Sticky

[Tips van Telfort] Geen, traag of wegvallend WiFi

Badge +13
Werkt WiFi niet of niet naar behoren? Doorloop dan alle stappen op deze pagina.

Na de Probleemoplosser ...

Hebben de stappen niet gebaat? Dan helpen we je graag verder in dit topic. Plaats een reactie met alle stappen die je in de Probleemoplosser hebt doorlopen.

Vermeld ook:

Wil je direct aan huis geholpen worden bij je WiFi-probleem? Maak dan een afspraak met een WiFi-monteur.

171 reacties

sinds enige tijd valt de wifi steeds uit, lampje op de modem van de wifi staat dan uit of knippert.
hij start weer als je de knop van de wifi even ingedrukt houdt, modem herstarten werkt niet .
in het begin was dit af en toe, maar nu wordt het steeds vaker, iemand nog een idee wat dit zijn kan.
wij hebben de P-2812HNU-F1 al jaren en nooit geen problemen mee gehad.
misschien kapot ?
gr. Richard
Reputatie 8
Badge +2
@Ricardo121,

Het is uiteraard niet ondenkbaar dat het exemplaar dat je hebt zijn langste tijd heeft gehad. Maar voordat we mogelijk onnodig de hardware gaan vervangen, wil ik graag van je weten of je het modem onlangs een harde reset hebt gegeven door het verzonken resetknopje 15 seconden ingedrukt te houden met een paperclip. De standaardwaarden zijn dan weer van kracht, en vanuit deze standaard ' zou het goed moeten werken'.

Voor de duidelijkheid: een laatste succesvolle reset dateert van 09-12. Heb je het daarna nog eens geprobeerd?

Hoor graag je bevindingen.
ik woon in renswoude en wij hebben een sitecom router alleen de wifi doet het vaker niet dan wel en als we bellen dan zeggen jullie steeds hetzelfde maar dat werkt niet kunnen jullie de wifi niet gewoon normaal maken want het is erg storend terwijl ik dit wou sturen viel het er weer uit we hebben zelfs een wifi versterker van 200 euro gekocht maar de wifi is zo slecht ik zou telfort niet adviseren te slechte wifi en waarschijnlijk verwijderen jullie deze reactie
Badge
Sinds 2 weken is mijn wifi zeer traag. (werkte al jaren goed). Modem ZyXEL P-2812
Nu kan ik ook geen verbinding meer maken met de Samsung Smart TV, model UE40ES6340.
Bekabeld werkt de TV internet wel goed. Ik heb digitenne dus ik gebruik de TV wifi voor de Samsung Smart Hub.
Heb de modem gereset, ander kanaal gekozen, TV gereset, wifi versterker uitgezet, enzovoorts.........
Wat ik dadelijk nog ga proberen is de TV bij mijn buren op WIFI verbinding te krijgen.
Maar ook op de computer duurt het laden van een filmpje een eeuwigheid.
Mijn gevoel zegt dat het probleem aan de modem ligt.....
Graag tips of een andere modem?

Groetjes Co.
Beste Jurgen, Sinds kort is de wifi niet meer stabiel, op alle apparaten. Ik heb alles al geprobeerd, maar de wifi verbinding blijft weg vallen. Ook Network Stumbler bood geen soelaas. Misschien wordt het eens tijd om mijn oude V8 te vervangen door een V10?

bvd.

Erik (1001048493)

Jurgen - Telfort schreef:

In dit topic lees je de vijf belangrijkste tips om plotseling traag of haperend WiFi te verhelpen en wat je doet als deze tips geen hulp bieden. [...] Wil je direct aan huis geholpen worden bij je WiFi-probleem? Maak dan een afspraak met een WiFi-monteur.

