Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

• 30 december 2016
  • 220 reacties
  • 17777 keer bekeken

Toon het eerste bericht

220 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@vanNobelen01,

Ik vrees dat de WiFi-functie van je modem is overleden. Het beste is om je modem te vervangen. Laat even een berichtje achter voor akkoord dan zorg ik ervoor dat je binnen enkele werkdagen een nieuw modem van ons ontvangt.
Beste Stephen, ik ben akkoord. Heb je nog gegevens nodig of heb je voldoende aan het op mijn account ingevulde postcode en huisnummer?

Mvg,
Koos
Reputatie 8
Badge +16
Beste Stephen, ik ben akkoord. Heb je nog gegevens nodig of heb je voldoende aan het op mijn account ingevulde postcode en huisnummer?

Mvg,
Koos

Zie privébericht
Reputatie 1
Badge
Zou ik ook een nieuwe modem mogen?
Na 5 jaar in gebruik, is de WiFi raar gaan doen, hij valt de hele tijd uit.
(heb al van alles geprobeerd)

Had mijn probleem al eerder verteld in de topic, maar heb niets van jullie vernomen.

Zouden jullie graag een nieuwe willlen sturen?

Bvd,

Shivano
Reputatie 8
Badge +16
@Shivano33,

Geen probleem! Een nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - Telfort

Hartelijk dank.
Na bovenstaande tips te hebben uitgevoerd nog steeds last van een slechte en vooral trage WiFi verbinding. Hierbij mijn ingevulde gegevens:

wat speelt er
traagheid, verslechterd bereik en haperingen van o.a. Netflix( elke keer opnieuw bufferen of zelfs de stream stoppen). Snelheid bij deze problemen is niet meer te meten via WiFi. Snelheid bekabeling is dan maximaal

Het probleem speelt sinds
Verandering glasvezelpakket c.q. verandering modem (Sitecom wlr-4004 naar experiabox V8 (waar overigens een V10 beloofd was door de klantenservice medewerker o.a. ivm WiFi snelheid die ik nu had en zou krijgen door gebruik van experiabox

Welk modem je van ons hebt en of je problemen ondervindt bij één of meerdere apparaten.
Experiabox v8, probleem speelt bij alle draadloze apparaten zodra apparaat verder van experiabox komt.

Is de snelheid en de kwaliteit van de verbinding bekabeld beter is dan via WiFi.
Ja

Of je een wifiversterker gebruikt
Nee
Mijn wifi werkte sinds gisteren niet meer. Eerst brandde het wifilampje op mijn zyxelmodem nog. Na restart (power uit en weer aan) is ook het lampje niet meer aan. Ik heb het blauwe knopje geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Daarna gereset met de hardware resetknop achter de modem. Wifilampje blijft uit staan. Bedraad internet werkt nog wel. Nog andere mogelijkheden of stuurt Telfort een nieuwe modem op?
Reputatie 8
Badge +16
@edwinl,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de WiFi-verbinding. Heb je ook andere WiFi-kanalen uitgeprobeerd? In afwachting van jouw reactie.

@Chlnl,

Tijd voor een nieuw modem. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 🙂
@Stephen - Telfort
Andere kanalen geprobeerd. Ook 20/40mhz echter viel de verbinding nog steeds weg gisteravond. Zelfs de experiabox verplaatst gehad.( Monteur had deze in eerste instantie onderin de meterkast gepropt, waar ik hem zelf die dag al uit heb gehaald.)

Daarnaast: als.ik op dezelfde verdieping zit, maar niet in de zelfde ruimte daalt het signaal al flink. Snelheid is dan doen 0.04mbps ( speedtest app) en daarna bij upload de melding dat er een netwerk fout is opgetreden. Mijn WiFi valt dan zelfs weg ( ook andere apparaten geprobeerd)
Reputatie 8
Badge +16
@edwinl,

Bedankt voor je bericht. Zie privébericht.
Hier ook sind een paar dagen zeer traag internet (via wifi).
Modem gereset, op een minder druk kanaal gezet.
Dit levert geen verbetering op.
van de 50 mb wordt zo'n beetje 0,5 down en 1 up gehaald.
Is niet wat je van glasvezel verwacht.
Reputatie 8
Badge +16
@Mano19000,

Zo een lage snelheid mag je inderdaad niet verwachten. Graag ontvang ik je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Sinds vorige week (er zijn geen veranderingen aangebracht) valt het wifi signaal van mijn ExperiaBox V8 op meerdere willekeurige momenten op de dag weg (elke dag). Dan is de Experiabox via het IP adres niet meer bereikbaar om te resetten. Regelmatig heb ik nu de router handmatig gereset, maar de lost het slechts tijdelijk op.
Het wifi signaal is dan op de laptop, tablet of telefoon niet meer beschikbaar, m.a.w. het ligt niet aan 1 apparaat.
De snelheid van de verbinding is (volgens de Telfort Speedtest) Upload 1,3 Mbps | Download 8,6 Mbps | Ping 35 ms | Jitter 47 ms.
(volgens http://www.internetsnelheid-testen.nl) Upload 1,25 Mbps | Download 8,27 Mbps | Latency 50ms |

Bij mijn abonnementsgegevens staat: 100Mbit / 5Mbit Geleverd: 42Mbit. Dit wijkt nogal af, zo te zien.

De bekabeling heb ik gecontroleerd en is in orde.

Wie kan mij helpen?

