSL-kabel korter te maken of te vervangen. Is dat gelukt en wat heeft dat opgeleverd?
Beste Telfort,

Ik heb al enige jaren een ZyXEL.
De afgelopen weken viel al eens de verbinding weg, maar na uit-en-aan zetten van de modem ging het weer goed.
Vandaag hielp niets meer. Het lampje 'WLAN/WPS' is uit en blijft uit.
Wlan on/off, Modem aan/uit, terug naar fabrieksinstellingen: geen enkele reactie. Geen wifi.
Wifi is voor mij noodzakelijk, want ook de printer zit op wifi en die heb ik toch echt nodig voor mijn werk.

Graag zo snel mogelijk een oplossing.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erwin, welkom!

Je Zyxel is aan vervanging toe. Niet getreurd; er is een nieuw modem onderweg naar je. Die komt snel jouw kant op.
Onze verbinding is de laatste maanden heel vervelend. Hij gaat van 0.25 mbps tot 40 mbps. We hebben al een ander kanaal geprobeerd en hebben ook de modem een harde reset gegeven. Niks van dit heeft geholpen. We hebben een Experia box v8. Hopelijk kunnen jullie hier iets aan doen.

Reageer