Sinds een week hebben wij problemen met onze Experiabox v8. Enorm onstabiele wifi verbinding, vaak schakelt de telefoon over naar 4G.
Ik heb alle reset stappen ondernomen en zelfs de Experiabox naar fabrieksinstellingen gereset.
Dit heeft heel even gewerkt, want bij een speedtest na de harde reset had ik gewoon weer de 30/40 Mbps die ik behoor te halen. (Dit binnen een straal van 1m van de Experiabox vandaan). Binnen een minuut vertoont het signaal alweer kuren. Filmpjes op youtube, facebook verversen lukt niet, dus ik doe weer een speedtest en deze schommelt nu tussen de 0,1 en 1,0 Mbps, maar komt er zéker niet boven.

Als ik daarna het modem reset dmv. stroom eraf veranderd er eigenlijk niets. De trage verbinding blijft...

Ik woon in een rijtjeshuis dus heb ook het wifi kanaal bekeken. Eerst een scan gedaan zodat ik kon zien wat de buren gebruikten, en daar een afwijkend kanaal voor gekozen; geen verbeterd resultaat.

Wat te doen?
Badge +13
@ni1001048493,

Vervelend om te horen dat je wifi-verbinding blijft wegvallen. Ik mis nog antwoord op een paar vragen om je verder te kunnen helpen.

Sinds wanneer speelt het probleem en is er in de tussentijd iets veranderd?
Reputatie 8
Badge +2
@jboom03,

Jammer dat de geboden hulp geen structurele oplossing heeft geboden. Kun je aangeven wat je al gedaan hebt aan de hand van de hierboven staande tips en trucs? Vanaf deze kant kunnen wij WiFi niet 'gewoon normaal' maken. Het is nu eenmaal een dienst die volledig afhangt van factoren bij jou op locatie, ervan uitgaande dat het modem dat je hebt, doet wat het moet doen.

Ik hoor graag van je.
Badge
Hallo,

Mijn WiFi doet vervelend. Hij valt al lange tijd (een jaar, twee jaar?) heel vaak uit. Uit- en aanzetten werkt dan wel even maar binnen twee dagen valt ie dan sowieso weer uit en soms doet het internet maar het vijf minuten waarna het weer uitvalt. Resetten heeft geen effect hierop en ook alle andere tips hebben geen effect. Verder geen veranderingen in of rondom het huis gehad in die tijd.

Ook is mijn internet traag. Ik zou 50Mbit/5Mbit moeten hebben maar ik heb tussen de 10 en 20Mbit/4Mbit.

Ik heb een Zyxel en het probleem doet zich voor op al mijn apparaten (tv, laptop, telefoon). Via kabel heb ik hetzelfde probleem.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Vriendelijke groet,
Karen
Reputatie 5
Badge +1
@Karen,

Dat klinkt niet best! Ik moet zeggen dat je het nog goed uithoudt met het modem als je al twee jaar een wegvallende verbinding ervaart! :8

Goed dat je zelf al aan het testen bent geweest! Je hebt ook heel netjes je klantnummer aan je profiel toegevoegd zie ik! Dank je, want nu kan ik direct een ander modem voor je aanvragen. 🙂

Geef je hier een seintje als de pakketbezorger is geweest?
Badge
Leon - Telfort schreef:

@Karen,

Dat klinkt niet best! Ik moet zeggen dat je het nog goed uithoudt met het modem als je al twee jaar een wegvallende verbinding ervaart! :8

Goed dat je zelf al aan het testen bent geweest! Je hebt ook heel netjes je klantnummer aan je profiel toegevoegd zie ik! Dank je, want nu kan ik direct een ander modem voor je aanvragen. 🙂

Geef je hier een seintje als de pakketbezorger is geweest?

Dankjewel Leon voor de snelle service! Ik heb het modem woensdag ontvangen en gisteravond geïnstalleerd. Tot nu toe werkt alles prima 🙂
Reputatie 5
Badge +1
@Karen,

Te gek! 😃

Bedankt voor de terugkoppeling en ik zou zeggen veel plezier ervan!