Groet, Eddy
Reputatie 8
Badge +2
Hai Eddy! Goed dat je je tot het forum wendt! Jammer dat de draadloze verbinding momenteel niet lekker werkt. Hier is vast iets aan te doen. De reset van het modem is inderdaad een goed begin. Het is aan te raden om vervolgens het kanaal te veranderen om ervoor te zorgen dat het signaal van het modem op een frequentie wordt uitgezonden die niet zo druk is. Tips en trucs hiervoor vind je op deze en deze pagina's. Ik vermoed dat je het veranderen van het kanaal al verbetering zult merken. Houd je me op de hoogte van de vorderingen?
Reputatie 2
Badge +4
Als ik naast het modem zit heb ik 38/22 WIFI snelheid en dat vind ik voor wat ik doe prima. Ik kan dan naar de toer kijken. Maar bij het eten neem ik de Ipad mee en dan wordt de snelheid 0.85/0.20 en dan ik kijken naar de toer niet meer mogelijk. De afstand van naast het modem naar de eettafel is ongeveer 6 meter.
Ik heb al van kanalen gewisseld maar dat mocht niet baten. Er staan ook geen meubel of zo ervoor dus een open verbinding. Ik heb jullie nieuwste modem maar twijfel wel of die sterk genoeg uitzend. Wat is hier de oplossing voor

Marcel
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Marcel, verstandig dat je je vraag stelt. Het is balen dat je bij je eettafel de Tour de France niet meer kan kijken. Goed dat je al gekeken hebt of je zelf je verbinding kon verbeteren. Voor de zekerheid heb ik je modem vervangen. Kan je laten weten of je met een nieuw modem wel weer TV kan kijken aan de eettafel?
Reputatie 1
Beste Michael,

Het aanpassen van het kanaal lijkt tot nu toe de oplossing te zijn.
Dank voor de reactie en tip!

Groet, Eddy
Ik heb een zyxel modem en ik heb al een jaar dagelijks last van een wegvallende wifi rond hetzelfde tijdstip, rond half tien in de avond. Hierdoor valt op de smart tv netflix uit en regelmatig ook de andere apparaten die met de wifi verbonden zijn.

Ik hoor graag welke oplossingen er mogelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Dave, wat lastig dat je verbinding telkens op hetzelfde tijdstip uitvalt. Heb je de oplossingen hierboven geprobeerd? Zo ja, kan je me vertellen wat de lampjes op je modem doen als je verbinding uitvalt?
Reputatie 1
Beste medewerker van Telfort,

Ik heb een Experia Box v8. Sinds het begin is bedrade verbinding perfect, alleen laat de WiFi verbinding te wensen over. Dichtbij de modem is de verbinding matig -hij valt af en toe kort weg-, maar één kamer verderop, gescheiden door slechts een gipswand en geen zware elektronische apparatuur, is de verbinding al zeer slecht. De snelheid is er extreem laag (rond 10kb/s) en de verbinding valt regelmatig compleet weg voor een aantal minuten, waardoor ik altijd weer naar de (kamer met de) modem moet verplaatsen om te kunnen surfen.

Ik heb de stappen hierboven vele malen gevolgd zonder succes (inclusief het veranderen naar een rustig kanaal). Het ligt ook niet aan het ontvangend apparaat, want alle apparaten in huis ondervinden hetzelfde probleem. Zoals gezegd is het probleem puur WiFi; de bedrade verbindingen (internet + TV) werken prima. Aangezien het slechts een dunne gipswand is waarachter WiFi al slecht is, is een versterker geen oplossing; deze afstand zou een goed werkende draadloze verbinding makkelijk moeten redden.
Graag hoor ik van u! Bedankt.

Bas

-edit-
Bij het draaien van de Telfort speedtest komt het probleem ook mooi naar voren:
-------------------
LATENTIETESTFOUT

Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals.

--------------------
Een paar pogingen later deed hij het wel:
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/099b3060-b7f7-11e7-955e-af8bedc28fc8
Reputatie 1
Beste Jurgen

Ik heb een Zyxel modem router. Sinds het begin is bedrade verbinding perfect, alleen laat sinds een paar weken de WiFi verbinding erg te wensen over. Regelmatig valt internet via de wifi weg (melding geen verbinding met internet, terwijl de verbinding goed is. Bekabeld geen enkel issue daarentegen.

Ik heb de stappen hierboven vele malen gevolgd zonder succes (inclusief het veranderen naar een rustig kanaal). Het ligt ook niet aan het ontvangend apparaat, want alle apparaten in huis ondervinden hetzelfde probleem. Zoals gezegd is het probleem puur WiFi; de bedrade verbindingen (internet + TV) werken prima. Alle lampjes branden ook normaal. Hoor graag suggesties het probleem op te lossen (of zou het een hardware probleem kunnen zijn wat door vervanging van het modem te verhelpen is.
Groet, David
Het is een vaker voorkomend fenomeen, een Zyxel met langzaam slechter wordende wifi.
Vervanging is dan de remedie.
Webcare helpt je verder als ze aan je topic toe zijn.
Reputatie 1
Thx Nelly, hopelijk gebeurt dat snel. 😉
Reputatie 7
Badge +7
@basjacobs, allereerst complimenten voor het doorlopen van alles tips! Als je al onze tips hebt doorlopen en je wifi verbinding nog steeds niet vooruit te branden is, dan zal een vervanging noodzakelijk zijn. Heb daarom een vervangend modem voor je besteld.
@dvnieuwpoort, ook voor jou complimenten voor het volgen van de tips. Het vermoeden van nelly jacoba deel ik. Ook voor jou heb ik een vervangend modem besteld.

Bedankt voor het reageren, nelly jacoba! 🙂

Reageer