beantwoord

Thermostaat Nefit ModulLine Easy

  • 18 november 2016
  • 1 reactie
  • 646 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Nefit Easy thermostaat die ik kan bedienen met Wifi.
Als ik verbinding heb via wifi verbreek het de wifi verbinding na circa 1minuut hierdoor kan ik niet meer inloggen.
Restart ik de Router Experia box V8 kan ik weer inloggen.
Staat er iets niet goed in mijn Router.
Ik heb ingeschakeld

-  DHCP inschakelen
-  WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren
-  SSID zichtbaar maken
-  802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz
Dit heb ik gedaan in de router
Wat kan ik nog meer doen om het apparaat goed werkend te krijgen
Groetjes,Rinus Vos
icon

Beste antwoord door Davous 18 november 2016, 18:50

Hoi Marinus,

Wat een raar probleem. Als je gedurende ongeveer een minuut verbinding hebt, kan je dan wel met een app inloggen, of werkt dat ook niet?

Ik heb zelf een Easy werken, al loopt de wifi bij mij thuis via een eigen accesspoint. De enige instelllingen die ik anders heb is dat mijn 2.4ghz netwerk loopt via 802.11 g/n mixed (i.p.v. b/g/n). Misschien kan je dat nog proberen? Zo niet, heeft de Easy een IP toegewezen gekregen? Je kan proberen hem een 'static ip' toe te wijzen.

Voor een andere forumbezoeker had ik ook een klein stappenplannetje gemaakt om te helpen. Deze heeft ook een mailtje van de klantenservice van Nefit in zijn post opgenomen (o.a. met poortnummers die je kan proberen te opnenen). Misschien kan je dat topic ook nog even nalopen voor tips: https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/nefit-easy-61497
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 1
Hoi Marinus,

Wat een raar probleem. Als je gedurende ongeveer een minuut verbinding hebt, kan je dan wel met een app inloggen, of werkt dat ook niet?

Ik heb zelf een Easy werken, al loopt de wifi bij mij thuis via een eigen accesspoint. De enige instelllingen die ik anders heb is dat mijn 2.4ghz netwerk loopt via 802.11 g/n mixed (i.p.v. b/g/n). Misschien kan je dat nog proberen? Zo niet, heeft de Easy een IP toegewezen gekregen? Je kan proberen hem een 'static ip' toe te wijzen.

Voor een andere forumbezoeker had ik ook een klein stappenplannetje gemaakt om te helpen. Deze heeft ook een mailtje van de klantenservice van Nefit in zijn post opgenomen (o.a. met poortnummers die je kan proberen te opnenen). Misschien kan je dat topic ook nog even nalopen voor tips: https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/nefit-easy-61497

Reageer