Fijn weekend alvast!
Ik heb ook sinds een kleine week veel problemen met de WiFi, experia box V8. De tv, via een internetkanaal, werkt maar de telefoon of I pad via WiFi niet. Soms heb ik WiFi als ik de router herstart maar niet eens altijd. Ik heb alles al gedaan wat er wordt beschreven, router verplaatsen, bellen met Telfort voor advies, de router herstarten ( knopje 20 sec indrukken) tot de router op andere kanalen zetten. Er is niets in huis of omgeving veranderd. What else?
Reputatie 8
Badge +2
@pbijen,

Bedankt voor dit signaal.

Goed om te horen dat je al van alles hebt geprobeerd voor een permanente oplossing. Het veranderen van het kanaal is het belangrijkst in jouw situatie. Het is helaas niet zo dat het eenmalig veranderen van het kanaal de problemen direct wegneemt. Het is zaak dat je gaat zoeken naar het beste signaal (of het minst drukbezette in ieder geval). Als kanaal 7 niet goed werkt, probeer dan kanaal 9. Als kanaal 9 niet lekker werkt, probeer dan kanaal 11, et cetera.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Badge
Hier hetzelfde probleem.
De WIFI valt nu steeds vaker uit.

Modem: ZyXEL P-2812HNU-F1
Goedemorgen,

Sinds enige tijd (aantal maanden) ondervind ik veel problemen met mijn Experiabox v8:
- Verbinding verdwijnt regelmatig voor lange tijd (soft restart is dan nodig);
- Verbinding hapert vaak (bijv. streamen van muziek wordt aantal seconden onderbroken).

Er hebben zich in of rondom huis geen noemenswaardige veranderingen voorgedaan. Problemen doen zich voor op alle aansloten devices (2 smartphones, 2 laptops en Chromecast). Voorgenoemde stappen heb ik doorlopen, inclusief een harde reset. Dit biedt geen oplossing. Ik vermoed zelf dat het einde oefening voor de Experiabox is.
Ik werd van de router naar de muur gestuurd. Telefonisch hadden ze het over resetten en een gesprek een aantal dagen later zei je reset te vaak. Haha. Uiteindelijk een nieuwe kabel van de muur naar de router gelegd, mijn naam van de WiFi veranderd, een vast kanaal op de router gezet en nu werkt het weer. Waar het aan ligt weet ik niet.
Reputatie 8
Badge +2
@Shivano33,

Wat vervelend. Kun je aangeven welke tips je al hebt uitgevoerd die bovenaan het topic staan? Met wat meer informatie kan ik je beter op weg helpen.

@cadenhertog,

Wat gek dat het probleem ineens optreedt. Hoe zit het met de kanalen? Welke kanalen heb je al geprobeerd? Het is helaas met WiFi zo, dat als een bepaald kanaal nu goed werkt, dit geen garantie geeft voor morgen. De WiFi-omgevingen anno 2017 veranderen constant. Ik wil je dan ook vragen om een kanaal te kiezen dat zo min mogelijk wordt gebruikt in jouw omgeving. Werkt één bepaald kanaal niet goed? Probeer dan een andere, enzovoorts.

Hoor graag van je.

@pbijen,

Fijn dat het veranderen van het kanaal de oplossing lijkt te zijn. Graag attendeer ik je op mijn reactie hierboven: verander het kanaal weer als het weer niet goed werkt. Zo blijf je constant werken op het kanaal dat voor jouw situatie het beste werkt.

Succes! 🙂
Ik heb een Zyxel modem. Ik heb het modem verschillende keren proberen te resetten (ook hardreset), maar niets helpt. De wifi valt steeds vaker uit.
Kunt u mij aangeven hoe ik zo snel mogelijk in het bezit kom van een nieuw modem?
Reputatie 8
Badge +19
Goedevraag schreef:

Ik heb een Zyxel modem. Ik heb het modem verschillende keren proberen te resetten (ook hardreset), maar niets helpt. De wifi valt steeds vaker uit.

Heb je de eerste post van dit topic wel gelezen..?
Er staan voldoende tips in die je eerst nog kan proberen, zoals het wifikanaal wijzigen naar een minder druk kanaal.
Ik lees niet of je dat al gedaan hebt.
Reputatie 5
Badge +1
@Goedevraag,

Ik begrijp dat het erg vervelend is wanneer de WiFi regelmatig wegvalt. De vragen die in de openingspost stellen worden daarom niet voor niets gesteld. Is het gelukt om met andere WiFi-kanaal te testen?

Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
Hallo,
Ongeveer 6 maanden geleden is er een monteur langs geweest omdat mijn bekabelde en wifi verbindingen geregeld wegvielen en de internetsnelheid vaak enorm traag was. De monteur heeft mijn router (die naast het ISRA punt in de meterkast staat) voorzien van een nieuw aansluitkabeltje naar het ISRA punt en is vervolgens op drie locatie's (centrales?/verdeelkasten?) buitenshuis geweest om alles goed na te lopen waarbij hij slechte contacten tegenkwam en die verholpen heeft. Volgens de monteur moest er nog meer aan de hand zijn maar dat deel zou onder het netwerk van Telfort zelf vallen waar hij als monteur niet bij mag komen.

Een tijd heb ik minder last gehad van wegvallende verbindingen met mijn computer en internetradio die bedraad aangesloten zijn maar de verbindingen met wifi zijn slecht gebleven op al mijn apparaten (smartphones, chromecast en laptops). Vrijwel iedere dag valt wifi een paar keer weg op al mijn draadloze apparaten. Draadloos streamen van films en muziek stopt dan geheel en het bufferen duurt vaak minuten lang. Uiterst irritant. Daarnaast is de wifi snelheid geregeld ook enorm langzaam zoals vanavond: minder dan 1.5 Mb/ sec. Ik heb dat gemeten met de android app die op de website van Telfort staat. Dit was 1 van de resultaten:

DOWNLOAD 1.36Mb/ UPLOAD 3.34Mb/s PING 19 ms.

Ik heb alle punten nogmaals nagelopen die in deze forum rubriek staan maar dat heeft geen positief resultaat. Tevens heb ik een wifi versterker gekocht maar dat verhelpt de wifi klachten ook niet. Daarnaast valt de laatste tijd bedraad internet weer af en toe geheel weg waardoor ik niet kan werken op mijn computer en mijn internetradio stil valt.

Ik wil graag een oplossing voor deze klachten want dit is niet leuk meer zo.

Vriendelijke groet,
Robbert
Beste Telfort,
Ik heb een modem Experia Box v8
Daarnaast hebben we een verbindingsset TV en PC om de tv boven ook te voorzien van digitale tv.
Mijn desktop boven heeft wifi en mailtjes bekijken lukt wel maar vaak met vertraging, echter het inloggen op een externe server voor mijn werk levert heel veel verbindingsproblemen op. De verbinding wordt dan bijna de hele tijd verbroken.
Ik heb een kabel gelegd van de verbindingsset boven naar mijn PC, maar ook dan blijft het probleem. Alleen als ik een kabel door mijn huis naar boven aansluit tussen de modem en mijn PC dan blijft de verbinding tot stand.

Een kabel door mijn huis is niet handig. Zou in mijn geval de modem Experia Box v10 helpen? Of zijn er nog andere alternatieven?

Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,

S. van Rooyen
Reputatie 8
Badge +2
@ditisrobbert,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels je vraag beantwoord in je eigen topic. Wil je daar eens naar kijken alsjeblieft?

Dank alvast.
Ik heb regelmatig steeds langzamere WIFI verbinding. Zit ik op m'n Laptop,
valt opeens de WIFI weg, en nee het ligt niet aan mn laptop. Ik kan zonder WIFI
bijna niets. Printer is ook aangesloten op WIFI dus wat moet ik doen als WIFI regelmatig weg valt. Ik heb nu de Zyxel modem, waarschijnlijk ligt het daaraan. Vroeger verliep alles vlekkeloos.
Hopelijk kan Telfort hier iets tegen doen.

Reageer